يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۸۷۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
گویا مشکل حمل و نقل عمومی بر روی زمین رفع شده و حالا قرار است فضا هم به سیستم حمل و نقل عمومی مجهز شود!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مجله مهر:  هفته گذشته، دو فضانورد از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شده و در فضا شناور شدند تا محل های پارک دو تاکسی فضایی تجاری را آماده سازند. بری ویمور ۵۲ ساله که فرمانده ایستگاه است و تری ویرتز ۴۷ ساله که مسئولیت مهندسی پرواز را به عهده دارد، ایستگاه را پیش از ساعت ۸ صبح ترک کردند تا یک پیاده روی فضایی ۶ و نیم ساعته انجام دهند.

قرار است طی ۸ روز آینده، دو ماموریت مشابه دیگر نیز انجام شود. این فضانوران قرار است پورت های اتصالی را برای پروازهای آینده شرکت بوئینگ، SpaceX یا دیگر شرکت های خصوصی فضایی فراهم کنند. این شرکت ها در حال توسعه کپسول هایی هستند تا خدمه را  از زمین به ایستگاه که در ۴۱۸ کیلومتری زمین واقع است، ببرند و برگردانند.



این ایستگاه فضایی یک آزمایشگاه ۱۰۰ میلیون دلاری است که ۱۵ کشور مالکیت آن را داشته و نیاز است که سیستم حمل و نقلی برای جابجایی خدمه و تجهیزات آن ایجاد شود. کار ویلمور و ویرتز  روز شنبه گذشته آغاز شد و آن ها شش کابل را به پورت های اتصال واقع در ماژول هماهنگی ایستگاه، یعنی همان جایی که شاتل های فضایی در آن پهلو می گرفتند، نصب کردند.

کارینا اِوِرسلی، مسئول ارشد راهپیمایی های فضایی ناسا،  روز چهارشنبه طی مصاحبه ای خبری گفت: «این سخت ترین ماموریت نصب کابل در یک راهپیمایی فضایی بود که ما تا بحال انجام داده ایم.» دو راهپیمایی دیگر در ۲۳ فوریه و ۱ مارس انجام خواهند شد و طی آن ها قرار است در مجموع ۲۲۳ متر کابل جدید و یک سیستم ارتباطی برای پشتیبانی از کپسول CST-۱۰۰ بوئینگ و کپسول های شرکت SpaceX با نام اژدها نصب شوند. این کپسول ها قرار است در نقش تاکسی های خطی فضایی ظاهر شده و کار رفت و برگشت افراد و تجهیزات ایستگاه بین المللی فضایی را انجام دهند.



ناسا در نظر دارد نصب دومین ایستگاه پهلوگیری را بوسیله بازوهای رباتیک موجود در ایستگاه فضایی به انجام برساند تا تاکسی های باربر بزرگ نیز بتوانند به ایستگاه رفت و آمد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها