کد خبر: ۲۹۹۰۰۹
زمان انتشار: ۰۰:۰۳     ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
رئیس پیشین اتحادیه اشیاء قدیمی و صنایع دستی اظهار کرد: به دلیل نبودن تخصص لازم در اتحادیه اشیای قدیمی و صنایع دستی، نظارت لازم برای جلوگیری از قاچاق اشیای قدیمی انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ سعید قدیریان با انتقاد از نبودن نظارت کافی بر قاچاق اشیای قدیمی اظهار کرد: زمانی که من رئیس اتحادیه بودم، ما بر قاچاق اشیای قدیمی نظارت می‌کردیم و تا حدی نیز توانسته بودیم جلوی قاچاق اشیای قدیمی را بگیریم. ولی اکنون اتحادیه اشیای قدیمی و صنایع دستی نظارت لازم را بر قاچاق اشیای قدیمی هم ندارد.


او بیان کرد: از سوی دیگر مسئولان اتحادیه‌ فعلی بر مغازه‌های فروش صنایع‌دستی هم نظارت لازم را ندارند و بازرسانی را هم که برای نظارت به این فروشگاه‌ها می‌فرستند تخصص لازم را نداشته و اغلب مواقع این ناظران توانایی تشخیص این را ندارند که کالاهای این مغازه‌ها، متعلق به چه زمانی هستند. به گزارش اقتصادی نیوز، قدیریان افزود: از نظر من سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم توانایی نظارت بر این فروشگاه‌ها را ندارد، چون کارشناسان لازم را در اختیار ندارد.

او همچنین گفت: قبل از انقلاب اسلامی همه اشیای قدیمی شناسنامه داشتند و وجود همین شناسنامه‌ها، باعث می‌شد که احتمال تخلف در خرید و فروش اشیای قدیمی کم شود ولی اکنون به صدور شناسنامه‌ برای اشیای قدیمی کمتر توجه می‌شود و به همین دلیل احتمال تخلف بیشتری هم در خرید و فروش آنها وجود دارد.

رئیس پیشین اتحادیه اشیای قدیمی و صنایع دستی همچنین با گلایه از مناسب نبودن نظارت این اتحادیه در مقطع فعلی افزود:تا چندی پیش اتحادیه ما رابطه خوبی  با کمیته قاچاق بر قرار کرده بود و ما در یک برنامه‌ریزی منظم اشیای قدیمی و 100 سال به بالا را به موزه منتقل می‌کردیم و احازه فروش آنها را نمی‌دادیم و برای آنها شناسنامه صادر می‌کردیم که افراد نتوانند آنها را از کشور خارج کنند. همچنین به واسطه رابطه خوبی که با کمیته قاچاق داشتیم، برای آنها کارشناس خبره می‌فرستادیم که اشیای قدیمی را تشخیص داده و اجازه خروج آنها از کشور را ندهند.

قدیریان در ادامه مدعی شد: به هر حال اشیای قدیمی با شکل‌های متنوعی از کشور خارج می‌شوند که نیاز به نظارت دقیق و جدی بر قاچاق آن‌هاست. زمانی که من رئیس اتحادیه بودم در مواردی دیدم که قاچقچیان با کمک برخی خلبانان و برخی کارکنان هواپیما اشیای عتیقه را از کشو ر خارج می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاقات نیازمندیم که افراد کارشناس و با تجربه اداره امور را به دست بگیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها