کد خبر: ۲۹۹۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
به نظر می رسد که پس از مدتها اقدامات مخفیانه، حتی نومحافظه‌کاران در آمريكا نیز به استراتژی و تبلیغات روانی خودشان علیه ایران اعتقاد ندارند.
در حالی تبلیغات روانی علیه ایران همچنان ادامه دارد و ایران از در اختیار گرفتن یک هواپیمای جاسوسی آمریکا خبر داده است که باید به این نکته توجه داشته باشیم که واشنگتن در مورد تهدید بودن برنامه هسته‌ای ایران به ما دروغ گفته است و این موضوع را نومحافظه کاران در آمریکا به خوبی می دانند.

به گزارش الف به نقل از نشریه نیشن، از سال ۲۰۰۲ خوراک مردم امریکا یک مشت تبلیغات علیه ایران بوده است. نومحافظه کاران تلاش کردند که با این تبلیغات علیه ایران به اهداف پشت پرده شان برسند. در بحبوحه حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۲ بسیاری از نومحافظه‌کاران از جمله سیاستمداران و خبرنگاران جنگ طلب تلاش کردند زمینه را برای حمله به ایران فراهم کنند.

"مکس بوت" ستون‌نویس یکی از این حامیان نومحافظه‌کاران جنگ طلب بود. این ستون‌نویس به طور ماهرانه‌ای در راستای القا اینکه ایران یک تهدید برای امنیت آمریکا محسوب می شود، در یکی از مطالب خود نوشت: "پس از ناکامی در متوقف کردن دشمنانش، غرب از ناکامی تصورات رنج می‌برد. امروز نیز غرب از ناکامی در برابر تهدیدات ناشی از جمهوری اسلامی ایران رنج می برد." این نویسنده قصد داشت با این مطلب به مردم آمریکا تلقین کند که زمان برای مقابله با ایران در حال از دست رفتن است تا مردم از طرح حمله به ایران حمایت کنند.

اما به رغم این تبلیغات نادرست و بی پایه و اساس علیه ایران هیچ مدرکی که نشان دهد ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است، یافت نشد. نه تنها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بلکه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا نیز بر غیرنظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران اذعان كرده‌اند. این مسئله همچون مانعی بزرگ در برابر استراتژی نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب علیه ایران بود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود به یکسری مدارک ساختگی که بیشتر در راستای بازی‌های سیاسی غرب مطرح شد، استناد کرد.

اخیرا کاندیداهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ( به جز ران پال) تلاش کردند تا هر کدام در لفاظی‌هایشان علیه ایران از دیگری پیشی بگیرند. این کاندیداها در اظهارنظرهایشان نشان داده‌اند نه تنها از اطلاعات کافی برخوردار نیستند بلکه سردرگمی دراظهارنظرهایشان علیه ایران موج می زند. میشل باکمن یکی از این کاندیداها اخیرا در اظهارنظری مضحک و مغرضانه گفت که ایران گفته است اگر به سلاح هسته‌ای دست یابد، حمله هسته‌ای به آمریکا و اسرائیل انجام خواهد داد. مشخص نیست این کاندیداهای جمهوری خواه این اظهارنظر را از کجا آورده است چون مقامات ایران به هیچ وجه چنین اظهارنظری نکرده‌اند. این دروغی از سوی میشل باکمن است چون ایران اهداف خصمانه علیه کشوری نداشته و نخواهد داشت اما این جمهوری خواهان مشخص است که با مطرح کردن این اظهارنظرها چه اهدافی را دنبال می کند. نومحافظه‌کاران جنگ طلب دیگر حتی به تبلیغات روانی خودشان نیز ایمان ندارند چون می دانند که این تبلبغات دیگر جواب نمی دهد.

به نظر می رسد که پس از مدتها اقدامات مخفیانه، حتی نومحافظه‌کاران در آمريكا نیز به استراتژی و تبلیغات روانی خودشان علیه ایران اعتقاد ندارند.

دانیله پلتکا معاون رئیس مطالعات امور سیاست دفاعی و خارجه موسسه امریکن اینترپرایز می گوید: بزرگترین مشکل نومحافظه‌کاران این نیست که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار بگیرد و آن را آزمایش کند بلکه این است که ایران سلاح هسته‌ای در اختیار بگیرد و آن را استفاده نکند. در این راستا خواهد بود که اثبات می شود ایران یک قدرت مسئولیت‌پذیر است و این یعنی شکست سیاستهای پشت پرده امریکا. ایران قدرتی خواهد بود که هیچ اقدامی علیه کشورهای جهان انجام نخواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها