کد خبر: ۳۰۰۷۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
کاظم اوليايي مديرعامل سابق آبي ها از نبش قبر اختلافات قلعه‌نويي و فتح‌الله‌زاده خوشحال نيست و معتقد است اين کار هيچ کمکي به استقلال نخواهد کرد.
اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: من صحبت های آقای فتح‌الله‌زاده را دیدم، مثالی که ایشان در گفت‌وگویش به آن اشاره کرده، به عقیده من مخلوط کردن همه مباحث با هم است. اگر بحث نتیجه است که در فوتبال قابل شانتاژ نیست و آنچه اتفاق افتاده در تاریخ ثبت شده است. بنده به عنوان خدمتگزار استقلال و ایران این تیم را در خارج از کشور یعنی در بنگلادش قهرمان آسیا کردم.

او ادامه داد: همانطور که می‌ دانید استقلال 2 بار قهرمان شده، یک بار در ایران که میزبان بوده و بار دوم در زمان ما در بنگلادش. ضمن آنکه ما سال بعدش هم یک نایب قهرمانی آسیا برای باشگاه به ارمغان آوردیم بعد هم در دوران ما اول باید قهرمان تهران می‌ شدی بعد در ایران قهرمان می‌ شدی و پس از آن به آسیا راه پیدا می‌ کردیم. من فکر می‌ کنم آن نتایج به خاطر تلاش هیات مدیره، درایت کادرفنی و تلاش بازیکنان تیم به دست آمد.

وی افزود: اگر بخواهیم به اداره باشگاه در زمان ما نمره بدهیم باید آن را بر مبنای حاکمیت معرفت، مقیاس کنیم. در آن زمان بازیکنان به خاطر معرفت در استقلال بازی می‌ کردند نه پول. به هر بازیکنی به اندازه قیمت خودمان پول می‌ دادیم نه این سطح هزینه ها را بی مورد بالا ببریم و بعد بخواهیم با انتشار بمب برای باشگاه قرض بالا بیاوریم.

اولیایی در مورد حرف های فتح‌الله‌زاده پیرامون اسکان بازیکنان در خانه هواداران گفت: بهتر است این حرف ها را از هم تفکیک کنیم. ما هیچ وقت در خانه هوادار سکونت نکردیم بلکه ما همیشه سعی می‌ کردیم تا جایی که امکان دارد، با اتوبوس تیم را به شهرهای مختلف بفرستیم. ما در اکثر شهرهای ایران کانون هواداران داشتیم که زیر نظر مدیرباشگاه پس از بازی ها با هوادارها برنامه دیدار و گفت‌وگو می‌ گذاشتیم که اتفاقا یکی از همین افراد آقای نظری جویباری است که در ساری یک بار مزاحم ایشان شدیم. در شهرهای دیگر هم کانون هواداران بودند مثل اصفهان، مشهد و ... اما باز هم می‌ گویم باید در حرف زدن مان همه چیز را مدنظر قرار دهیم از جمله مسائل زمانی و مکانی.

استقلال و پرسپولیس سرقفلی هواداران است. اولیایی ادامه داد: در زمان ما باشگاه استقلال و پرسپولیس جزو سرقفلی های مردم بودند، یعنی هر بازیکنی که به این دو تیم می‌ آمد، چهره می‌ شد، به تیم‌ملی راه پیدا می‌ کردند و این امتیاز باعث می‌ شد که پول کمتری نسبت به باشگاه های ثروتمند به آنها بدهیم. اما الان می‌ بینید که بالاترین رقم قراردادها استقلال و پرسپولیس است. البته منظور من ایراد گرفتن به آقای فتح‌الله‌زاده نیست چون فکر می‌ کنم شرایط فوتبال ما اینطور بوده، ایشان هم نمی‌ خواسته از رقیب ها جا بماند. اما همان رقابت غلط باعث شد که هزینه ها بالا برود و آقای فتح‌الله‌زاده وابسته به جیب دولت شد و حالا می‌ بینیم که با ایجاد بدهی های زیاد دولت چوب حراج به این دو باشگاه قدیمی و مردمی زده است.

اولیایی با اشاره به تولید مربی در باشگاه استقلال گفت: من الان خیلی خوشحالم که می‌ بینم همان بازیکنان دهه 90 ما مربیان داخلی و خارجی موفقی شده اند. خود آقای قلعه‌نویی که کارنامه بسیار خوبی دارند، آقای هاشمی مقدم در هلند فعالیت دارند که هم دوره با آقای قلعه‌نویی هستند. مرفاوی، سرخاب، منصوریان، بابازاده، عابدزاده، شاهرخ بیانی و ... اغلب این مربیان خوب در دوران ما و با آن مدیریت دخل و خرج رشد کرده اند.

اولیایی در پایان افزود: در شرایطی که استقلال نیاز به آرامش دارد، من از اختلاف آقای قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده خوشحال نیستم و آنها را دعوت می‌ کنم که به خانه من بیایند و با هم آشتی کنند چون در شرایط فعلی استقلال به آرامش نیاز دارد. به هر حال در یک خانواده مشکلات زیاد است اما در شرایطی که خصوصی سازی دنبال حراج زدن باشگاه است بهتر است که ما به مشکلات دامن نزنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها