کد خبر: ۳۰۰۹۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم/ حميدالله افراسيابي دستيار تخصصي طب سنتي ايران درباره دردهاي مفصلي اظهار داشت: در ايلات متحده آمريکا 33 درصد از جمعيتشان دچار اختلالات مفصلي هستند که آرتروز شايع ترين بيماري عضلاني-اسکلتي است.
به گفته وي شيوع آرتروز با گذشت سن افزايش پيدا مي‌کند و در سن بالاي 60 سال مي‌توان گفت که بخش اعظمي آنها دچار دردهاي مفاصل هستند.
راه برخورد با بيماري‌هاي مفصلي تغيير سبک زندگي است
دستيار تخصصي طب سنتي ايران افزود: امروزه جوانان و حتي نوجوانان به دليل سبک زندگي اشتباه به دردهاي مفصلي گرفتارند که راه برخورد با بيماري‌هاي مفصلي تغيير سبک زندگي است.
افراسيابي عنوان کرد: بيماري‌هاي گوارشي علت اصلي دردهاي مفصلي است؛ برخي از افراد هنگام صبح حالت تهوع دارند يا ترش مي‌کنند يا شب هنگام خواب از دهانشان آب مي‌آيد که بر روي متکا نمايان مي‌شود، همه اين موارد نشان از بيماري گوارشي و ضعف معده است.
نزله از مهمترين عوامل بروز مفاصل است
وي گفت: کساني خلط پشت حلق دارند و در طول رور اين خلط را مي‌بلعند، ممکن است دچار دردهاي مفاصل شود به ترشحات پشت حلق که اين ترشحات از مغز به حلق مي‌ريزد نزله ناميده مي‌شود که نزله از مهمترين عوامل بروز مفاصل است.
دستيار تخصصي طب سنتي ايران ادامه داد: ورزش کردن باعث کاهش استرس، خواب بهتر، افزايش قدرت عضلاني، تقويت استخوان، افزايش انرژي، کنترل وزن و افزايش اعتماد به نفس مي‎شود و همه اين عوامل باعث کاهش دردهاي مفصلي شده و عضلات و مفاصلي که قدرت خود را از دست مي‎دهند، دچار درد، سفتي و سختي مي‎شوند.
افراسيابي خاطرنشان کرد: ورزش درد مفصل يعني دردهاي ناشي از التهاب مفصلي يا آرتريت را کاهش داده و فعاليت ورزشي قدرت عضلاني را افزايش مي‎دهد, سفتي مفاصل را کم کرده و انعطاف پذيري را بهبود مي‎بخشد و اعتماد به نفس را افزايش مي‎دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها