أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۲۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
مدیر عامل شرکت پرورش داده‌ها گفت: در حالی ما از نظر فنی از چینی‌ها برتر بودیم در آستانه انعقاد قرارداد با اپراتور سوم برای انجام بخش فناوری اطلاعات آن، شرکت هوواوی با کاهش یکباره 20 میلیون یورو از مبلغ قرارداد پیمانکار این اپراتور شد
به گزارش فارس، احمد بیدآبادی در هفدهمین نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: شرکت پرورش داده‌ها پروژه FTTX را برای شرکت مخابرات استان اصفهان در دست اجرا دارد.
 
وی ادامه داد: این شرکت مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت را نیز در دست دارد.
 
بیدآبادی با اشاره به اعلام آمادگی پرورش ‌داده‌ها برای حضور در پروژه اپراتور سوم گفت: یک سال برای قرارداد با اپراتور سوم تلاش و رفت و آمد کردیم و در این راه نیز یک و نیم میلیارد تومان نیز هزینه کردیم.
 
وی ادامه داد: حتی پس از یک سال برای انجام بخش فناوری اطلاعات این پروژه، با اپراتور سوم قرارداد نیز امضا کردیم.
 
رئیس هیئت‌مدیره شرکت پرورش داده‌ها ادامه داد: شرکت هوواوی چین که دید قرارداد ما و اپراتور سوم جدی شده به یک‌باره مبلغ پیشنهادی را 20 میلیون یورو کاهش داد و گفت که به صورت فاینانس، مبلغ را دریافت می‌کند.
 
بیدآبادی گفت: به این ترتیب مسئولان اپراتور سوم از انعقاد قرارداد با ما منصرف شدند و با هوواوی چین قرارداد امضا کردند و هم‌اکنون چینی‌ها این پروژه را انجام می‌دهند.
 
وی اظهار داشت: فاینانس به ابزاری در دست چینی‌ها تبدیل شده است که این امتیاز ویژه چینی‌ها، طرف قرارداد می‌تواند مبلغ قرارداد را در مدت پنج سال آینده و به صورت قسطی به چینی‌ها پرداخت کند؛ بانک مرکزی ایران نیز تضمین می‌کند که برای مثال اپراتور سوم، این پول را در پنج سال آینده به چینی‌ها پرداخت خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه در پروژه اپراتور سوم از چینی‌ها چیزی کم نداشتیم، گفت: حتی توانایی‌های برتر فنی ما، باعث شد که از نظر فنی امتیاز بیشتری از چینی‌ها به دست آوریم و برای انجام پروژه انتخاب اول شویم؛ اما چینی‌ها از هر راهی، با ارائه پیشنهادهای ارزان‌تر مشتری‌ها را به سمت خود می‌کشند.
 
بیدآبادی گفت: هم‌اکنون نیز پروژه‌ای را برای دیلینگ شرکت ارتباطات زیرساخت انجام دادیم که در ابتدا توانایی بالقوه انجام آن را به صورت کامل در داخل کشور و با متخصصان خود نداشتیم.
 
بیدآبادی گفت: اما برای انجام چنین پروژه‌هایی راه‌حل‌های منطقی وجود دارد؛ همانند روشی که دیگر کشورهای پیشرفته برای انجام پروژه‌های خود به کار می‌برند.
 
وی گفت: در این پروژه 7 نفر مشاور خارجی را استخدام کردیم و این افراد مدیریت پروژه را انجام دادند و کارهای اجرایی برعهده متخصصان داخلی است؛ پس از آن متخصصان داخلی ما، از کار کردن در کنار این 7 نفر، روش کار را یاد گرفتند.
 
بیدآبادی گفت: این مشاوران خارجی در کشورهای پیشرفته 10 هزار یورو دستمزد می‌گیرند و 40 درصد آن را نیز مالیات می‌پردازند.
 
بیدآبادی گفت:‌ به این ترتیب مشاور خارجی با انگیزه برای ایرانی‌ها کار می‌کند و علاوه بر اینکه متخصصان ما هم‌اکنون از آنها کار یاد گرفته‌اند و بدون حضور آنها پروژه را در دست دارند، از آنها برای انجام پروژه‌های بعدی نیز ایده گرفته‌اند و می‌توانیم پروژه‌های بعدی را خودمان انجام دهیم.
 
این فعال بخش خصوصی تأکید کرد بنابراین در جاهایی که گفته می‌شود، پروژه‌ها جدید هستند و متخصصان ایرانی توانایی علمی انجام آن را ندارند، نیز می‌توانیم از مشاوران خارجی بهره ببریم و کار را یاد بگیریم؛ لزومی ندارد که با این بهانه فرصت انجام پروژه را از دست بدهیم و صفر تا صد پروژه‌ها را به خارجی‌ها واگذار کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها