کد خبر: ۳۰۲۳۷۹
زمان انتشار: ۱۷:۳۹     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
علی طیب نیا در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند کاهش تورم، نتیجه سیاست‌هایی بوده که دولت انجام نداده است، اظهار کرد: اصلا تورم یعنی همین. اصلا چیزی جز این نیست.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ علی طیب‌نیا در گفت‌وگویی درباره درآمدهای نفتی ایران در سال 1393 گفت: سال 1393 سال سختی بود، یعنی یک سال گذشته سال آسانی نبود. ما در امسال به دلیل کاهش قیمت نفت، حدود 23 هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی را از دست دادیم. در کنار آن، مشکل بدهی‌های دولت هم داشتیم که مقدار قابل ملاحظه‌ای بدهی به این دولت به ارث رسیده است و علاوه بر این‌ها چالش‌های دیگری هم در اقتصاد ایران وجود داشت. اما علی‌رغم همه این سختی‌ها و پیچیدگی‌ها نتیجه‌ای که به دست آمد، نتیجه نهایی خوبی بود و تورم به 15 درصد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند کاهش تورم، نتیجه سیاست‌هایی بوده که دولت انجام نداده است، اظهار کرد: اصلا تورم یعنی همین. اصلا چیزی جز این نیست. به گزارش اقتصادی نیوز، طیب‌نیا درباره مشکلات اقتصادی دیگر دولت یازدهم به تبعات استقراض‌های دولت سابق اشاره کرد و افزود: به هر حال در نظر داشته باشید دولت سابق در بحث هدفمندی یارانه‌ها 5.7 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشت کرد و حدود 250 هزار میلیارد تومان هم بدهی‌ داشته است. فقط وزارت نیرو به تنهایی بالای 20 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و بخش خصوصی بدهی دارد که البته ما بخش قابل ملاحظه‌ای از آن را تسویه کردیم اما طبیعتا تسویه کامل آن زمان‌بر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها