کد خبر: ۳۰۲۷۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
ايسنا/ طلا در بازار جهاني روز جاري اندکي افزايش يافت اما با صعود دلار به بالاترين سطح 11 سال گذشته، اين فلز ارزشمند همچنان نزديک به پايين‌ترين قيمت سه ماه گذشته قرار دارد.

هر اونس طلا براي تحويل فوري در معاملات دوشنبه سنگاپور با اندکي افزايش به 1169 دلار رسيد.

در بازار نيويورک هر اونس طلا براي تحويل در آوريل با 0.6 درصد افزايش، 1171 دلار معامله شد.

قيمت اين فلز روز جمعه پس از انتشار آماري که نشان داد کارفرمايان آمريکايي پس از 239 هزار شغل در ژانويه، 295 هزار شغل جديد در فوريه ايجاد کرد، نزديک به سه درصد سقوط کرد و به کمترين قيمت از اول دسامبر به اين طرف رسيد.

به گفته تحليلگران، اين آمار مثبت انتظارات را نسبت به افزايش زودتر از موعد نرخ‌هاي بهره در آمريکا بالا برد و اکنون عموم بازار انتظار دارند اين افزايش در ژوئن صورت بگيرد و در اين بين ارزش دلار قوي‌تر خواهد شد.

بازار طلا به دقت آمار اقتصادي آمريکا را دنبال مي‌کند تا زمان احتمالي افزايش نرخ‌هاي بهره از سوي بانک مرکزي اين کشور را ارزيابي کند. در حاليکه بانک مرکزي آمريکا اعلام کرده است در افزايش نرخ‌هاي بهره رويکرد صبورانه اي در پيش خواهد گرفت اما جانت يلن، رييس اين بانک هفته گذشته گفت: زمان اين افزايش به آمار اقتصادي بستگي خواهد داشت.

دلار روز دوشنبه در برابر سبدي از ارزهاي بزرگ به رکورد بالاي جديدي صعود کرد.

افزايش نرخ‌هاي بهره به تقاضا براي دارايي‌هاي بدون بازده مانند طلا لطمه مي‌زند در حاليکه قوي‌تر شدن دلار هم از جذابيت طلا به عنوان دارايي مطمئن کم مي‌کند و با گران کردن آن براي خريداران ارزهاي ديگر باعث ضعيف شدن تقاضا براي اين فلز زرد مي‌شود.

ذخاير «اس پي دي آر گولد تراست» که بزرگترين صندوق سرمايه گذاري طلا در جهان است روز جمعه به کمترين ميزان در بيش از يک ماه گذشته رسيد که منعکس کننده کاهش علاقه سرمايه گذاران بود.

با اينهمه تقاضا براي طلا در بازارهاي فيزيکي به دليل کاهش قيمت ممکن است افزايش پيدا کند و از قيمت اين فلز پشتيباني کند.

بر اساس گزارش رويترز، معامله گران بازار منتظر نتايج نشست وزيران دارايي منطقه يورو هستند که قرار است وعده‌هاي اصلاحاتي يونان را بررسي کنند. تداوم ابهام در مورد بحران بدهي منطقه يورو که ممکن است به خروج اين کشور از منطقه يورو بيانجامد، مي‌تواند پشتيبان خوبي براي طلا فراهم کند.

طلا در ژانويه تحت تاثير کندي اقتصادهاي جهان که ترديدها را نسبت به احتمال به تعويق افتادن افزايش نرخ‌هاي بهره در آمريکا برانگيخت، هشت درصد رشد و به رکورد بالاي 1300 دلار صعود کرده بود اما اين فلز گرانبها در فوريه تحت تاثير صعود بازارهاي سهام آمريکا و کاهش نگراني‌ها نسبت به بحران بدهي يونان 5.2 درصد نزول کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها