کد خبر: ۳۰۲۸۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
یاوری:
پيشکسوت فوتبال ايران گفت: سردار آزمون دچار خودبزرگ‌بيني شده و نبايد فراموش کند که موفقيت و شناخته شدنش را مديون تيم ملي جوانان است.
به گزارش پایگاه 598،به نقل از فارس، محمود یاوری در رابطه با اختلافی که بین تیم ملی امید و تیم ملی بزرگسالان بر سر استفاده از علیرضا جهانبخش و سردار آزمون بوجود آمده و کارلوس کی‌روش اعلام کرده آنها باید کنار تیم بزرگسالان باشند، عنوان کرد: در این مورد مسلماً حق با تیم المپیک است چرا که آنها دیدارهای رسمی در پیش دارند، از یک طرف می‌گوییم تیم ملی امید آینده فوتبال ایران است و از طرفی دیگر آنقدر به کارلوس‌کیروش و برنامه‌هایش اهمیت می‌دهیم که حتی او می‌خواهد در اردوی تدارکاتی هم تمامی بازیکنان را به همراه داشته باشد.

وی افزود: مگر در اردوی آفریقا تیم ملی بزرگسالان با نفراتی سفر نکرد که خیلی از آنها در جام ملتهای آسیا حاضر نبودند؛ او عده‌ای را با خود به آن اردو برد که اصلاً جایی در تیمش نداشتند، محمد نوری در آن اردو 3 گل زد و عملکرد بسیار خوبی داشت اما او به جام ملتها نرفت، امروز در مورد این مسئله حق با تیم ملی امید است، متأسفانه ما در زبان و سخن به تیم امید اهمیت زیادی می‌دهیم ولی در عمل نه، توقع کی‌روش در این مورد خیلی بالا است.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اینکه کی‌روش امروز اعلام کرده این دو نفر بازیکن تیم ملی بزرگسالان هستند، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه این صحبت منطقی نیست، بازیکن متعلق به همان رده سنی است که به آن سنش می‌خورد. وقتی که الزامی برای آن رده سنی وجود دارد بازیکن باید در اختیار آن رده قرار بگیرد نباید توقعات سرمربی تیم ملی بزرگسالان تا این اندازه بالا باشد، حرف او دلیل حقانیت نیست، خودم هم که زمانی سرمربی تیم ملی بودم اولویت را بر اساس بازی‌های رسمی می‌گذاشتیم و اگر بازیکنان رده سنی پایین‌تر بازی رسمی نداشتند از آنها استفاده نمی‌کردیم؛ بازیکن بزرگسال با تیم بزرگسال برود و بازیکن امید در این شرایط که تیم امید بازی رسمی دارد در رده سنی خودش انجام وظیفه کند، باید این همکاری انجام شود تا تیم ملی امید بتواند با تمامی پتانسیل خود به مصاف حریفانش برود.

یاوری در رابطه با اینکه سردار آزمون اعلام کرده حضور در تیم بزرگسالان برای آینده‌اش بهتر است، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید او برای اینکه کی‌روش را راضی نگه دارد این کار را می‌کند، بازیکن باید در جایی بازی کند که رده سنی اوست، آزمون می‌خواهد دل کی‌روش را به دست بیاورد و این کار درست نیست، تیم ملی امید بازی‌های حساسی در پیش دارد و 40 سال است که به المپیک نرفتیم، فدراسیون باید در این رابطه تصمیم خوبی اتخاذ کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مطرح شدن این صحبت‌ها از بازیکنان نشان از این ندارد که این نفرات خود را بزرگتر از تیم ملی امید می‌دانند، گفت: این صحبت‌ها برای این است که آنها خیلی زود بزرگ شده‌اند و خودبزرگ‌بینی زیادی دارند و با این کارها مشکلاتی بوجود می‌آید. مگر زمانی که سردار آزمون عضو سپاهان بود کسی او را می‌شناخت ولی این بازیکن به تیم ملی جوانان آمد و در آنجا شکل گرفت، وقتی او موفقیتش را مدیون تیم ملی است باید با تعصب فراوان برای مملکتش بازی کند و اجازه ندهد این مسائل پیش بیاید. متأسفانه وقتی بزرگان فوتبال دائم در حال بحث و جدل هستند این مسئله به بازیکنان می‌رسد، این نوع صحبت‌ها اشتباه محض است و نباید اجازه دهیم بازیکن وارد این موضوعات شده و اظهار نظری انجام دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها