کد خبر: ۳۰۳۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: با رحلت امام (ره) برخي افراد ارزش‌هاي جاهلي خود را رو كردند و يكي از كساني كه در دوران امام (ره) سنگ انقلاب را به سينه مي‌زد پس از رحلت امام اعلام داشت ولايت مطلقه فقيه را قبول ندارد.
به گزارش فارس، محمدحسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم گراميداشت 16 آذر و روز دانشجو كه از سوي بسيج دانشجويي اين دانشگاه در تالار شهيد چمران دانشكده فني دانشگاه تهران برگزار شد، در سخناني گفت: در ابتدا بايد به سه نكته حاشيه‌اي اشاره كنم اول اينكه بايد از روحيه حق‌گرا و حق‌پوي دانشجويي كه پس از سخنان من در خصوص تقلب در انتخابات به جنوب كرمان سفر كرد تا اين حقيقت برايش روشن شود، تشكر كنم.

وي افزود: اين دانشجو به جنوب كرمان سفر كرد و حتي مشاهدات خود را در گفت‌وگو با سايت‌ها اعلام كرد از اين دانشجو تشكر مي‌كنم و اين دانشجو در سخنان خود اعلام كرد در جنوب كرمان ميزان رأي‌دهندگان به رئيس جمهور صددرصد بود و شما آقاي صفار هرندي دروغ گفتيد كه ميزان رأي‌دهندگان در جنوب كرمان 90 درصد بوده است و خدا را شكر مي‌كنم كه دروغ ما از اين دست است.

صفار هرندي ادامه داد: همچنين از دانشجوياني كه جلسات سال گذشته را گرم مي‌كردند و از اين بابت دچار آسيب شدند تشكر دارم. اين دانشجويان از سوي عناصر بي‌تحمل مورد آسيب قرار گرفتند و حتي مي‌خواستند در جلساتي كه من حضور داشتم با كفش مرا هدف قرار دهند كه در همين دانشگاه تهران اين كفش به سر يكي از خواهران برخورد كرد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در يكي از جلسات نيز اطلاع پيدا كرديم كه يك گوني لنگه‌ كفش آورده‌اند و پس از تحقيقات مشخص شد اين كفش‌ها را از خوابگاهها دزديده‌اند و بايد به آنان گفت كه اي كاش توان خبرنگار عراقي را داشتند كه بر عليه جرج بوش اقدام كرد و به سمت وي لنگه كفش پرتاب كرد و اي كاش وجود داشتيد و از كفش‌هاي خود استفاده مي‌كرديد نه كفش‌هاي دوستان‌تان را از خوابگاهها مي‌دزديديد.

وي افزود : حتي اين عناصر بي‌‌تحمل در جلسات نيز سنگ‌پراكني مي‌كردند و حتي كيف نيز به سمت سخنرانان پرتاب مي‌كردند كه من به خاطر آسيب‌هايي كه به برخي از دانشجويان وارد شده معذرت‌خواهي مي‌كنم.

صفار هرندي به بحث فلسفه عاشورا اشاره و تأكيد كرد: در ايام محرم به سر مي‌بريم و بيان فلسفه عاشورا در اين جلسات موضوعيت دارد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: در قرآن كلمه انقلاب به كار گرفته شده و برداشت و مفهوم انقلاب در قرآن كريم چند معني دارد.انقلاب ناظر به تعبير قرآن نعمت و فضل است و سمت و سوي آن به فضل خداست.

صفار هرندي در ادامه بيان داشت: در قرآن حتي در خصوص انقلاب بازگشت به عقب نيز اشاره شده است در اين انقلاب نور و اعتلا مشاهده نمي‌شود و انقلاب به سمت عقب ارزش‌هاي جاهلي را در پي دارد.

اين وزير دولت نهم در ادامه تصريح كرد: در جنگ احد دشمن قصد داشت جنگ رواني ايجاد كند و اعلام كردند پيامبر (ص) شهيد شده است كه عناصر سست عنصر شمشير‌ها را رها كرده و فرار كردند و با اين اقدام خود دوباره به عصر جاهليت بازگشتند.

وي در ادامه بيان داشت: پيامبر اكرم (ص) هنگامي كه رحلت كردند برخي‌ها به ارزش‌هاي جاهلي بازگشتند اما بايد توجه داشت كه اسلام مقابل اشرافيت و جاهليت ايستاده اما پس از رحلت پيامبر عده‌اي مرتكب اعمال جاهلي شدند و كار به جايي رسيد كه پس از شهادت امام حسين (ع) يزيد سرمست از اين توفيق و در حالي كه باده مي‌نوشيد شعر مي‌خواند و اعلام مي‌كرد اينها همه بازي است و پيغمبر و وحي وجود ندارد و توهم است.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: يزيديان كساني هستند كه ارزش‌هاي انقلاب را ملاك قرار نداده و به سمت و سوي رفتارهاي پيش از انقلاب پيش مي‌روند.

وي در خصوص فتنه‌هاي موجود در انقلاب اسلامي نيز تأكيد كرد: رويكرد انقلاب اسلامي به سمت امام (ره) بود و كانون اصلي شكل‌گيري انقلاب دل‌هاي آماده بود كه اين انقلاب همه‌گير شد حتي آنهايي كه در ته دل خود مباني جاهلي داشتند انقلاب اسلامي آنان را محكوم كرد و در نهايت تسليم شدند.

وزير دولت نهم خاطرنشان كرد: با رحلت امام (ره) برخي افراد ارزش‌هاي جاهلي خود را رو كردند و يكي از كساني كه در دوران امام (ره) سنگ انقلاب را به سينه مي‌زد پس از رحلت امام اعلام داشت ولايت مطلقه فقيه را قبول ندارد و در زمان امام نيز رو نداشت تا مقابل ولايت فقيه بايستد.

صفار هرندي تصريح كرد: امام در اين خصوص مواضعي داشتند و اينگونه افراد فتنه گر غلط مي‌كنند كه خود را منتسب به امام مي‌دانند و غلط مي‌كنند كه حكم خود را از ولي فقيه مي‌گيرند و در اين جايگاه مي‌نشينند اما عليه ولايت فقيه مي‌ايستند.

وي افزود: در نهادهايي چون تشخيص مصلحت نظام احكام يا انتسابي است و يا موارد ديگر است و در اين‌گونه نهادها برخي به انتخاب رهبري فعاليت مي‌كنند اما بايد به آنان گفت شما كه ولايت فقيه را نپذيرفتيد چرا با حكم رهبري در كرسي‌ها تكيه مي‌زنيد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اكبر گنجي در سخناني كه در رسانه‌هاي غربي منتشر شد گفت من تا سال 61 گمان مي‌كردم كه مي‌توانيم از داخل انقلاب اسلامي دموكراسي استخراج كنيم اما وقتي فهميديم اين كار نشدني است از درون انقلاب خارج شديم در صورتي كه وي دروغ مي‌گويد و اكبر گنجي تا سال 63 در سپاه پاسداران بود و تا سال 71 در وزارت فرهنگ و ارشاد خاتمي فعاليت داشته و در دستگاه رايزني‌ فرهنگي ايران نيز فعاليت داشت و مشغول روزي‌خواري از خوان جمهوري اسلامي بود.

صفار هرندي با بيان اين كه شما دانشجويان‌ روز گذشته كيفرخواستي را عليه خاتمي، كروبي و موسوي ارائه كرديد، گفت: در حقيقت كيفرخواست اساسي اين‌افراد اين بوده كه آنان متهمند اعتبار مناصبي را كه نظام اسلامي به آنها واگذار كرده است، به پاي آمريكا نثار كردند كه كيفرخواست كنوني شما بايد بر مبناي اين اتهام باشد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمد حسن صفار هرندي گفت: برخي‌ها كه حكومت به آنان رو كرده و حتي قائم مقامي رهبري را بر عهده گرفته بودند، صد در صد طرفدار انقلاب اسلامي بودند و به اسم انقلاب شمشير مي‌كشيدند اما همين كه چند روزگار عليه عليه آنان گذاشت فتنه انگيزي مي‌كنند.
وي افزود: همان كساني كه نظريه پرداز ولايت فقيه بودند و اعلام كردند ما ولايت فقيه را در قانون اساسي گنجانديم اكنون نظريه پرداز ضد ولايت فقيه شده‌اند.
صفار هرندي خاطرنش كرد: در اين خصوص تشكل‌ انجمن اسلامي دانشجويان به نام خدا برپا شد اما اكنون هر تكه آن بر نيش كسي است ولي ليبرال‌ها كه منزوي شده بودند و در پستو‌ها به خواب رفته بودند به اين تشكل نفوذ پيدا كردند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه تصريح كرد: در بيانيه سال 60 انجمن اسلامي دانشجويان اين طور ذكر شده بود كه منتظري اعلام كرده است قانون اساسي را تدوين مي‌كنيم تا ملاك ولايت فقيه باشد و اگر كسي گفت: اين قانون آخوندي است بايد بدانند كه بله ما آخوند هستيم. اما بايد توجه داشت هنگامي كه ورق برگشت منتظري در سال 76 و هنگامي كه به مقام رهبري نمي‌رسد منتقد ولايت فقيه شد و به خاتمي اعلام مي‌كنم بايد مقابل رهبري بايستيد و اعلام كنيد كه رهبر فقط بايد به عنوان ناظر حضور داشته باشد.
اين وزير دولت نهم تاكيد كرد: منتظري در زمان قائم مقام رهبري خود گاهي در امور ولايي حكومتي دخالت مي‌كرد و حتي در امور نيروهاي مسلح نيز وارد مي‌شد.
صفار هرندي افزود: آدم‌هاي بي سوادي كه هويت خود را به دليل كسب انتصابات در سال 60 به امام (ره) نسبت مي‌دادند امروز به نظريه پردازان عليه ولايت فقيه تبديل شدند.
وي خاطرنشان كرد: هنگامي كه مشخص شد فرزند خلف انقلاب اسلامي كرسي امامت جامعه را به عهده گرفته است عده‌اي پاس پس كشيدند و اين قابل توجه است.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: در مناظره دانشجويي كه در سال 70 و با حضور رجبعلي مزروعي و محبيان برگزار كردم اعلام كردم كساني كه اكنون موضوع مقابل با رهبري را به صورت ضعيف اعلام كرده و شعبه افكني مي‌كنند از روزي كه رهبري انتخاب شد آتش كينه و نفاق خود را مشخص كردند. چون انتخاب آنان به عنوان رهبر فرد ديگري بود و هنگامي كه اين فرد انتخاب نشد به اقدامات منافقانه خود دست زدند.
صفار هرندي در ادامه بيان داشت: مواضع جرياناتي كه روزي نام اصلاح طلب داشتيم و اكنون در طرح ژنريك با نام‌هاي چپ و راديكال مطرح هستند در سال 60 مواضع چهره‌هاي شاخص آنان در خصوص ولايت فقيه، بسيج و ... عليه اين جريانات بود.
اين وزير دولت نهم تاكيد كرد: امام (ره) مي‌فرمودند ميزان راي ملت است، پس 24 ميليون راي مردم و 13 ميليون نيز راي مردم است. اما تعداد 24 ميليون بيشتر است.
صفار هرندي خاطرنشان كرد: ما كي از آسمان حجت آورديم كه اكنون رو به روي پرچم مردم موضع گرفته‌ايم و بايد توجه داشت كه پرچمي كه مقابل ملت مي‌ايستد بايد سرنگون شود.
وي تاكيد كرد: شعار مرگ بر ديكتاتور شعار انقلاب ما و ما با شعار مرگ بر ديكتاتور گريبان مردم آمريكا را مي‌گيريم و نوچه‌هاي استكبار را كه در مقابل راي مردم تسليم نمي‌شوند را خواهيم گرفت.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: در روزگاري شبهه روشنفكران اعلام مي‌كردند كه راي ما از راي مردم بالاتر و ارجحيت دارد و اكنون نيز اعلام مي‌كنم كه راي تهراني‌ها در انتخابات بر راي ساير مردم مقدم است و راي ما كيفي است. اما بايد توجه داشت كه امام فرمودند ميزان راي ملت است.
صفار هرندي در ادامه گفت: شبهه روشنفكراني كه اعتقاد داشتند راي‌شان نسبت به راي مردم ارجحيت دارد در رفراندوم قانون اساسي ميزان راي‌شان تنها 2 درصد بود و اكنون آقايان نامه نوشتند و همين 2 درصد را دوباره دعوت كردند.
وي در خصوص برخي از تشكل‌هاي دانشجويي گفت: آن زمان فهم درستي از دفتر تحكيم بود اما اكنون آنان مروج ليبراليسم هستند و حتي دست به نشر نشريه‌هاي چون كيان زدند. آنان در دهه 60 نان گروه‌هاي چپ را مي‌خوردند و در دهه 70 نان كشورهاي غربي را مي‌خوردند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: امثال مهاجراني، كديور، عبد الكريم سروش، اكبر گنجي، فاطمه حقيقت جو، اكبر موسوي خوئيني، پيرموذن، محسن مخملباف، مهرانگيز كار، مسعود بهنود و ابراهيم نبوي اكنون بر عليه امام فحاشي مي‌كنند و گريبان امام (ره) را گرفتنه‌اند.
صفار هرندي افزود: اين افراد اعتقاد دارند امام زمان (عج) تصويري خيالي است و حال بايد پرسيد اين افراد رفيق ما بودند يا از دوستان موسوي، كروبي و خاتمي هستند.
اين وزير دولت نهم تصريح كرد: اين افراد با افتخالر اعلام كردند جنبش سبز فراگير شده است و حتي همجنس بازان و منافقان نيز مي‌توانند در اين جنبش حضور داشته باشند و حال كه در اين راه هستيد ديگر نمي‌توانيد سر سفر انقلاب باشيد چون شما عكس امام (ره) را پاره كرديد و روز عاشورا را مسخره كرديد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: اين افراد با سرمايه‌هايي كه به دست آورده بودند ساندويچ، آب خنك، سيگار تهيه كردند و به حلقوم حاميان خود در ماه مبارك رمضان در تجمعات فتنه گرانه خود رسيدند.
صفار هرندي تصريح كرد: اگر امام بود اين افراد را از نظام بيرون مي‌ريخت و اين افراد مديون رهبري هستند و هنگامي كه در مجلس چهارم راي نياوردند به رهبري گله كردند و ايشان فرمودند من طرفدار اين هستم كه شما در صحنه باشيد.
وي افزود: آنان از مردم از مردم شكست خوردند و چرا آنان از مردم سيلي خوردند و گريبان رهبري را مي‌گيرد.
اين وزير دولت نهم تاكيد كرد: اين افراد زير تيغ دستگاه‌هاي قضايي و امنيتي بودند اما به رهبري متوسل شدند و ايشان مانند علي (ع) عمل كرده و مي‌فرمايد اين افراد را به من واگذار كنيد. شما مديون رهبري هستيد و از مردم سيلي خورده‌ايد. حال چرا كه مي‌خواهيد لگد پراكني كنيد به سمت مركزي اصلي نظام هجوم مي‌بريد يك جو معرفت و حق شناسي داشته باشيد.
صفار هرندي خاطرنشان كرد: خاتمي در سال‌هاي 60 تا 70 در مقالاتي كه در روزنامه‌ها مي‌نوشت اعلام مي‌كرد اعتبار رهبري در راي مردم نيست و حال كه شما به سمت منافقان رفته‌ايد پس لطفا حرفي از امام نزنيد. شما نمي‌توانيد هم نان اين طرف را بخوريد و هم نان آن طرف را بخوريد.
وي با طرح اين سؤال كه چه كنيم در آينده دچار اين اتفاقات نشويم، گفت: در جريان‌هاي و اتفاقاتي كه در ابتداي اسلام پيش آمده مشخص است كه هر گاه جريان خودي و غير خودي با هم در آميخته شود. جريان خودي خود را مطرح مي‌كند و اين امر در مواردي چون نهضت جنگل، نهضت ملي شدن صنعت نفت و ماجراي تاسيس سازمان مجاهدين مشخص است. سازمان مجاهدين به نام خداوند سازمان خود را تشكيل داد اما روي خوش به گروه‌هاي سياسي معاند نشان داد و در نهايت به مبارزه مسلحانه روي آوردند.
وي افزود: دفتر تحكيم وحدت نيز با سست عنصري جريان‌هاي غير اسلامي و مارسيسم‌ها را وارد تشكل خود كرد و به مقابله و صف آرايي بر عليه نظام دست زد.
صفار هرندي در پايان تاكيد كرد: براي آينده دورتر هر كس دچار توهم شود و مكتبي به غير از اسلام را اعتقاد داشته باشد كه بايد برپا شود و مكتب ايراني را در برابر مكتب اسلام علم كند سرنوشتي جدا از سرنوشت عظيمت كنندگان به سوي آمريكا نخواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها