کد خبر: ۳۰۳۶۶۱
زمان انتشار: ۲۲:۳۹     ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: نه‌تنها سال آینده بازار مسکن با رکود همراه است بلکه این رکود تا پایان دو سال آینده ادامه‌دار خواهد بود و پس از آن شوک قیمتی در بازار مسکن رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ احمدرضا سرحدی اظهار کرد: تولید مسکن و سرانه تولید مسکن در سال‌های اخیر آنچنان افزایش یافته که هر خانواده نیازمند مسکن حداقل می‎تواند 1.5 واحد مسکونی را در اختیار داشته باشد. 

این کارشناس با اشاره به کند شدن روند تشکیل خانواده در میان جوانان نیز تصریح کرد: این نیز باعث خالی ماندن بسیاری از واحدهای مسکونی نوساز شده است. 

به گفته وی، در حال حاضر بازار مسکن با تنوع ساخت و ساز و افزایش تعداد واحدهای مسکونی خالی همراه شده است؛ به گونه‎ای که پیش‌بینی می‎شود بازار رکودی مسکن تا دو سال آینده همین روال را داشته باشد و پس از آن با انفجار قیمتی همراه شود. 

سرحدی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس اتحادیه املاک تهران مبنی بر اینکه بهار مسکن با بهار 94 همراه می‎شود و اردیبشهت ماه اوج رونق معاملات مسکن خواهد بود، افزود: این که رئیس اتحادیه املاک تهران سال آینده را با رونق مسکن و اوج گیری معاملات مسکن همراه می‎داند ، بسیار خوب است و حتی آرزوی هر یک از ما است. اما آنچه در واقعیت است، این که نشانه‎های بازار نوید بهبود اوضاع را نمی‎دهد. 

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در دوسال اخیر بازار مسکن با رکود همراه بوده و این رکود تا دو سال دیگر هم ادامه دارد، افزود: آنچه مسلم است، این که با ادامه این روند، سال آینده شاهد رکود شدیدتری خواهیم بود.

وی گفت:اینکه رئیس اتحادیه املاک تهران از رونق بازار در سال آینده خبر داده، قطعا از یک سری مسایل سیاسی و خارجی خبر دارد، اما آنچه واضح به نظر می‌رسد آرام بودن بازار همانند امسال است، چرا که دلیلی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد. 

به گفته‎ این کارشناس اقتصاد مسکن ، افزایش قیمت مسکن هیچ گاه به معنی رونق بازار نیست ، اما مردم همواره بر این باورند هنگامی که قیمت مسکن هفته به هفته افزایش دارد و بازار رشد پلکانی قیمت را پشت سر می‎گذارد، آن زمان رونق در بازار صورت گرفته است. به گزارش اقتصادی نیوز، سرحدی تاکید کرد: در صورتی که قیمت‎ها برای سال آینده تعدیل شوند و روند کاهشی داشته باشند تا خریداران و فروشندگان قادر به خرید و فروش شوند، آن زمان رونق وارد بازار مسکن می‎شود.

وی افزود : در حال حاضر رکود بازار مسکن تا اندازه‌ای است که حتی سازندگان هم قادر به ادامه ساخت نیستند و برخی واحدهای مسکونی نیمه کاره رها شده‎اند و رکود نه تنها در بخش خرید و فروش بلکه دربخش ساخت و ساز هم رخنه کرده است. 

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن به پیش فروش‎ها هم رسیده است و حتی برخی آنها متوقف شده‌اند، افزود:این آرزوی هر یک از ما است که بازار مسکن همواره پر رورنق و پراز خرید و فروش باشد، بنابراین باید این بازار با تشویق خرید و فروش همراه شود. 

وی گفت: نقش دولت همانند ارائه و افزایش تسهیلات در این زمینه می‎تواند کمک کننده باشد اما آنچه دولت توانسته انجام دهد سهم کمی بوده، این در حالی است که تولید در سال‎های اخیر بیش از نیاز بازار بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها