کد خبر: ۳۰۴۱۱۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
سعيد قاسمي:
سردار سعيد قاسمي يکي از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: هولوکاست واقعي را انگليسي‌ها در دوران جنگ جهاني اول در ايران به وجود آوردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سردار سعيد قاسمي جمعه‌شب در همايش بين‌المللي بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار که در گورستان انگليسي‌ها در بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: برگزاري اين برنامه در اين مکان از اهميت بسيار زيادي برخوردار است چرا که سال‌ها در انتظار برگزاري اين برنامه در گورستان انگليسي‌ها بوديم و اين مهم امشب محقق شد.

وي با بيان اينکه در برنامه‌هاي راهيان نور مي‌گوئيم که هشت سال نبرد کرده‌ايم، افزود: با مطالعاتي که در زمينه خليج فارس داشتم، مردم استان بوشهر سابقه ۲۰۰ سال مبارزه با هلندي‌ها و پرتقالي‌ها دارند و ۲۰۰ سال دفاع مقدس را در کارنامه دارند.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس به ايستادگي مبارزان بزرگي چون علامه بلادي، آل صفور و رئيس علي و احمد خان تنگستان با انگليسي‌ها اشاره کرد و افزود: بسياري از مردم ايران اطلاع مناسبي از اين اطلاعات ندارند.

وي با بيان اينکه کوتاهي‌هايي در زمينه معرفي مبارزان انقلاب و امام خمين و انقلاب اسلامي صورت گرفته است، ادامه داد: اين موضوع باعث شده است تا بچه‌هاي با چهره‌هاي تاريخي خود به خوبي آشنا نباشند.

سردار قاسمي با با بيان اينکه غيرقابل باور است که بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اين قهرمان و بزرگان تاريخي در کتب درسي‌ها نيست، اذعان داشت: بايد در اين زمينه مطالبه داشته باشيم.

تاريخ بوشهر و قهرمانان آن در کتاب‌هاي درسي بيايد

وي با بيان اينکه بچه‌هاي ما بايد در از دوران مدرسه با اين تاريخ آشنا شوند، اضافه کرد: بايد اين شيرمردها که ولي نعمتان تاريخ بوشهر هستند، در کتب درسي وارد شوند.

قاسمي با تاکيد بر اينکه براي دانش‌آموز بوشهري نبايد از مرکز کتاب درسي بنويسند، اضافه کرد: بايد در کتب درسي بوشهري‌ها از تاريخ بوشهر و قهرمانان آن گفته شود.

وي به تجاوزات انگليسي‌ها در برهه‌هاي مختلف تاريخي اشاره کرد و افزود: هر بار که تجاوزي به اين کشور صورت گرفته بود، بخشي از اين کشور از آن جدا شد و هرات يکي از استان‌هاي ما بود که با دست انگليسي‌ها از ايران جدا شد.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس به ديگر دسيسه‌هاي انگليسي‌ها اشاره کرد و بيان داشت: جدا کردن بخشي از بلوچستان از ايران، تحميل قرار داد لاتاري و تاسيس قمارخانه و تحميل قرارداد براي غارت منابع نفتي از جمله اين تلاش‌ها بوده است.

وي همچنين به زمينه چيني و حمايت از کودتاي رضا خان اشاره کرد و افزود: کودتاي ۲۸ مرداد، جدا کردن بحرين از ايران، همراهي با آمريکا در سرکوب انقلاب، تحريک گروهک‌‌ها و حمله به ايران نيز از اين برنامه‌ها بوده است.

حمايت انگليسي‌ها از براندازان و تروريست‌ها در ايران

سردار قاسمي اذعان داشت: بر اساس اسناد تاريخي نقشه جنگ تحميلي به ۳۰ سال قبل از شروع آن برمي‌گردد که هنگام برکناري مصدق، عراق خوزستان را اشغال کرده و از ايران جدا کردند.

وي اضافه کرد: با توجه به اينکه کودتاي ۲۸ مرداد موفق بود، اين طرح باقي ماند و دو سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي، جنگ با هدف تسخير خوزستان آغاز شد و بعد از شش روز گفتند که آتش بس باشد، که امام خميني محکم جلوي اين موضوع ايستادگي کرد.

قاسمي همچنين به حمايت‌هاي انگليس از اقدامات تروريسي در خوزستان و بلوچستان و ديگر براندازان طي دوران انقلاب اسلامي اشاره کرد و افزود: از ديگر خباثت‌هاي يان دولت مي‌توان به حمايت از فتنه ۸۸ به قصد براندازي نظام اشاره کرد.

وي با اشاره به مشارکت فعال دولت انگليس در تحريم‌هاي ايران، ادامه داد: تجاوز به حريم دريايي ايران، ترورهاي هسته‌اي و بمب‌گذاري در ايران و ايجاد شبکه بي‌بي سي و . . . از ديگر جنايت‌هاي انگليسي‌ها است.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: در قضيه هسته‌اي دشمنان ما را به گونه‌اي تحقير کردند و اجازه استفاده از سانتريفيوژ حتي براي استفاده آموزشي هم به ما ندادند؛ ايد جلوي اينها ايستاد و مردم هم اين انتظار را دارند.

نسل‌کشي ۱۰ ميليون ايراني در دوران جنگ اول

وي افزود: از هر يک از جنايات و دسيسه‌هاي انگليسي‌ها که بگذريم، از نسل‌کشي ۱۰ ميليون ايراني در دوران جنگ اول جهاني به علت ايجاد قحطي نان و گندم که در کشور ما اتفاق افتاد نمي‌توانيم بگذريم که هولوکاست واقعي بود.

سردار قاسمي با بيان اينکه هولوکاست را همين‌ها در کشورهاي مختلف دنيا رقم زده‌اند، اذعان داشت: از هرکشوري کسي را بياوريم مي‌تواند داستان هولوکاست در کشورش را بيان کند ولي مغضوبان تاريخ رسانه و وکيل ندارند و مظلوم هستند.

وي به تجاوز چند سال پيش به آبهاي ايران اشاره کرد و افزود: سردار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه در آن موقع گفت که به انگليسي‌ها بگوييد که پنج سانتيمتر وارد آبها ما شديد و به همين دليل دستگير شديد.

سردار قاسمي ادامه داد: در همان دوران جک استراو آمد که اين تفنگداران دستگير شده را ببرد و دولت وقت هم مي‌خواست آنها را به راحتي تحويل دهد ولي سردار تنگسيري نمي‌پذيرفت و در نهايت يک توافق‌نامه بي سابقه امضا شد و انگليسي‌ها قبول کردند که اشتباه کرده‌اند.

وي تصريح کرد: هر چند آنها امروز ما را تهديد مي‌کنند که گزينه‌هاي ما روي ميز است ولي در رزمايش پيامبر اعظم گزينه‌ها ما را ديدند و به غربي‌ها مي‌گوييم که هر وقت آماده بوديد چنين گورستان‌هايي مانند گورستان انگليسي‌ها برايتان مي‌سازيم.

وي با بيان اينکه اکنون زمان صلح حسني نيست، اذعان داشت: بدترين زمان براي مذاکره انتخاب شده است و اگر نتيجه‌اي در اين مذاکرات گرفته نشد، بدانيد که رهبري همان اول به شما گفته بود و نبايد نتيجه را به پاي رهبري و مردم بگذاريد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها