کد خبر: ۳۰۴۱۹
زمان انتشار: ۱۶:۰۶     ۲۳ آذر ۱۳۹۰
رییس موسسه امام خمینی، فرود هواپیمای جاسوسی آمریکا به وسیله متخصصان ایرانی را برگ مهم و زرینی در تاریخ علمی کشور دانست. 
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی، شب گذشته در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی، با اشاره به جایگاه پژوهش گفتند: اهمیت مقوله پژوهش در کشوری که ادعای الگو‌دهی اسلامی دارد، بسیار ضروری به شمار می‌رود، همان گونه که مقام معظم رهبری نیز اهتمام خاصی به انجمن‌ها و کارگروه‌های علمی و تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی دارند.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی، با اشاره به اهمیت مقوله پژوهش، خاطرنشان کرد: تولید و دستیابی به علومی مانند پیشرفت‌های هسته‌ای و هوافضای ایران، تنها از (ره)‌آور اهمیت به مقوله پژوهش در کشور حاصل شده است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی، در اختیار گرفتن هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا به وسیله متخصصان ایرانی را برگی مهم در تاریخ علمی کشور دانسته و افزودند: رشد پژوهش در کشور نشان از مدیریت صحیح پژوهشی دارد، اما نباید فراموش کرد که ظرفیت‌های پژوهشی بسیار بیشتر از داشته‌های کنونی است که باید با برنامه‌ریزی‌های مدون، به بارور شدن این ظرفیت‌ها بیاندیشیم.
 
عضو خبرگان رهبری با بیان این‌‌که ایران در علوم تجربی، انسانی و حوزوی، دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است، خاطرنشان کردند: عواملی مانند موانع اجتماعی، کمبود و توزیع نامناسب امکانات و نبود انگیزه لازم در پژوهشگران موجب شده است که همه این ظرفیت‌ها به ثمره نرسد.
 
*با وضو و توسل کار خود را آغاز می‌کنند
 
آیت‌الله مصباح یزدی، ایمان را عامل مهم موفقیت طرح‌های پژوهشی برشمرد و گفتند: در پیشرفت‌های علمی کنونی کشور، محققانی وجود دارند که بدون وضو به آزمایشگاه و کارگاه‌ها وارد نمی‌شوند و تنها با توسل کار خود را شروع می‌کنند که حاصل آن داشته‌های فعلی کشور است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: به دنبال ایمان، همت و تعهد کاری نیز افزایش می‌یابد، انگیزه‌های مادی از بین می‌رود و ساعات استراحت روزانه شخص نیز به طرح‌های پژوهشی اختصاص می‌یابد.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تأکید کرد: طلاب بدانند در گذشته امکانات موجود در حوزه‌ و مراکز حوزوی وجود نداشت، اما در شرایط کنونی باید به وظیفه و تعهد شرعی خود توجه کنند.
 
آیت‌الله مصباح یزدی در پایان با اشاره به فعالیت‌های موفق معاونت پژوهش موسسه امام خمینی، گفت:کارهای قابل توجهی که در این معاونت انجام شده است، در خور توجه است که حتی بنده امید به تحقق آن در مؤسسه  نداشتم، اما به همت مسئولان این معاونت به تحقق رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها