کد خبر: ۳۰۴۲۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
يک کارشناس مسائل بين الملل گفت: کري و اوباما نيز سعي دارند به نتانياهو اطمينان دهند که در برابر ايران با گاردي بسته ظاهر مي شوند.
به گزارش پایگاه 598، حنيف غفاري، کارشناس مسائل بين الملل در خصوص اظهارات مقامات آمريکايي درباره محدود سازي برنامه هسته اي ايران گفت: بخش مهمي از گزافه گويي هاي دولتمردان آمريکا جنبه تبليغاتي دارد؛ يعني دولت دموکرات آمريکا به دنبال نشان دادن تقابل خود با جمهوري اسلامي ايران است که ثابت کند در رويارويي با ايران از جمهوري خواهان چيزي کم ندارد.

وي افزود: کري و اوباما نيز سعي دارند به نتانياهو اطمينان دهند که در برابر ايران با گاردي بسته ظاهر مي شوند.

غفاري اقتدار جمهوري اسلامي ايران را درون زا، ذاتي، منطقه اي و فرا منطقه اي دانسته و به همين دليل نفوذ به اقتدار ايران را بسيار دشوار خواند.

دبير بخش بين الملل روزنامه رسالت در ادامه اظهارات اوباما و جان کري را درباره قدرت ايران قابل تامل دانست و خاطر نشان کرد: جان کري در مواضع اخير خود اعتراف کرد که آمريکا قدرت ضربه زدن به ايران از طريق وضع تحريم هاي بيشتر را ندارد و اوباما نيز معترف است ايران با وجود تحريم ها توانست تعداد سانتريفيوژ هاي خود را بيشتر کند.

غفاري با بيان اينکه برژينسکي، استراتژيست آمريکايي از دوران رياست جمهوري بوش هشدار داده بود که بايد قدرت منطقه اي ايران را به رسميت شناخت، تاکيد کرد: اعترافات اخير سازمان هاي جاسوسي آمريکا و اسرائيل نيز نشان از اقتدار جمهوري اسلامي ايران دارد.

اين کارشناس مسائل بين المللي با بيان اينکه دستگاه ديپلماسي ما اغلب واکنش مناسبي به گزافه گويي هاي مقامات آمريکا نشان نداده است، افزود: ما صرفا در کارزار مذاکراتي با آمريکا به سر نمي بريم؛ بلکه بايد بدانيم هرگونه رفتار و گفتار ما در برابر دشمن اول ما است که بايد حساب شده باشد.

وي با تاکيد بر اينکه ايران و ايالات متحده آمريکا به دليل اختلافات ماهوي هيچ گاه به دوست همديگر تبديل نخواهند شد، تاکيد کرد: لازم است هرگونه مذاکره با آمريکا با گارد بسته باشد و در راستاي مديريت رفتار دشمن تعريف شود نه تبديل کردن دشمن به دوست.

غفاري در خاتمه گفت: دستگاه سياست خارجي کشورمان بايد در خارج از ميز مذاکره نيز با گاردي بسته جواب ياوه گويي هاي جان کري، وندي شرمن و اوباما را به شکل قاطعانه بدهد که اين قاعده در دقايق 90 مذاکرات هسته اي نيز اهميت بيشتري دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها