امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۰۴۲۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
با ما همراه باشید با خبرسازترین «چهره‌ها»ی سال ۹۳، از حسن رحیم‌پور ازغدی و حسین علیزاده تا اسماعیل هنیه و محسن رضایی همچنین سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی و محمدجواد ظریف در بسته خبری «سفید سیاه خاکستری».

به گزارش پایگاه 598 به نقل از سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس خبرسازترین «چهره‌های» هفته را تحت عنوان بسته خبری «سفید سیاه خاکستری» به مخاطبان خود معرفی کرده است. در هفته پایانی اسفند سال 93 مروری داریم بر چهره‌های مهم سالی که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

در این بخش همراه باشید با چهره‌های برتر سال 93، چهره‌هایی که گفته‌ها و عملکردشان آنها را از سایرین متمایز کرد و به عنوان چهره خوب هفته معرفی شده بودند:

 

1/ حسن رحیم پور ازغدی و «تشیع لندنی

«تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است» یک  نکته‌ از سوی فردی که  ‏دشمنان و مخالفان زیادی برای خود ساخته است. وی خود را آماده کرده بود تا هزینه گفته‌های صریح و شفاف خود را ‏بپردازد.

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که: «تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است؛ ‏امروز اینها شبکه‌های ماهواره‌ای راه انداخته‌اند و در مشهد و قم و اصفهان و نجف در حال تربیت طلبه‌اند؛ اینها همان‌هایی هستند ‏که وقتی 15 خرداد شد امام گفت ما عزاداریم و امسال جشن نیمه شعبان نمی‌گیریم گفتند خمینی(ره) سیاسی است‎».
 

 

2/حسن روحانی و «یادآوری‌‌ها»

در سال 93 هر هفته از ایثارگران و قهرمانان اصلی این مرز و بوم یاد شد، تمام هفته‌ها هفته دفاع مقدس بود و تفاوتی نمی‌کرد کدام روز به نام جانباز نامگذاری شده است، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان با حضور و دیدار مداوم و مکرر از خانواده معظم شهدا و جانبازان به پایبندی به اصول اولیه انقلاب اسلامی تأکید کرد.

 

3/ «فرمانده» قاسم سلیمانی

هفته سوم آبان بود که نام یک مرد ایرانی به سر زبان‌ها افتاد و انتشار گسترده ‏تصاویر وی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کم کم دنیا را در ‏مقابل یکی از چهره‌های قدرتمند و محبوب ایرانی به زانو در آورد؛ ‏بدین ترتیب یک مرد ایرانی به نماد دلاوری‌ها و رشادت‌های ‏آزادیخواهان جهان تبدیل شد، قدرتی که تنها بیانگر گوشه کوچکی از ‏قدرت سربازان امام روح الله و امام خامنه‌ای است؛ از شهر شیعه نشین ‏آمرلی تا منطقه استراتژیک «جرف الصخر»؛ آمریکا و حامیان عربی ـ ‏صهیونیستی‌اش همچنان در بهت قدرت این فرمانده ایرانی مانده‌اند‎.

«در زمان مناسب جام خشم و غضب خود را بر سر صهیونیست‌ها خالی خواهیم کرد»؛ پیامی که از سوی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که در هفته دوم مرداد در رسانه‌ها منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای در میان محافل عربی و بین المللی داشت.  

 

4/«نجات»

به دلیل باران شدید در سطح شهر ایذه سیلاب شدیدی به وجود می‌آید و دختر نوجوانی در آب کانال بزرگ غرق می‌شود، باران شدید، سرعت آب و روپوش کانال، چیزی نمانده بود به پایان زندگی این دختر تا اینکه فردی که به طور تصادفی در محل حضور داشته به یاری‌اش می‌شتابد. با اینکه می دانست ممکن است خود نیز زنده نماند.

مهدی حیدریان پیش از این نیز در سال 87 موفق به نجات 3 نفر از هم وطنانمان شده که برای تفریح مشغول شنا بوده‌اند. و چه زیبا گفت خداوند: «و من أحیاها فکأنما أحیا الناس جمیعا، و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.» (سوره مائده آیه 32)

 

 

5/بانوان طلایی «حجاب»

«خدا را شاکریم که تلاش شبانه روزی ما دو خواهر جواب داد و توانستیم به جهان و جهانیان ثابت کنیم که حجاب محدودیت ‏نیست»‏‎.‎‏  پیامی از سوی دو خواهر پرتلاش کشورمان؛ شهربانو و سهیلا منصوریان در رقابت‌های جام جهانی که در شهر ‏جاکارتای اندونزی برگزار شد با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا دست یافتند‎.‎‏ آنها که عنوان فرزندان ایران اسلامی را ‏برای خود انتخاب کرده‌اند، مدال‌های طلای خود را به مقام معظم رهبری اهدا کردند‎.‎

همچنین در هفته‌ دوم مهر، هفته‌ای که قرار گذاشته‌ بودیم تا به یاد مدال‌آوران کشورمان باشیم الهه منصوریان به سر این قرار مقدس آمد با هدیه‌ای که برای بدست آوردن آن تلاش بسیاری کرده‌ بود. 

«من به عشق ایران و به عشق رهبرم  مبارزه می‌کنم»؛ «مدالم را به مادران شهیدان اهدا می‌کنم» سخن و اقدامی از سوی الهه منصوریان بانوی قهرمان مسابقات ووشو جهان که در در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی موفق به کسب مدال نقره شد.

 

6/ حسین علیزاده و نه به «شوالیه»

‏«شاید نوشتن این نامه، دشوارترین و زیباترین لحظه عمرم را رقم می‌زند‎. ‎‏.. به احترام مردم هنر پرور و هنر دوست ایران، ‏به نام حسین علیزاده قناعت کرده و تا آخر عمر به آن پیشوند و یا پسوندی نخواهم افزود»؛ سخنی از سوی حسین علیزاده  ‏آهنگساز و موسیقیدان کشورمان که از دریافت نشان شوالیه دولت فرانسه انصراف داد و تلنگری زد به آنها که تنها نشان ‏برتر هنری خود را اسکار و امثال آن می‌دانند.‏

وی در بخش دیگری از این نامه آورده است که «ضمن تبریک به تمام بزرگان ایران و جهان که نشان با ارزش شوالیه را ‏دریافت کرده‌اند، خود را بی‌نیاز از دریافت هر نشانی دانسته، همچنان اندر خم کوی دوست و به شوق عشق تا آخر عمر ‏خواهم ایستاد‎.‎‏» و بدین ترتیب نام حسین علیزاده به عنوان یکی دیگر از مردان نامدار کشور در حافظه ماندگار تاریخ ایران ثبت شد. ‏


7/ مدال ماندگار

عنوان چهره خوب هفته چهارم آبان به بانویی تعلق گرفت که ماندگارترین روش را برای صرف با ‏ارزش‌ترین داشته‌اش انتخاب کرده است.‏ زهرا نعمتی بانوی پرافتخار کرمانی و دارنده مدال‌های طلای پارا المپیک لندن و مسابقات جهانی 2013 ‏در تایلند و مسابقات پاراآسیایی 2014 اینچئون مدال طلای مسابقات جهانی 2013 خود را به ‏یک مرکز خیریه اهدا کرد.‏

«قضیه حجاب برای من حیثیتی است؛ همه جوره پای حجابم ایستاده‌ام»؛ سخنی از سوی بهتری ورزشکار زن جهان در سال 2013 در هفته چهارم اردیبهشت، زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک کشورمان که کسب مدال طلا جام جهانی 2014 تایلند آخرین افتخار‌ش بود معتقد است که «شاید کارما نسبت به ورزشکاران دیگر کشورها که پوشش آزادتری دارند سخت‌تر باشد؛ ولی ما آزادی را در این می‌بینیم که پوشش مناسب داشته باشیم».

همچنین در هفته آخر خرداد کنفرانس جهانی زنان بود و زنان از سراسر جهان جمع شده بودند، آنجا بود که نام «زهرا نعمتی» در میان حضار به عنوان الگویی نمونه از سوی فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک برده شد.

 

8/ ما می‌توانیم

بازهم خودباوری و اهتزاز پرچم غرور ملی؛ در هفته آخر بهمن نخستین عمل پیوند قلب مصنوعی در کشور انجام شد تا بازهم ثابت شود ما می توانیم. عمل L –VAD، به سرپرستی دکتر ضرغام حسین احمدی و دکتر بابک شریف کاشانی تعامل بسیار نزدیک سایر گروه‌های پزشکی در بیمارستان مسیح دانشوری با موفقیت صورت پذیرفت.

 

9/ غیرت ایرانی

یک بانوی قهرمان کشور کمر همت خود را بست و فرصت طلبان انقلاب اسلامی را ضربه فنی کرد. نخستین بانوی طلایی کاراته ایران سخنانی را مطرح کرد که بسیاری حتی طاقت شنیدن حتی یک کلمه آن را ندارند، جملاتی حاوی کلمات «حجاب -غیرت- بانوی ایرانی»؛ «حجاب نشان دهنده غیرت ایرانی ماست»؛ نسرین دوستی گفت که «حاضرم در میدان مسابقه جانم را بدهم ولی پرچم کشورم به اهتزاز در بیاید و از رهبری ممنون هستم که مثل کوهی پشت سر ما ایستادند تا ما بتوانیم محکم و با اعتقاد در میادین بین‌المللی ظاهر شویم».

 

10/ مقاومت

«مقاومت پیروز شد» عصر سه‌شنبه چهارمین روز شهریور با این سخن اسماعیل هنیه عضو بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تقویم‌ پیروزی همیشگی مظلوم بر ظالم ماندگار و از بلندگوی تمامی مساجد باریکه غزه صدای تکبیر و خوشحالی بلند شد.

 

11/ تحول زیبا

«ما وظیفه داریم با کارهای فرهنگی به تمام دنیا بفهمانیم چرا به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنیم.» سخنی از سوی بازیگر زن کشورمان که در هفته چهارم مرداد در قامتی متفاوت از دیگر بازیگران زن کشور ظاهر شد، الهام چرخنده جنس دغدغه‌اش هم دیگر فرق دارد. خودمانیم چند وقت می‌شود که چنین دغدغه‌هایی کمتر بروی پرده فرهنگ نقش‌ بسته بود؟!

 

12/ محسن رضایی و «حمایت»

«کشورهای اسلامی پدافند هوایی به غزه بدهند»؛ «موشک‌های مقاومت فلسطین از برکت انتقال فناوری از ایران است»؛ سخنی از سوی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته سوم مرداد که بسیاری را خشمگین کرد، از جمله آن می‌توان به موضع گیری تند جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد. جنگ 8 ساله‌مان خیلی وقت است که تمام شده اما هنوز سلاحش را بر زمین نگذاشته است، این فرمانده! این روزها بسیاری را عصبانی کرده‌ای از آمریکا تا همین نزدیکی و آنها که رنگ لباست در روز قدس نیز همچنان آزارشان می‌دهد.

 

13/ خواستن و ...

معلولیت یک نقص نیست، می‌توان قهرمان شد، حتی با محدودیت، فقط باید خواست؛ بانوی قهرمان کشورمان که پیش از این موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات جهانی پارالمپیک تیراندازی 2010 ترکیه، 2011 امارات، 2012 ترکیه و 2012 لندن شده بود در هفته نخست مرداد و در نخستین روز مسابقات تیراندازی آلمان مجدداً قهرمان جهان شد. ساره جوانمردی با از آن خود کردن یک مدال طلای دیگر، تفسیر کوتاهی از اقتدار زنان ایرانی را به دنیا گوشزد کرد.

 

14/ «چشم امید» قاضی زاده

مسئول است، پشت میز وزارت می‌نشیند، با شعار خدمت به مردم به میدان آمده مثل بقیه؛ اما شعار خدمتش تنها بر روی یک قاب زیبای منبت کاری‌ شده هک نشد؛ خود از نزدیک پای درد و دل مردم نشست؛ وقتی سیاهی را از روی چشمان زیبای دختر 6 ساله کنار زد تنها به یک چیز می‌اندیشید، «شوخان» از این پس می‌بیند.   

هفته سوم اردیبهشت شوخان دختر 6 ساله‌ای که بینایی خود را به علت حساسیت دارویی از دست داده بود توسط سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت تحت عمل جراحی چشم قرار گرفت و بینایی خود را بدست آ‌ورد.

 

15/ بدون مرز

یک زن دیگر از ایران زمین آماده شده است تا پیام زنان سرزمینمان را به گوش جهانیان برساند؛ زن ایرانی آزاد است، زن ایرانی با حجاب اسلامی است که آزاد است و به اصول و عقاید خودش افتخار می‌کند، نه از ابراز آن می‌هراسد و نه آن را سد راهی برای تحقق هدف‌هایش می‌داند؛ اعتقاداتی در راستای اهداف بالنده فرشته‌هایی از جنس حوا.

در هفته‌ آخر مرداد مریم ایراندوست برای هدایت یک تیم فوتبال بانوان در اروپا به توافق رسید؛ وی نخستین مربی زن ایرانی است که در یک باشگاه اروپایی فعالیت خواهد کرد.

 

16/ ظریف و «ایستادگی»

«زیر بار تحریم‌ها و تهدیدات نمی‌رویم؛ دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ایران غیرقابل مذاکره است»؛ سخنی از سوی مردی که باید مردانه بایستد در مقابل زورگویی‌های همیشگی؛ در هفته اول خرداد اروپاییان شمه‌ای از اقتدار ایرانی را چشیدند؛ البته بر همه واضح است که در جنگ اراده‌ها ایران پیروز می‌شود.

براستی میان مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+5 چه می‌گذرد؛ وقتی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران می‌گوید آنچه را که در مذاکرات شنیده است و  این سخن او آبی می‌شود بر آتش دل‌های نگران؛

سیدعباس عراقچی گفت: «آقای ظریف در مذاکرات محکم در مقابل اروپاییان ایستاد و گفت شما چون نمی‌توانید فردو را بزنید می‌خواهید تعطیل کنید بعد نطنز را که 20 متر زیر خاک است بزنید و من اینجا نیامده‌ام که کشورم را در آستانه حمله قرار دهم.»

 

 

17/ نظم آقای نماینده

«طبق فرموده امام خمینی (ره) که بسیجی یعنی تکلیف‌گرا من خودم را تکلیف گرا می‌دانم.» سخنی از سوی مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری و شمیرانت و اسلامشهر  و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که در هفته دوم اردیبهشت به عنوان منظم‌ترین نماینده از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی معرفی شد. رحماندوست می‌گوید: «در طول این مدت شاید یک بار که مقام معظم رهبری دعوت کرده بودند یک ساعت مرخصی از مجلس گرفته بودم، یادم نمی آید که هیچ ساعتی از مرخصی مجلس استفاده کرده باشم و یا در مجلس غیبت کرده باشم.»

 

18/ احساس مسئولیت

نخست فقط یک خبرنگار بود، اما جنس دغدغه‌هایش او را از سایرین متمایز و کلامش را گیرا کرد؛ بی‌رودربایستی و صریح می‌گفت درباره هر چه که لازم بود؛ آنقدر صریح که او را از فرانسه اخراج کردند. از گرفتن خبر در 150 متر زیر زمین تا فاش کردن ترکش‌های تن «آسو» دختر 4 ساله کردستانی بر اثر مین‌های برجای مانده و روزهایی که سفیر کودکان و سالمندان شد و در مناطق جنگی با وزیر بهداشت سوریه به مصاحبه نشست.

او به تمام مردم کشورش یاد داد که هرکس باید به اندازه خودش نسبت به نیازهای جامعه‌ و مردم‌اش احساس مسئولیت کند حتی اگر یک نفر باشد؛ باید در نظر داشت که همیشه حرف زدن و نقد کردن آسان‌ترین راه در مقابل حل مشکلات است، اما اکنون وقت عمل است، باید دست به کار شویم!

کامران نجف زاده خبرنگار پرکار و محبوب کشورمان در هفته نخست اردیبهشت از سوی سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت تقدیر شد.  

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها