کد خبر: ۳۰۴۸۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
مهر/ معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعيت مطلوب توليد داروهاي آنتي بادي مونوکلونال در کشور از توليد دو داروي جايگزين هرسپتين و آوستين در سال ۹۴ خبر داد.

دکتر رسول ديناروند افزود: در حال حاضر وضعيت ايران در توليد داروهاي نوترکيب مناسب است. ما در شوراي فناوري وزارت بهداشت که يک شوراي سياستگذاري است تصويب کرديم که براي توليد و توليد کننده امتيازاتي را قائل شويم تا آنها تشويق شوند و داروها را در کشور توليد کنند.

ديناروند يادآور شد: وضعيت در حال حاضر وضعيت خوبي است. يک زماني تنها يک توليد کننده در اين حوزه داشتيم و اکنون چندين توليد کننده در اين حوزه فعاليت مي کنند که حتي براي توليد برخي از داروها سه توليد کننده وجود دارد و داروهاي خوبي هم توليد شده اند.

وي خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ فاکتور ۸ نوترکيب براي بيماران هموفيلي در کشور توليد شد که در حال حاضر در بازار به صورت محدود است و در سال آينده به صورت وسيع تر توليد مي شود.

رئيس سازمان غذا و دارو با اشاره به دو دارويي که در سال ۹۴ در حوزه داروهاي آنتي مونوکلونال توليد مي شوند، گفت: برخي از داروهاي ضد سرطان آنتي بادي مونوکلونال داروهاي ارزشمندي هستند که سال آينده توليد داخل Trastuzumab که معادل داروي هرسپتين است و Bevacizumab که داروي معادل اوستين است وارد بازار مي شوند.

وي با اشاره به وضعيت توليد دارويي ايران در حوزه بيوتکنولوژي گفت: وضعيت فعلي مثبت است اما اعتقاد داريم که بازار دارويي نبايد متکي به بازار داخلي باشد و صنعت داروسازي ما بايد به فکر توسعه صادرات باشد و اميدواريم به درصدي که در سال ۹۴ هدف گذاري کرده ايم برسيم. هدف گذاري در دولت رسيدن به سهم ۵۰۰ ميليون دلار صادرات دارويي است و اين در حالي است که در سال ۹۳ به ۲۰۰ ميليون دلار رسيديم.

ديناروند با اشاره به وضعيت شرکت هاي دانش بنيان در حوزه دارويي گفت: در اين بخش رشد بسيار خوبي پيدا کرده ايم و مراکز رشد دانشگاه هاي علوم پزشکي فعاليت خود را توسعه داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها