کد خبر: ۳۰۵۴۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
سرمربی ذوب آهن گفت: «من عاشق پرسپولیس هستم و این تیم را دوست دارم. دار و ندارم از پرسپولیس است و برای موفقیت این تیم حتی از زندگی و خانواده ام گذشتم.»

به گزارش پایگاه 598، ذوب‌آهن در ادامه روند موفقیت‌هایش، آخرین بازی سال را با پیروزی مقابل پیکان پشت‌سر گذاشت. یحیی گل‌محمدی سال 1393 را یک سال خوب برای خودش توصیف کرده و امیدوار است ذوب‌آهن را در جام‌حذفی به قهرمانی برساند.

گل محمدی که در ذوب‌آهن عملکردی فوق‌‌العاده داشته است در مورد سالی که پشت‌سر گذاشت و مسائل مختلف دیگر به سؤالات پاسخ می‌دهد.

 

* سال 1393 برای شما چطور بود؟

- یکی از بهترین سال‌های ورزشی من بود. با نفت تهران مقام سوم لیگ‌ برتر را در فصل گذشته به‌دست‌آوردیم و این در حالی است که تا آخرین هفته شانس قهرمانی داشتیم. سوم شدن ما کمتر از قهرمانی نبود. این در حالی است که بازیکنان جوانی در نفت تهران چهره شدند. امسال هم در اوایل فصل نتایج خوبی در ذوب‌آهن نگرفتیم، ولی در ادامه شرایط خیلی بهتر شد. ما توانستیم به فینال جام‌حذفی راه پیدا کنیم و در لیگ ‌برتر هم تا رده ششم صعود کردیم. ذوب‌آهن در این چند سال کاندیدای سقوط بود، ولی همه ما دست به‌دست هم دادیم و نتایج خوبی گرفتیم. حالا هم امیدوار هستیم که در لیگ ‌برتر سهمیه آسیا را بگیریم.

 

* زمانی که ذوب‌آهن در بحران قرار داشت، آیا به این فکر کردی که از سرمربیگری این تیم استعفا بدهی؟

- هیچ‌وقت به این موضوع فکر نکردم، چون به توانایی‌های بازیکنان، مجموعه ذوب‌آهن و همچنین کار خودم اعتقاد داشتم. چیزی که مرا امیدوار می‌کرد، بازی خوب ذوب‌آهن بود. ما مشکل فنی نداشتیم و در خیلی از بازی‌ها به حقمان نرسیدیم. گاهی اوقات هم از داوری‌ها اذیت شدیم.

 

* بزرگ‌ترین آرزوی ورزشی شما در سال 94 چیست؟

- اگر در فینال جام‌حذفی قهرمان شویم، خیلی خوب خواهد شد. این موضوع برای رزومه کاری من و باشگاه ذوب‌آهن خوب است و این تیم می‌تواند بعد از چند سال به آسیا برود. قهرمانی ذوب‌آهن می‌تواند بهترین اتفاق باشد.

 

* محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس چند روز پیش در مصاحبه‌ای تأکید کرد که یکی از اشتباهات بزرگ او از دست دادن یحیی گل‌محمدی بود. درمورد حرف‌های رویانیان چه صحبتی داری؟

- تمام حرف‌های او حقیقت بود. بعد از اینکه یک تیم بحران‌زده را تحویل گرفتم، نتایج نسبتاً خوبی گرفتیم. ما تا فینال جام‌حذفی پیش رفتیم و البته چنین انتظاری از پرسپولیس وجود نداشت. متأسفانه بعضی‌ها باخت ما به سپاهان را بزرگ کردند. نمی‌دانم اگر آنها چشم‌شان به چشم من بخورد، چگونه می‌خواهند مرا نگاه کنند. نکته دیگر این است که هیچ حمایتی از سوی پیشکسوتان پرسپولیس و کسانی که در کنار باشگاه بودند از من صورت نگرفت.

 

* از این موضوع خیلی ناراحت بودید، درست است؟

- من برای موفقیت پرسپولیس حتی از زندگی و خانواده‌ام گذشتم. ما نتایج بدی نگرفتیم، ولی جوی در مورد من راه افتاد که انگار در پرسپولیس آدم کشته‌ام و گناه کبیره انجام داده‌ام. من نمی‌توانستم ادامه دهم و حتی با چند نفر مشورت کردم. قبل از آنکه اتفاقات دیگری بیفتد استعفا دادم. البته دو روز بعد از فینال جام‌حذفی سردار رویانیان تعدادی از پیشکسوتان را جمع کرد که حتی به خودش گفتم که این کار او اشتباه بود. خروجی آن جلسه روشن بود و آنها می‌خواستند که من نباشم.

 

* آیا به این موضوع فکر می‌کنی که یک روز به پرسپولیس برگردی و با این تیم قهرمان ایران شوی؟

- من عاشق پرسپولیس هستم و این تیم را دوست دارم. دار و ندارم از پرسپولیس است و این را هم به‌خوبی می‌دانم که هواداران پرسپولیس در این چند سال خیلی سختی کشیدند. اگر یک روز برگردم با تمام وجود تلاش خواهم کرد. البته تا زمانی که شرایط مهیا نباشد نمی‌توانم برگردم. من معتقدم بازیکنان و سرمربی پرسپولیس باید مورد حمایت قرار بگیرند. شما دیدید که پرسپولیس در این فصل و همین چند وقت پیش دچار بحران شده بود، ولی پیشکسوتان از حمید درخشان حمایت کردند که کار درستی بود. من در آن مقطع که در پرسپولیس بودم، احساس کردم کسی پشتم نیست. حتی 10درصد حمایت‌هایی که از درخشان شد از من صورت نگرفت.

 

* سقف آرزوهایت در مربیگری چیست؟

- این موضوع بستگی به نتایج و عملکرد خودم در آینده ‌دارد. این‌طور نیست که بخواهم به این فکر کنم که هدایت تیم‌های بزرگی را برعهده بگیرم یا اینکه مثلاً به خارج از فوتبال ایران بروم و مربیگری کنم. من عاشق پیشرفت و کار کردن با بازیکنان جوان هستم و امیدوارم در کارم موفق باشم.

 

* در بین مربیان مطرح دنیا الگوی تو چه کسی است؟

- اکثر مربیانی که در تیم‌های مطرح اروپا مربیگری می‌کنند در سطح بالایی قرار دارند. من، مورینیو و گواردیولا را دوست دارم و سبک مربیگری آنها را می‌پسندم. متأسفانه نمی‌توانم با آنها ارتباط داشته باشم، چون در فوتبال ایران چنین امکانی وجود ندارد که با چنین مربیانی ارتباط گرفت. من سبک این دو مربی را دوست دارم، ولی متأسفانه نمی‌توانم چیزی از آنها یاد بگیرم.

 

* حرف آخر...

- پیشاپیش سال جدید را به همه ایرانی‌ها تبریک می‌گویم و برای مردم کشورم و تمامی ایرانی‌ها آرزوی سلامتی دارم. امیدوارم همه ما سال پربرکتی داشته باشیم.

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها