کد خبر: ۳۰۷۰۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
شجوني:
عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: دولت يازدهم بايد نسبت به نگراني‎هاي موردنظر برخي از منتقدين توافق اخير واکنش منفي نشان ندهد و در برخورد با آنها انصاف را مدنظر قرار دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ميزان، حجت‎الاسلام جعفر شجوني در گفت و گو با خبرنگار سياسي ميزان درباره روند اتخاذ شده در مذاکرات ميان ايران و کشورها عضو 1+5 در لوزان سوييس اظهارکرد: طبق فرآيند مشخص شده در مذاکرات ميان ايران و کشورهاي غربي در طي چند روز گذشته با تلاش تيم هسته‎اي کشورمان و شخص وزيرامورخارجه مشخص شد که کشورهاي غربي نمي‎توانند حقوق ملت ايران در استفاده صلح‎آميز از انرژي هسته‎اي را ناديده بگيرند.
وي افزود: توافق صورت گرفته در مذاکرات اخير ميان ايران و طرف غربي در برخي موارد همچون کاهش فعاليت‌هاي سايت‎هاي هسته‎اي کشورمان ار جمله سايت فردو ابهاماتي دارد که به طورحتم مسئولين دستگاه‎ ديپلماسي کشورمان نسبت به شفاف کردن اين روند بايد به طورجدي وارد عمل شوند.
عضو جامعه روحانيت مبارز تصريح کرد: با توجه به اينکه مقام معظم رهبري همواره تاکيد داشته‎اند که توافق با کشورهاي عضو 1+5 در جريان مذاکرات هسته‎اي بايد در يک مرحله و با لغو کامل تحريم‎ها صورت بگيرد لذا انتظار مي‎رود دولت محترم و شخص رييس‎جمهور نسبت به اتخاذ اين روند در جريان مذاکرات توجه جدي داشته باشند.
شجوني خاطرنشان کرد: تحقق مطالبات مردم با حفظ عزت و شان نظام جمهوري اسلامي ايران در جريان مذاکرات امري قابل توجه است زيرا مردم ايران در طي ساليان گذشته اثبات کردند که بدون توجه به تحريم‏‎ها مسير پيشرفت کشور را به بهترين شکل ممکن ادامه مي‎دهند و در اين مسير از هيچ خواسته به حق خود کوتاه نخواهند آمد.
وي تاکيد کرد: کاهش فعاليت‎هاي صلح‎آميز هسته‎اي ايران به طورحتم مورد قبول مردم و نظام نخواهد بود و در اين مسير نيز انتظار است دولت نسبت به نگراني‎هاي موردنظر برخي از منتقدين توافق اخير واکنش منفي نشان ندهد و در برخورد با آنها انصاف را رعايت کند و از راهنمايي‎هاي آنها به بهترين شکل ممکن استفاده کند.
عضو جامعه روحانيت مبارز اظهارکرد: به طورحتم وفاي به عهد طرف غربي‎ در جريان مذاکرات هسته‎اي مي‎تواند چاره حل بسياري از مشکلات باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها