کد خبر: ۳۰۷۷۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
بازارهای جهانی امروز فعالیت خود را در هفته جدید از سر گرفتند. در معاملات امروز قیمت نفت و طلا به طور همزمان افزایش یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقنصاد آنلاین ؛ قیمت طلا با سرعت بیشتری نسبت به نفت پیش می رود به طوری که هر اونس فلز زردرنگ امروز با افزایش 14 دلار و 80 سنتی از مز یک هزار و 216 دلار عبور کرد.


این موضوع قیمت طلاو سکه در بازار ایران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در بازار طلای سیاه نیز قیمت ها روند صعودی را در پیش گرفته است. هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 80 سنت افزایش قیمت به 55 دلار و 75 سنت رسید.

قیمت نفت وست تگزاس نیز با 90 سنت افزایش از مرز 50 دلار عبئر کرد و به اندازه 6 سنت بالاتر از این مرز قرار گرفت.

قیمت نفت پس از شکل گیری تفاهم هسته ای ایران و 1+5 کاهش یافته بود چراکه پیش بینی ها از بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی پس از لغو تحریم ها حکایت دارد. از همین رو خبر تفاهم هسته ای تاثیر روانی بر بازار گذاشت که پس از دو روز تعطیلی رفته رفته این بار روانی در حال تخلیه است چراکه برآوردها نشان می دهد در صورت لغو تحریم های نفتی طی ماه های آینده، بازگشت نفت ایران به بازار زمان بر خواهد بود و ممکن است تا سال 2016 طول بکشد.

در حال حاضر ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر می کند در حالی که پیش از وضع تحریم های نفتی، صادرات نفت ایران روزانه به حدود 2.5 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها