کد خبر: ۳۰۸۰۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از شبکه خبر، آيت‌الله بهجت (ره) مي‌ فرمودند: «تعجب است که با اين همه پيشرفت‌ هاي علمي و طبي تا کنون نتوانسته‌ اند سرطان را علاج و يا از آن جلوگيري کنند و يا آنکه بفهمند از چه حاصل مي‌شود. مي‌گويند: عراق و مناطقي که نخلستان دارد و خرماخيز است مبتلايان به سرطان نادر هستند. يکي از اطبا مدعي بود که دارويي کشف کرده است که سرطان را درمان کند و گفته است که آن را از قانون شيخ ابوعلي سينا برگرفته و عمده اجزاي آن شيره خرماست.»
اين اشاره آيت‌الله بهجت به خاصيت ضد سرطاني خرما بسيار بجا و درست است؛ چرا که امروزه نقص منيزيم در بدن زمينه را براي ابتلا به بيماري سرطان فراهم مي‌ کند و خرما مقدار فراواني منيزيم دارد که وقتي مصرف مي‌ شود احتياج بدن را رفع مي‌ کند به همين علت است که اعراب و صحرانشينان با اينکه در فقر به سر مي‌ برند به علت خوردن خرما به سرطان مبتلا نمي‌ شوند.
در احوالات شيخ حسنعلي نخودکي آمده است که بيماران خود را با انجير و خرما درمان مي‌کردند.

چه کساني کمتر خرما بخورند؟
نبايد در خوردن خرما به علت دارا بودن قند فراوان افراط کرد، در اين صورت کساني که لوزالمعده حساس دارند و يا آنهايي که بيماري قند در خانواده دارند بايد کمتر خرما ميل کنند.
از خواص دارويي ديگر که در کتاب هاي طب آمده اين است که خرما براي التهاب روده و معده سودمند و براي درمان سرفه خشک و التهاب ريوي و تهييجات مجاري ادرار مفيد است.
خرماي نرسيده و ترش در جريان خون و جلوگيري از اسهال و اصلاح لثه‌هاي دندان بسيار موثر است.
خرماي رسيده تازه، قوه بينايي را تقويت کرده و درمان درد مفصل و سياتيک است.
«جوشانده رطب در شير» سينه را نرم مي‌کند و از سرفه و احتقان (درد شکم گرفتن از بند آمدن بول) مي‌ کاهد.
خرما همچنين داراي گوگرد، فسفر، کلسيم، آهن، ويتامين‌هاي آ، بي، سي و قند و سلولز است.
در حديثي از امام علي (ع) نقل شده است: «کام دهان کودکان خود را با خرما بگشاييد، چون پيامبر (ص) در قبال حسن (ع) و حسين (ع) نيز چنين کردند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها