کد خبر: ۳۰۸۵۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
فارس/ معاون توسعه و پشتيباني وزارت ورزش گفت: موضوع حواله خودرو واليباليست‌ها در دولت در حال بررسي است و هنوز تصميمي درباره مناف هاشمي در پايان نشست تخصصي هندبال در جمع خبرنگاران گفت: تا پايان سال 93، 89 درصد به فدراسيون‌ها واريزي داشتيم که با 1.5 ميلياردي که روز گذشته براي واليبال واريز کرديم، اين مقدار به بالاي 90 درصد رسيد. يک فدراسيون ممکن است 78 درصد گرفته باشد و يک فدراسيون نيز صددرصد. دليل آن اين است که يک کميته تخصصي وجود دارد و منابع را در فدراسيون‌ها براساس اولويت‌بندي‌ها تامين مي‌کند. در بعضي از اردوها يا فدراسيون‌ها که اهميت بيشتري دارند صددرصد پرداختي بوده اما تلاش کرديم هيچ فدراسيوني کمتر از 70 درصد نگيرد. عدالت بين اين واريزي‌ها را کميسيون تخصيص تعيين مي‌کند.
وي در پاسخ به اين سوال که فدراسيون تيراندازي در پايان سال گذشته به دليل عدم دريافت بودجه نتوانست تيمش را به امارات اعزام کند، گفت: فدراسيون‌هاي متعددي اين موضوع را مطرح کردند ولي بايد بگويم که همه آنها بيش از 80 درصد دريافت کردند. در مورد فدراسيون تيراندازي نيز در همان ايام رئيس فدراسيون با من تماس گرفت، ما 20 روز تلاش کرديم تا اين بودجه را تامين کنيم ولي همزمان با پرداختي‌هاي دولت به کارمندان بود و امکان وصول آن فراهم نشد.
هاشمي اضافه کرد: در روزهاي پايان سال حتي 100 ميليون بيشتر از آنچه قرار بود، به فدراسيون تيراندازي تخصيص داديم. اينها منابعي نيست که يک موسسه مثل فدراسيون را اداره کند، فدراسيون بايد خودش هم منابع جذب کند، شما بررسي کنيد و ببينيد که چقدر ما به تعهداتمان عمل کرديم و چقدر فدراسيون‌ها عمل کرده‌اند. از 50 فدراسيون حداقل 10 فدراسيون اعلام کردند که به کمک دولت نياز ندارند و مي‌توانند خودشان هم پول بياورند.
معاون توسعه و پشتيباني وزارت ورزش گفت: ما شاخص‌هايي در اين بخش داريم و اگر گاهي پرداخت‌ها دير مي‌شود اين مسئله دوطرفه است.
هاشمي تاکيد کرد: اداره کل بودجه و اداره مالي و معاونت قهرماني وزارت ورزش جدولي را آماده مي‌کنند که در آن مشخص شود هرکدام چقدر به تعهداتمان عمل کرده‌ايم، اين جدول در تامين منابع سال 94 تاثير دارد، روز گذشته جلسه‌اي برگزار کرديم و قرار شد نتيجه عملکرد فدراسيون‌ها و وزارت ورزش مشخص شود و بعد پيش‌بيني‌هاي سال 94 را انجام دهيم.
وي در پاسخ به اين سوال که اولين پرداختي وزارت ورزش در سال 94 چه زماني خواهد بود، گفت: پيش‌بيني اين است که تا پايان فروردين يا اوايل ارديبهشت نخستين واريزي را به فدراسيون‌ها داشته باشيم.
معاون توسعه و پشتيباني وزارت ورزش در پاسخ به اين سوال که بودجه وزارت ورزش در کميسيون تلفيق چه ميزان افزايش پيدا کرد، گفت: در حوزه عمراني 68 درصد رشد داشته‌ايم. بودجه شرکت توسعه از 113 ميليارد به 185 ميليارد تومان رسيد که اين رشد 65 درصدي است. در بخش عمراني نيز حدود 60 درصد رشد داشتيم. کميته ملي المپيک و اعتبارات جاري رشد کمتري داشته و از 150 ميليارد تومان به 172 ميليارد رسيده و بالطبع افزايش بودجه فدراسيون‌ها زياد نيست چون آنها بودجه خود را از بخش جاري دريافت مي‌کنند. اعتبارات ماده 180 از 5 درصد به 10 درصد رسيده، همچنين اعتبارات استان‌ها هم افزايش داشته و با توجه به بودجه يک‌درصدي که مجاز شده در کل حداقل 50 درصد عملکرد بهتري در سال 94 نسبت به سال 93 داريم.
وي در پاسخ به اين سوال که فدراسيون واليبال اعلام کرده نيازي به بودجه دولتي ندارد و آيا در سال 94 بودجه از وزارت ورزش دريافت مي‌کند، گفت: درست است که فدراسيون واليبال در اين مورد مستقل است ولي بودجه خود را از وزارت ورزش دريافت مي‌کند حتي بيشتر از آن هم مي‌گيرد و اين منابع را در بخش پايه هزينه مي‌کند. اين 1.5 ميليارد که روز گذشته به فدراسيون واليبال واريز شد خيلي‌ها تصور مي‌کردند که امکان‌پذير نباشد ولي اين واريز انجام شد. اميدوارم آنها به قول‌شان عمل و پاداش واليباليست‌ها را پرداخت کنند. موضوع حواله خودرو واليباليست‌ها نيز هنوز در دولت در حال بررسي است.
هاشمي در پاسخ به اين سوال که آيا فدراسيون‌هايي که ميزباني مسابقات بين‌المللي را برعهده مي‌گيرند، در بخش تامين اعتبارات از حمايت وزارت ورزش بهره‌مند خواهند شد، گفت: اگر معاونت قهرماني به اين نتيجه برسد که براي هر اردو خارجي نياز به کمک ويژه حتي خارج از تفاهمنامه باشد کمک مي‌کنيم. تا امروز هيچ درخواستي از وزير ورزش و سجادي نبوده که انجام نداده باشيم.
معاون توسعه و پشتيباني وزارت ورزش در خصوص درآمد شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي گفت: اين درآمد بالاي 30 ميليارد بوده و براي ساير مکان‌ها هم 23 تا 24 ميليارد بوده، پيش‌بيني اين است که سال 94 اين مبلغ به حدود 50 ميليارد تومان برسد. براي اينکه ورزش قهرماني، همگاني و بانوان آسيب نبيند در سال 94 تصميمات جديدي گرفتيم. مکان‌هايي خاص براي اين حوزه‌ها در نظر مي‌گيريم و به شکل حاکميتي آنها را واگذار مي‌کنيم تا اين بخش‌ها بتوانند از اين امکانات بهره ببرند.
وي در پايان در پاسخ به اين سوال که مبلغ حاصل از واگذاري استقلال و پرسپوليس در اختيار چه بخشي قرار مي‌گيرد، گفت: اگر واگذاري صورت گيرد، اين پول به حساب وزارت ورزش واريز مي‌شود. مجوز اين کار داده شده و براساس بخشي از آن به وزارت ورزش و پروژه‌هاي روستايي آن تعلق مي‌گيرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها