کد خبر: ۳۰۸۶۶۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
رييس سازمان حج و زيارت در پي حرمت شکني منجر به ناامني اخلاقي و روحي توسط دو مامور تفتيش فرودگاه جده با اعلام اين که اقدامات همه جانبه و پيگيري هاي متعددي از سوي اين سازمان با هماهنگي وزارت خارجه کشورمان صورت پذيرفته است، تهديد به لغو پروازهاي عمره کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، رييس سازمان حج و زيارت در پي حرمت شکني منجر به ناامني اخلاقي و روحي توسط دو مامور تفتيش فرودگاه جده با اعلام اين که اقدامات همه جانبه و پيگيري هاي متعددي از سوي اين سازمان با هماهنگي وزارت خارجه کشورمان صورت پذيرفته است، تهديد به لغو پروازهاي عمره کرد.

سعيد اوحدي در نامه دوم خود خطاب به 'بندربن محمد حجار' وزير حج عربستان با اعلام اين مطلب افزود: انتظار مي رفت جنابعالي که همواره نسبت به تامين حقوق و امنيت زائران تاکيد داشته ايد، با دستور قاطع، محاکمه سريع اين دو فرد مجرم به اشد مجازات را که کمترين مطالبه به حق زائران عمره گزار است و موجب آرامش و اطمينان زائران در خصوص اهتمام و حساسيت وزارت حج عربستان نسبت به صيانت از حقوق زائران مي گرديد، پيگيري مي کرديد.

جنابعالي نيز تاکيد مي کنيد که عدم اقدام و پاسخگويي بموقع در مورد اينگونه جرائم موجب تقويت اين شبهه خواهد شد که اهتمام و عزم جدي جهت تامين امنيت زائران مشاهده نمي شود و پر واضح است که اعزام عمره گزاران زماني مي تواند تداوم داشته باشد که حقوق اوليه آنان شامل تامين امنيت اخلاقي، جاني و اراده عملي به منظور حفظ حقوق اوليه ايشان وجود داشته باشد.

در ادامه اين نامه آمده است، تعلل بيشتر در اعلام موضع رسمي نسبت به اين حادثه تلخ، شرم آور و خلاف شرع که در تمامي جوامع جهاني نيز محکوم است، مي تواند روند اعزام عمره گزاران را با چالش جدي مواجه کرده و تبعات و خسارات احتمالي آن نيز قطعاً متوجه طرف کوتاهي کننده خواهد بود.

همچنان اميدواريم که جنابعالي با موضعگيري فوري نسبت به جسارت هاي صورت گرفته به ضيوف الرحمان در حرم امن الهي و اقدام جدي براي محاکمه افراد مجرم، از وقوع اتفاقات مشابه پيشگيري فرماييد.

در مکاتبات قبلي که بلافاصله ساعتي بعد از وقوع حادثه ارسال شد و مرتبا در حال پيگيري است، رسيدگي عاجل نسبت به اين موضوع مهم و اشد مجازات براي دو مأمور مجرم و فاسد دستگير شده و عذرخواهي رسمي عربستان به صورت جدي مطالبه شده است.

رييس سازمان حج و زيارت، با اشاره به حادثه تلخ رخ داده براي دو نوجوان ايراني توسط دو مامور عربستاني گفت: مطالبه ما اشد مجازات براي دو مامور عربستاني است و مذاکرات با وزير حج عربستان براي رسيدگي به اين موضوع همچنان ادامه دارد.

سعيد اوحدي افزود: براي اين حادثه تلخ اقدامات جدي در قالب مکاتبه با وزير حج عربستان صورت گرفته و روز گذشته نوزدهم فروردين ماه نيز دومين نامه براي وزير حج عربستان ارسال شده است.

اوحدي تصريح کرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي به عنوان يک مطالبه جدي از مقامات و مسوولان ذيربط کشور عربستان خواستار رسيدگي به اين موضوع شدند چرا که اولين حقوق زائران تامين امنيت جاني و حريم اخلاقي است.

وي مکاتبه با وزير حج عربستان، ملاقات با قائم مقام وزير کشور عربستان و احضار کاردار عربستان در همان روز حادثه به وزارت امور خارجه را از اقدامات جدي در مورد اين موضوع عنوان کرد و گفت: موضوع اين حادثه و اعتراض کشورمان با شديدترين لحن ممکن از طريق دستگاه ديپلماسي ايران به کشور عربستان اعلام شد.

اوحدي افزود: منتظريم که مراحل مجازات اين دو فرد که اکنون در زندان به سرمي برند انجام شود و به اشد مجازات که خواسته و مطالبه مردم ايران است برسند.

وي ادامه داد: در صورتي که وزارت حج و دولت عربستان در اين زمينه تعلل داشته باشند به معناي اين است که توان تامين امنيت زائران را ندارند و در اين زمينه بايد تصميمات ديگري اتخاذ شود.

طرح يک فوريتي مجلس پس از اعلام اجرايي مي شود

رييس سازمان حج و زيارت در ادامه به ارايه طرح يک فوريتي لغو حج عمره تا حصول اطمينان از امنيت زائران با ۷۰ امضا در مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره کرد و گفت: اگر اين طرح به عنوان مصوبه اعلام شود از همان زمان اعلام اجرايي مي شود.

ارسال دو نامه در 10 روز به وزير حج عربستان

اوحدي در ادامه به ارسال دومين نامه سازمان حج و زيارت به وزير حج عربستان در 10 روز از وقوع اين حادثه تلخ اشاره کرد و گفت: نامه اول اين حادثه صبح روز هشتم فروردين و زمان وقوع آن به وزير حج عربستان ارسال شد.

وي تصريح کرد: در اين نامه صريح ما خواستار محاکمه اين دو فرد شديم و چون جوابي تاکنون از سوي مسوولان عربستان به دست ما نرسيده است روز گذشته نيز نامه دوم ما براي وزير حج عربستان ارسال شد.

رييس سازمان حج و زيارت ابراز اميدواري کرد هرچه زودتر اين دو فرد به اشد مجازات خودشان برسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها