کد خبر: ۳۰۹۹۱۴
زمان انتشار: ۰۸:۲۶     ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
هاشمی رفسنجانی: برادران فلسطینی بدانید اگر کشیده شدید به مذاکره باخته اید، اگر کشیده شدید به میانجیگری شیوخ و سلاطین و رئیس جمهور های قلابی باخته اید. خودتان ، خون خودتان ، شهادت خودتان می تواند آدم ها را دنبال شما بیاورد .

رخدادهای 27 فروردین 1361

چکیده

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی : برادران فلسطینی بدانید اگر کشیده شدید به مذاکره باخته اید ، اگر کشیده شدید به میانجیگری شیوخ و سلاطین و رئیس جمهور های قلابی باخته اید .

 

  • باید جهاد آزادی بخش مسلح شروع بشود و نیروهای اسلامی وارد شوند و نیروهای کمونیستی را هم نپذیرند این ها اگر در صفوف شما بیایند در میان شما تفرقه می پراکنند.

 

  •  حجت الاسلام احسان بخش نماینده امام در گیلان و امام جمعه رشت در مسجد کاسه فروشان رشت توسط یک منافق ترور شد .

نقش استاندار خائن کردستان در توطئه کودتای ناکام قطب زاده

آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با شرکت هزاران تن از مردم مسلمان و شهید پرور تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی در محل دانشگاه تهران برگزار شد . پیش از خطبه های نماز جمعه فخرالدین حجازی نماینده مجلس طی سخنانی به توطئه کودتای قطب زاده پرداخت.

وی گفت : عده ای غربزده و از غرب آمده در ایران با رشته هایی با خارج از کشور پیوند دارند تا انقلاب ما را به شکست بکشانند ، قطب زاده از غرب برگشته بود ولی او تنها نیست ، نخستینش بنی صدر بود که خیانت و جنایتش را کرد و رفت ، قطب زاده با حزب سوسیالیست فرانسه رابطه داشته است .

حجازی اظهار داشت : وقتی وزیر خارجه بود یکی از بزرگترین مقامات حزب سوسیالیست فرانسه به دیدارش آمد ، حزب ننگین سوسیالیست فرانسه با اسرائیل رابطه دارد و دارای خصیصه صهیونیستی است شاه با همه فسادش کاری که با امام کرد این بود که امام را از ایران اخراج کرد اما نقشه این ها این بود که امام و جماران را و 30 هزار نفر مردم آن جا را با انفجار بکشند. مهره های جبهه ملی ، اخراج شده های ارتش و از همه مهم تر یک باند از فواحش و چاقو کش ها در این جریان شرکت داشتند .

وی ادامه داد : اما مردم و نهادهای نظامی و انتظامی بیدار بودند ، در خانه شاه ویسی همان استاندار خائن کردستان که دولت موقت او را روی کار آورد و به او اسلحه داد و او اسلحه ها را به احزاب ضد انقلاب داد در این خانه مواد منفجره را جمع می کردند ولی چشم های بیدار پاسداران این جریان را تعقیب کرده و در روز مشخص این ها را دستگیر نمودند.

چپ و راست همه جهنمی هستند

هاشمی رفسنجانی در خطبه با اشاره به جریان های سیاسی چپ و راست در ایران ، فلسطین و ...و خطر این جریان ها برای انقلاب ها گفت : شروع حرکت اسلامی است و مایه حرکت فکر اسلامی است و فکر اسلامی از جمهوری اسلامی و از امام شروع شده چپی ها هم دروغ می گویند چپی اند البته چپ هم باشند ما قبولشان نداریم برای ما چپ و راست فرق نمی کند و هر دو آن ها به جهنم هستند آن چیزی که مهم است این است که دروغ می گویند شعار چپ یک مقدار در طبقه محروم خریدار دارد طبقه سرمایه دار و پولدار آن ها که هیچ شعاری جذبشان نمی کند و فقط وافور و منقل و شراب و این جور چیزها آن ها سرشان می شود آن طبقه ای که می توانند حرکت بکنند جان بدهند کار بکنند و از این کارها این ها را مثلا با شعار کار برای حق کارگر و مسکن و فلان می شود راه انداخت در لبنان هم همین است . در ایران هم همین است ، گروه های لبنانی اسمشان چپ است از صدام پول می گیرند و صدام هم از آمریکا ...

وی  ادامه داد : صدام ، آمریکا ، عربستان و اردن و همه این ها سر و ته یک کرباسند و با هم کار می کنند و حالا در فلسطین حرکت اسلامی شروع شده بمبش را توی سر مردم شیعه جنوب لبنان می اندازند؟ آن هم کی می اندازد ؟ حزب کمونیستی که تا حالا شعار ضد اسرائیلی می داد و چپی ها و ملی گراها و گروه مشترک و خائنی که لبنان را به خاک و خون کشیدند.

مذاکره کنید باخته اید

هاشمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه گفت : برادران فلسطینی بدانید اگر کشیده شدید به مذاکره باخته اید ، اگر کشیده شدید به میانجیگری شیوخ و سلاطین و رئیس جمهور های قلابی باخته اید . بازوی خودتان را ، خودتان ، خون خودتان ، شهادت خودتان می تواند آدم ها را دنبال شما بیاورد .

وی افزود : شما اگر در میدان باشید و خون بدهید و جان بدهید و مال بدهید و تحمل خسارت بکنید مردم دنیا دنبال شما می آیند و دولت ها چون سال ها شعار ضد اسرائیلی داده اند دیگر جرات نمی کنند که با شما مخالفت کنند و مجبورند بیایند ، فقط اجازه ندهید که این ها در کار شما دخالت کنند .

مبارزه مسلحانه راه رهایی فلسطین

هاشمی استمرار در مبارزه و تحریم اقتصادی حامیان اسرائیل را گام های بعدی دانست و گفت : مرحله چهارم آن است که باید جهاد آزادی بخش مسلح شروع بشود و نیروهای اسلامی وارد شوند و نیروهای کمونیستی را هم نپذیرند این ها اگر در صفوف شما بیایند در میان شما تفرقه می پراکنند بگذارید که مسلمان های خالص که ما در پیشاپیش آن ها خواهیم آمد بیایند و آن جا در کنار شما خون بدهند تا اسرائیل را بیرون کنیم و فلسطین را آزاد .

الگوی زن ایرانی زنان برهنه غربی نیستند

هاشمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار داشت : ستاره های سینما نمی توانند الگوی زن باشند ، آن خانمی که از بالا تا سینه خودش را لخت می کند و از پائین تا بالای زانو و همه همتش این است که یک مشت جوان را منحرف کند این که الگو نمی شود ، روز زن که دیروز بود روز الگو گیری است .

وی ادامه داد : از ما می پرسند که جمهوری اسلامی برای خانم ها چه کرده جوابش روشن است خانم ها را از یک جهنمی که پهلوی ها و پسر پهلوی ها و غربی ها و شرقی ها برایشان درست کرده بودند نجات دادیم .

زن غربی مثل یک هلوی پوست کنده !

هاشمی گفت : دروغ می گویند آن هایی که دم از آزادی می زنند و می خواهند زن را تبدیل به یک کالا بکنند  زن را تبدیل به یک عروسک بکنند یا توی سینما ، یا لب دریا ، یا توی تماشاخانه و یا توی کاباره و خیابان و اداره وسیله عیاشی و وسیله لذت و تمتع مردها بشود . همان هایی که این کار را می کنند مردهایش را لخت نمی کنند و خانم ها را لخت می کنند مرد از سرش کلاه گرفته تا کفش پاهایش تمام بدنش پوشیده است اما خانم همراهش می آید مثل یک هلو پوست کنده کنارش می گذارد و به مردم نشان می دهد و به مردم نشان می دهد این آزادی زن است چه ربط به آزادی دارد . این کلاهی است که سر زن ها گذاشته اند و بدبختشان کرده اند که به اسم آزادی تبلیغشان کنند به یک وسیله سکس و لوکس و وسیله تهییج چشم ها و لذات آنی مردها ، کلاه سر زن ها گذاشته اند و این احمق ها هم باور کرده اند .

هاشمی در ادامه از تعدادی از انقلابیون که در فرانسه توسط دولت این کشور به اسارت گرفته شده و در بند هستند و دست به اعتصاب غذا زده اند خواست به اعتصاب خود پایان دهند تا دشمنان شاد نشوند . (1)

امام جمعه رشت ترور شد

ساعت یک بعد از ظهر دیروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد کاسه فروشان حجت الاسلام احسان بخش نماینده امام در گیلان و امام جمعه رشت در صحن مسجد و مقابل محراب مورد سوء قصد یکی از منافقین مسلح قرار گرفت . منافق مذکور به کلت و نارنجک مجهز بود .

حجت الاسلام احسان بخش که از ناحیه کمر و پاها شدیدا مجروح شده بود بلافاصله به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفت . گفتنی است منافق مذکور توسط محافظ امام جمعه رشت به هلاکت رسیده است . خبر دیگر این که به گفته فرمانده سپاه پاسداران رشت یکی از پاهای حجت الاسلام احسان بخش به احتمال قوی به علت شدت جراحات قطع خواهد شد . (2)

پی نوشت:

 1- جمهوری اسلامی ، 28 فروردین 1361 ، صص 9 ، 11 و 12 ، درباره سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های 27 فروردین 1361 گفتنی هایی است که به اختصار به آن ها می پردازیم ؛ 1- هاشمی رفسنجانی در بخش نخست خطبه ها به مانند هفته های گذشته به عدالت در اسلام و نظام اقتصادی اسلام می پردازد و در بخشی از خطبه اول نماز جمعه خود می گوید حکومت باید شغل مردم را کنترل کند تا هر کسی هر شغلی را صاحب نشود و این با قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت در تناقض است . در فصل سوم قانون اساسی و ذیل حقوق ملت آمده است [اصل 28 ] « هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند.» و در  فصل چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصل 43 این قانون آمده است : «  برای‏ تأمین‏ استقلال‏ اقتصادی‏ جامعه‏ و ریشه‏ کن‏ کردن‏ فقر و محرومیت‏ و برآوردن‏ نیازهای‏ انسان‏ در جریان‏ رشد، با حفظ آزادی‏ او، اقتصاد جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ ضوابط زیر استوار می‏ شود: ....4-  رعایت‏ آزادی‏ انتخاب‏ شغل‏، و عدم‏ اجبار افراد به‏ کاری‏ معین‏ و جلوگیری‏ از بهره‏ کشی‏ از کار دیگری‏.» بر این اساس تلاش حکومت برای تعیین شغل شهروندان امری خلاف قانون اساسی است . 2 – زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است که هر کسی نباید هر شغلی را داشته باشد و نظام اسلامی باید شغل مردم را کنترل کند و اجازه آن را ندهد که فرد پول دوست پزشک و فرد قدرت طلب مسئول شود چگونه در فتنه 88 از افرادی حمایت کرد که قدرت طلبیشان محرز بوده و این قدرت طلبی هزینه های سنگینی را به جمهوری اسلامی تحمیل نمود . 3- هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از خطبه ها به مسئله فلسطین پرداخته و بر اسلامی بودن آن و به حق اشاره کرده و خواستار آن می شود که مردم فلسطین به سخنان گروهک های چپ و راست گوش نداده و تنها اسلام را محور حرکت های خود قرار دهند و آیا هاشمی امروز نیز این گونه است ؟ آیا او به محور وحدت گروهک های چپ و راست تبدیل نشده است ؟ در این زمینه گفتنی هایی است که پرداختن به آن شاید صلاح نباشد! 4 – هاشمی در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع زن مسلمان می پردازد و این که الگوی زن مسلمان نه زن برهنه غربی که حضرت زهرا سلام الله علیها است و این سخن حقی است که گذشت زمان رنگ کهنگی به آن نمی دهد و عجیب آن که هاشمی و اعوان و انصار او امروز از این الگو عدول کرده اند ! وی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب که اخیرا برگزار شد با تأکید بر این نکته که زنان باید حجاب اسلامی را در خیابان‌ها رعایت کنند، افزود: « اینها فرعیاتی است که توجه به آنان در کنار توجه به اصول اسلامی قابل قبول است.» هاشمی از سویی حجاب را ضروری می خواند و از سوی دیگر آن را مسئله ای فرعی می داند !حال این سخنان را مقایسه کنید با اظهارات هاشمی در فروردین ماه سال 1361 و در کل دهه 60 که با چه شور و ذوق و هیجانی از الگو گیری زنان از فاطمه زهرا سلام الله علیها سخن می گفته و تبدیل زنان به ملعبه هوسرانی مردان در غرب را مورد نکوهش قرار می داد . بی شک در این باب سخن های زیادی است که در آینده و به فراخور به آن خواهیم پرداخت . 
2- اطلاعات ، 28 فروردین 1361 ، صفحه  2 ، مردم روستای لیف شاگرد از توابع استان گیلان به شوق تولد فرزند کوچک و مهربان خانواده‌ی احسان‌بخش در یکی از روزهای سال ۱۳۰۹ در کنار یکدیگر جمع شدند. پدر او را در سنین خردسالی به مکتب فرستاد و او پس از آموزش قرآن و ادبیات نزد شیخ عزت الله طالقانی و پایان دوره‌ی دبستان در «تولم شهر» در سال ۱۳۲۲ وارد حوزه‌ی علمیه‌ی رشت شد. آیت‌الله احسانبخش پس از طی دوره‌ی مقدمات و سطح در این حوزه در زیر نظر اساتیدی چون امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله مرتضوی، آیت‌الله لنگرودی، دروس خارج و فقه را فرا گرفت. وی در همین سالها موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته‌ی الهیات و حقوق قضایی گشت و با تأسیس چند مدرسه در رشت شاگردان زیادی را تعلیم داد. وی بارها توسط ساواک دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت و در سال ۱۳۴۳ به مدت سه سال ممنوع المنبر و ممنوع الخروج از کشور گردید. حجه‌الاسلام احسانبخش بدون هیچ ترسی در جلسات سخنرانی خود به افشاگری مظالم رژیم پرداخت و مردم نیز پرشور و بی‌محابا در مجالس او شرکت نمودند.

او پس از پیروزی انقلاب به نمایندگی از امام (ره) در سال ۱۳۵۸ کنترل سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در پاکستان، هند و بنگلادش را بر عهده گرفت و در سال ۱۳۵۹ به عنوان نماینده‌ی حضرت امام در گیلان و امام جمعه‌ی رشت منصوب شد. در تاریخ ۲۶/۱/۱۳۶۱ به هنگام اقامه‌ی نماز در مسجد کاسه فروشان رشت در محراب عبادت مورد سوء‌قصد قرار گرفت. بعد از حمله‌ی تروریستی منافقین حجه‌الاسلام احسان‌بخش با بیش از ۷۰ % جانبازی از ناحیه‌ی قلب و کلیه هفته‌ای سه مرتبه برای انجام عمل دیالیز به بیمارستان می‌رفت. این جراحت و صبر زیاد او لقب «شهید زنده‌ی محراب» را برای او به ارمغان آورد و از آن پس مردم او را به این نام می‌شناختند.

عوارض قلبی ناشی از این بیماری نیز باعث شد در سال ۱۳۷۱ عمل جراحی قلب باز داشته باشند اما از پای ننشست و با حضور در نماز جمعه و نوشتن کتاب از اسلام و انقلاب حمایت کرد. با فرا رسیدن بیست و هشتمین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۰ وی به علت تشدید عارضه‌ی کلیوی به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) منتقل گشت و سرانجام در روز دوشنبه چهاردهم خردادماه همزمان با سالروز ارتحال مرادش امام عزیز (ره) در سن ۷۱ سالگی به آسمان پر گشود. از آیت‌الله احسان‌بخش ۶۰ جلد کتاب به یادگار ماند.

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها