کد خبر: ۳۱۰۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد كه نمونه هايي از پهپادهاي تهاجمي را در دست توليد داريم.
سردار احمد وحيدي در حاشيه همايش آماد و پشتيباني نزاجا در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگي ايران در برابر تهديدات گفت: موضوع جنگ نامتقارن و بررسي ابعاد آن و پيش بيني دكترين ها، تاكتيك ها و جنگ افزارهاي مناسب جزو دستور كار نيروهاي مسلح بوده و برنامه ها را آماده كرده اند.
وي افزود: نيروهاي مسلح فضاهايي را كه مي توانند دشمن را در آن زمين گير كنند، پيش بيني كرده اند و آن جنگ، جنگي است كه ما به دنبالش نيستيم؛ اما اگر دشمن بخواهد وارد عمل شود، از تمام ابعاد توانمندي خود در حوزه هاي پيچيده استفاده مي كنيم.
وحيدي با بيان اينكه دشمن عليه ما جنگ سايبري را انجام داده است، گفت: آنها قبلا هم تلاش كردند توسط ويروس ها به سيستم هاي ما وارد شوند؛ اما جمهوري اسلامي در اين زمينه بسيار قوي ظاهر شد و آن بدافزارها را رفع كرد و به همين ترتيب در برنامه هاي ديگر مانند هواپيماي بدون سرنشين نيز شاهد بوديم كه ايران قدرت خود را به دنيا نشان داد و نيروهاي مسلح خود را براي انواع جنگ هايي كه ممكن است دشمن در پيش بگيرد، آماده كرده است.
وزير دفاع در پاسخ به سؤالي مبني بر پاسخ به درخواست اوباما در خصوص هواپيما بدون سرنشين، گفت: پاسخ آن قبلا داده شده است.
گفتني است، سردار وحيدي هفته پيش در پاسخ به اوباما گفت: پهپاد 170RQ جزو مايملك ايران است.
وحيدي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در حوزه جنگ الكترونيك و ساير ابعاد جنگ هاي مدرن بررسي هاي لازم را انجام داده و در همه اين حوزه ها كار كرده ايم و توانمندي بالايي در حوزه جنگ الكترونيك و جنگ نرم داريم.
وي همچنين در خصوص اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر ادامه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در عمليات عليه ايران گفت: ما از يك ذات سلطه طلب و تجاوزگر انتظار نداريم به راحتي تسليم شود و اين ايده را كنار بگذارد. نظام سلطه اساسا براي تجاوز ساخته شده؛ اما اينكه اين قضايا را رسما اعلام مي كنند، ناشي از ضعف مفرطي است كه اين نظام ها دارند؛ زيرا اين اقدامات، اقدامات جنگي و تجاوز محسوب مي شود.
وي افزود: اين مشكلي است كه در جهان وجود دارد و جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده شرايط اداره جهان به دليل وضعيت نظام سلطه و اقداماتش بايد تغيير كند.
وحيدي با بيان اينكه در همه حوزه هاي فركانسي كه كار مي كنيم، توانمندي هاي خوبي داريم، تاكيد كرد: همچنين توانمندي ما در حوزه هواپيماهاي بدون سرنشين بالا بوده و هست. ما در حوزه شناسايي، هواپيماهايي با قدرت پروازي خوب، ماندگاري پرواز و قدرت شناسايي بالا داريم و همچنين چندين مدل از هواپيماهاي هدف توليد شده و در حوزه هواپيماهاي تهاجمي نمونه هايي داشتيم و نمونه هايي در دست توليد داريم و در حال تكامل در اين راه هستيم.
وزير دفاع در پاسخ به سؤالي در خصوص مهندسي معكوس هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي اظهار داشت: تصميمات راجع به اين موضوع بنا نيست زياد تشريح شود.
وحيدي با اشاره به تحريم فرماندهان ارشد نظامي ايران توسط غرب گفت: همه فرماندهان ارشد نظامي ما كه مقابل تجاوز به كشور ايستادند و خوار چشم دشمنان شدند امروز از سوي آنها تحريم شده اند و اين تحريم ها نشانه صحت راه آنهاست و بياني براي قدرت جمهوري اسلامي است كه از زبان آنها اعلام مي شود.
وي اظهار داشت: سردار فيروزآبادي نه حسابي در آمريكا و نه در هيچ جاي ديگر دارد. اين اظهارات غربي ها فريبكاري است و سؤال اين است كه آنها كه اين موضوعات را مطرح مي كنند، چگونه مي خواهند پاسخگوي افكار عمومي و مردم شان باشند.
همچنين به گزارش فارس، وزير دفاع در سخناني در همايش آماد و پشتيباني نزاجا در 8 سال دفاع مقدس تاكيد كرد: نحوه بهره برداري از تسليحات بسيار مهمتر از حجم آن است مانند اقدام شهيد دوران كه با يك بهره برداري بسيار مناسب يك دستاورد بزرگ استراتژيك داشت.
برطرف كردن نيازها در فضاي كلاسيك و ناهمطراز
در همين حال، امير احمدرضا پوردستان فرماندهي نيروي زميني ارتش در حاشيه همايش آماد و پشتيباني نزاجا در دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: اگر تاريخ جنگ ها را بررسي كنيم، يكي از دلايل ناكامي در جنگ ها پشتيباني و آمادهاي ضعيف بوده است.
وي افزود: در 8 سال دفاع مقدس ما پشتيباني آمادي خوبي داشتيم كه باعث پيروزي رزمندگان مان شد.
پوردستان با بيان اينكه در حال حاضر در فضاي ناهمطراز هستيم، تاكيد كرد: در اين فضا اهميت آماد و پشتيباني بسيار بيشتر از جنگ هاي كلاسيك است و بحث لجستيك اهميت بسياري دارد.
فرمانده نيروي زميني ارتش ادامه داد: ما به دنبال اين هستيم يگان ها را به صورت مستقل پشتيباني كنيم و قرارگاههاي نزاجا به صورت مستقل تصميم گيري و عمليات ها را اجرا كنند كه در اين خصوص اقدامات لازم پشتيباني و آمادي نيز بايد صورت بگيرد و با همين تاكتيك مي توانيم در رزم ناهمطراز موفق شويم.
وي اظهار داشت: سامانه آمادي نيروي زميني ارتش توانايي برطرف كردن نيازها هم در فضاي كلاسيك و هم فضاي ناهمطراز را دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
پس بگو پولای ملت بیچاره کجاها میره!؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها