کد خبر: ۳۱۲۱۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
دبیر ستاد مدیریت بحران مهاباد گفت: تندباد شدید و کم سابقه هفته گذشته در این شهرستان موجب وارد آمدن بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت شده است.
به گزارش پايگاه 598 به نقل از تراز؛ آزاد عبدالله پور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این خسارت شامل ۱۵ میلیارد ریال خسارت به باغ های میوه و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به تاسیسات برق این شهرستان بود.
وی اضافه کرد: تندباد شدید در مناطق روستایی مکریان غربی، مکریان شرقی و آختاچی شرقی این شهرستان موجب بروز خسارت به باغ های میوه، شکسته شدن درختان، ریزش جوانه و گل و عدم لقاح درختان هسته دار و دانه دار شده است.
عبدالله پور افزود: این میزان خسارت بر اساس میزان میانگین برداشت محصول از هر هکتار و توسط کمیته خسارت این شهرستان برآورد شده است.
دبیر ستاد مدیریت بحران مهاباد گفت: تندباد همچنین خسارت هایی نیز به تاسیسات برق و خطوط ۲۰ کیلوولت این شهرستان وارد کرد که این امر موجب پارگی این خطوط در محورهای میاندوآب، سردشت و بوکان و چند محور روستایی شد.
وی اضافه کرد: تندباد همچنین موجب آتش سوزی در تعدادی از پست های زمینی ۲۰ کیلوولت در مناطق مختلف شهر مهاباد شده و جریان برق را در بیش از ۲۰ روستا قطع کرد .
عبدالله پور گفت: این امر باعث شد که خطوط انتقال برق روستای 'داش تیمور' که از روی دریاچه سد مهاباد عبور می کند، قطع شود و خسارت های زیادی در این مسیر ایجاد کند.
وی اظهار کرد: در برخی محورهای روستایی قطع شدن درختان و افتادن آنها روی خطوط انتقال، موجب قطع جریان برق و در مناطق شهری نیز افتادن اجسام روی سیم ها باعث پاره شدن آنها شد.
تندباد شدید در هفته گذشته به مدت چهار روز متوالی شهرستان مهاباد را فراگرفت و موج بروز مشکلات زیادی برای مردم شد.
سرعت این تندباد که با خود گردو غبار نیز به همراه داشت از ۷۵ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت در نوسان بود و در پاره ای از اوقات به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسید که در ۴۰ سال اخیر بی سابقه گزارش شد .
بارش تگرگ و سرمای بهاره فروردین ماه نیز بیش از ۵۷ میلیارد ریال خسارت به باغات این شهرستان وارد کرده بود.
شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی در یک منطقه سردسیر و کوهستانی و در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها