يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۱۴۴۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
شهید سید ابوالفضل شیخ زاده؛
می گفت: ای فرزندان رسول الله فردا به عملیات خواهیم رفت و امکان فیض شهادت را خواهیم داشت بیایید شال سبزی که نشان سادات است با خود داشته باشیم. سید ابوالفضل شیخ زاده سراجی روز پنج شنبه به دنیا آمد و روز پنج شنبه نیز به فیض شهادت نایل آمد.
پیکر مطهر شهید سید ابوالفضل شیخ زاده در منطقه چنگوله شناسایی و بعد از تشییع در تهران، جمعه 18 اردیبهشت به قم منتقل و بر روی دستان مردم شهید پرور قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شد.
شهیدی که شفا می‌داد به خانه بازگشت+عکس
سید ابوالفضل 17ساله از روستای سراجه قم هم در همان هنگامه خون و آتش دل بی قراری داشت، روح بزرگش در کالبد بدن کوچکش جا نمی گرفت و آماده اوج گرفتن بود از قفس تن خاکی و سرانجام در همان نوجوانی در 24 اردیبهشت سال 64بود که عازم جبهه جنوب شد.

یک بار در عملیات بدر زخمی شد، پزشکی عملش کرد خوب نشده بود که دوباره عازم شد، آرام نداشت به شب های عملیات که می رسید اشک می ریخت و مادرش زهرا (س) را صدا می کرد، فرمانده دنبال صدا در تاریکی می گشت تا به جسم بی هوش سید ابوالفضل شیخ زاده (حسینی) می رسد.

سید ابوالفضل در وصیت نامه اش نیز شهادت را اینگونه آرزو می کند: الهی ثواب شهیدان در راهت را به ما عنایت فرما . از خدا می خواهم شمع باشم و نور دهم و نمونه ای از مبارزهٔ کلمه حق و مقاومت در مقابل ظلم و باطل باشم .صورت معصومی داشت شهید سید محسن روحانی از فرمانده هان جنگ تحمیلی در وصف این شهید گفته است، صورتش معصوم بود از او می خواستیم تا بالای مناره مسجد رود و همه او را ببینند و سپس عازم جبهه شوند .

سفره غذای رزمنده ها که پهن می شد ، سقا می شد و آب دست رزمنده ها می داد در وصایایش نیز نوشته است، "پدر و مادرم فرزندتان به راه خطایی نرفته بلکه راه و مقصد اصلی او مقصد الله است امیدوارم که این فرزند حقیر خود را حلال کنید که من با این همه زحمت در جلوی خدا روسیاه نباشم مرا یک موقع تنهایی یکجا دفن نکنید بلکه مرا در جمع شهدای جنگ تحمیلی دفن کنید و به یاد من سقاخانه ای بر مزارم بسازید که مردم از آب آن استفاده کنند. "

"مبادا برای من گریه و زاری بکنید ولی به یاد امام حسین(ع) پیراهن مشکی به تن کنید تا در عزاداری امام حسین(ع) شریک باشم. خواهرم گریه کند ولی به یاد گریه های زینب(س) که برای حسین(ع) می کرد و او نیز برای حسین (ع)گریه کند و به برادرانم توصیه می کنم که وقتی به تکلیف رسیدند برای یاری اسلام بپاخیزند.
شهیدی که شفا می‌داد به خانه بازگشت+عکس
و یک پیام، ای مردم مسلمان و غیور تا لحظه ای که آخرین نفس ها یتان را می کشید و تا آخرین قطره خونی که در بدن دارید دست از انقلاب برندارید دست از اسلام و روحانیت برندارید که تنها راه نجات مستضعفین ادامهٔ خط امام که همان خط اصیل و اسلام الهی می باشد . وصیتنامه من را در حضور مردم بخوانید . والسلام علیکم ورحمة الله و برکاته

سرانجام عملیات عاشورای دو فرارسید شب عملیات بچه سید ها را دور خودش جمع کرد و شال سبزی را که همیشه همراه داشت نشان داده و می گفت: ای فرزندان رسول الله فردا به عملیات خواهیم رفت و امکان فیض شهادت را خواهیم داشت بیایید شال سبزی که نشان سادات است با خود داشته باشیم. سید ابوالفضل شیخ زاده سراجی روز پنج شنبه به دنیا آمد و روز پنج شنبه نیز به فیض شهادت نایل آمد.

اما پیکرش بازنگشت و تشییع نمادینی برای شهید برگزار و در گلزار علی بن جعفر (ع) دفن شد.
شهیدی که شفا می‌داد به خانه بازگشت+عکس
اکنون پیکر مطهر شهید همراه با پلاک در منطقه چنگوله محل شهادت شهید سید ابوالفضل شیخ زاده شناسایی و بعد از تشییع در تهران به قم منتقل شد و روز جمعه 18 اردیبهشت بر روی دستان مهربان مردم شهید پرور قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شد.

امروز نام شهید شیخ زاده در میان دوستان و آشنایان و خانواده اش و همه کسانی که او را می شناسند به نیکی یاد می شود شهیدی که بسیاری را در همین دنیای مادی نیز شفا داده است.
*ایثار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها