کد خبر: ۳۱۴۶۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
مجله پزشکي دکتر سلام/ طبق تحقيق جديدي که در اين زمينه انجام شده، پروبيوتيک ها، اين باکتري هاي مفيدکه در ماست وجود دارند مي توانند تب يونجه (يا حساسيت فصلي) را از ما دور کنند.
اين يافته ها براساس آناليز جديدي از 23 تحقيق است که بيشتر از 1900 نفر را بررسي کرده اند.
پزشکان مي گويند، در بررسي هاي انجام شده، 17 تحقيق نشان دادند که استفاده از پروبيوتيک ها براي تب يونجه در مقايسه با استفاده از دارونما، فوايد باليني قابل توجهي داشته است.
محققان مي گويند: اين يافته ها نشان داد که پروبيوتيک ها پتانسيل تغيير شدت و علائم بيماري و کيفيت زندگي فردي که به رينيت آلرژيک (التهاب مخاط بيني يا تب يونجه)مبتلاست را دارند.
نتايج تحقيق مثبت گزارش شده و هيچ عارضه جانبي قابل توجهي وجود نداشت.
در هر حال، آنها توصيه هاي کم براي استفاده از پروبيوتيک ها به عنوان درماني رايج براي افرادي که از اين شرايط رنج مي برند متوقف کردند.
طبق داده هاي NHS ، تب يونجه از بين 5 نفر روي يک نفر در نقطه اي از زندگيش تاثير مي گذارد.
گرده، پودري است که توسط گياهان به عنوان بخشي از چرخه توليد مثل منتشر شده و حاوي پروتئيني است که مي تواند باعث تورم بيني، چشم ها، گلو و سينوس ها شده و آنها را تحريک کند.
اگر در شروع سال به تب يونجه مبتلا مي شود، پس به احتمال زياد به گرده درختان حساسيت داريد، و اگر مشکل زيادي در تابستان داريد، پس احتمالا به گرده هاي چمن ها حساس هستيد.
در کودکي، پسران بيشتر از دختران در معرض اين حساسيت هستند، در حالي که در بزرگسالي، زنان و مردان به طور برابري تحت تاثير اين شرايط قرار مي گيرند.
محققان مي گويند: پروبيوتيک ها نشان دادن که علاوه بر تب يونجه مي توانند علائم ساير بيماري هاي التهابي مثلدرماتيت (التهاب پوست) و سندرم روده تحريک پذير را نيز بهبود دهند.
محققان معتقدند که ممکن است پروبيوتيک هاکه باعث تغيير تعادل باکتري ها در روده مي شوند، روي فعاليت سلول هاي T(يک نوع گلبول سفيد که در سيستم ايمني ما وجود دارد)تاثير بگذارند، اگرچه اين مکانسيم تا کنون به طور دقيقي تعريف نشده است.
آنها مي گويند که در حال حاضر درباره نقش پروبيوتيک در پاسخ انسان درک ضعيفي وجود دارد و به نظر مي رسد مطالعاتي که روي اين داده ها انجام شده بايد در آينده بيشتر بررسي شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها