کد خبر: ۳۱۵۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۱ دی ۱۳۹۰
این روحیه در تمامی شهدا مانند شهید کاظمی و دیگر فرماندهان شهید سپاه بود که وقتی که احساس می‌کردند کارشان در این دنیا تمام شده دیگر در این جهان نمی‌ماندند و این از چهره‌شان معلوم بود.
فرمانده کل سپاه گفت: طی روزهای اخیر دانشجویان و محققان زیادی با ما تماس گرفته و خواهان همکاری جهت ادامه راه سردار سرلشکر حسن طهرانی مقدم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم اربعین شهدای غدیر با اشاره به خصوصیات منحصر به فرد شهید طهرانی مقدم گفت: ‌این شهید بزرگوار همیشه به دنبال افزایش اقتدار نیروهای مسلح بود و وقتی که کمتر کسی در ایام دفاع مقدس به دنبال ساخت سلاح بود او تفکر استفاده از تجهیزات نیمه سنگین و سنگین علیه دشمن را در سر می‌پروراند.

جعفری با اشاره به تلاش‌های شهید طهرانی مقدم در راه‌اندازی یگان‌های موشکی و توپخانه سپاه گفت: هرچند برادران ارتش نیز یگان توپخانه داشتند اما آتش توپخانه سپاه بر روی دشمن تاثیر دیگری داشت و ما شاهد بودیم که طهرانی مقدم این یگان را با عشق و ایمان راه‌اندازی کرد.

وی در خصوص راه‌اندازی یگان موشکی توسط این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: وقتی آنها برای آموزش این موشک‌ها رفته بودند و اولین موشک را برای آموزش شلیک کردند این شهید بزرگوار و دوستانش تمامی فن‌آوری را کشف کرده و دیگر، موشک‌های بعدی را خودشان شلیک می‌کردند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سردار مقدم هرجا قرار می‌گرفت به فکر استفاده بهینه از امکانات و فن‌آوری‌های آنجا علیه دشمن بود، خاطرنشان کرد: پس از جنگ نیز بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب واحدهای موشکی زمین به زمین سپاه توسعه یافت و اینجا نیز سردار مقدم پیشگام بود و فرماندهی زمین به زمین در نیروی هوایی سپاه را تشکیل داد.

جعفری تصریح کرد:‌ شهید طهرانی مقدم به دنبال افزایش برد و دقت موشک‌ها برای افزایش اقتدار و نظام بود و وقتی بنده مسئولیت سپاه را پذیرفتم دوست داشتم که ایشان جانشین فرمانده نیروی هوایی سپاه شود تا مدتی بعد فرماندهی نیروی هوایی را به ایشان بسپاریم اما او نپذیرفت و گفت دوست دارد در بخش تحقیقات فعالیت کند چون احساسش این بود که دیگران می‌توانند فرماندهی را بعهده بگیرند اما ما در بخش تحقیقات باید کار کنیم.

جعفری با بیان اینکه توانمندی موشکی سپاه یکی از عوامل مهم و تعیین‌کننده در بازدارندگی است، گفت: آمریکایی‌ها از دهه ۸۰ به بهانه‌های مختلف به اطراف کشورمان لشکرکشی کردند و هدف اصلی آنها نیز جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: آنها سعی کردند با تکمیل این محاصره در موقع لازم با تکیه بر مسائلی که برای داخل ایران برنامه‌ریزی کردند و بعضا اجرا نیز شد، علیه انقلاب وارد عمل شوند. ولی یکی از عواملی که موجب بازدارندگی تعیین کننده شد، همین توان موشکی نیروهای مسلح بود و اگر شهید مقدم نبود معلوم نیست این توان با چه کیفیتی ایجاد شده بود.

وی با اشاره به روحیه گمنامی و اخلاص شهید مقدم تصریح کرد: گاهی ما می‌خواستیم برخی فناوری‌هایی را که در مقاطع مختلف به آن رسیده بودیم اعلام کنیم ایشان پس از محاصره می‌گفت الان زمان اعلام این مسائل نیست و بشدت از خودنمایی دوری می‌کرد.

فرمانده کل سپاه به یکی از آخرین دیدارهای خود با شهید مقدم اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه و نیم قبل از شهادت ایشان تستی انجام شد که با مشکلی مواجه شد اما پس از مدت کوتاهی که بنده دوباره ایشان را دیدم با خوشحالی اعلام کرد که آخرین پروژه مهم نیز که به فناوری‌های مختلفی نیاز داشت حل شده و به نتیجه رسیده است.

جعفری گفت: من وقتی این روحیه شاد را در ایشان دیدم نگران شدم و گفتم نکند از خدا بخواهد که شهادت را نصیبش کند.

وی ادامه داد: این روحیه در تمامی شهدا مانند شهید کاظمی و دیگر فرماندهان شهید سپاه بود که وقتی که احساس می‌کردند کارشان در این دنیا تمام شده دیگر در این جهان نمی‌ماندند و این از چهره‌شان معلوم بود.

وی در پایان در خصوص تاثیر عملکرد این شهید بزرگوار بر اقشار مردم گفت: پس از شهادت ایشان تماس‌های زیادی از طرف دانشجویان و پژوهشگران با سپاه شد که خواستار همکاری جهت ادامه راه شهید طهرانی مقدم بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها