کد خبر: ۳۱۶۱۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۶     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
یاری :
دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران گفت: آقای عراقچی در مقامی نیست که نسبت به خطوط قرمز نظام و خط قرمزی که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده حاشیه ملایم بزند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس ، سعید یاری با اشاره به اظهارات عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده ایرانی اظهار داشت: آقای عراقچی در مقامی نیست که نسبت به خطوط قرمز نظام و خط قرمزی که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده حاشیه ملایم بزند.

به گزارش فارس، علی عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان چندی پیش پس از دیدار خود با آمانو (رئیس آژانس انرژی اتمی) ضمن مثبت خواندن این دیدار اظهار داشته بود که دسترسی مدیریت شده به مراکز نظامی ایران تنها طبق پروتکل الحاقی و در شرایط خاص امکان‌پذیر است.

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران البته در این گفت‌وگو تصریح کرد که به نظر نمی‌رسد آقای عراقچی که اشراف کامل به خطوط قرمز دارد چنین مواضعی را اتخاذ کرده باشد و این جای تعجب است چرا که تیم مذاکره‌کننده نباید از Red Line عبور کنند.

یاری با بیان اینکه به نظر می‌رسد تیم مذاکره‌کننده ایرانی و غربی بر روی بازرسی‌های مورد وثوق آژانس انرژی اتمی اشتراک نظر دارند، گفت:‌ دو نوع بازرسی در آژانس انرژی اتمی وجود دارد. یکی مدل قدیم تحت عنوان 180 روز و دیگری مدل پروتکل الحاقی و یا 92 به علاوه 3 است.

وی در توضیح مدل قدیم و جدید بازرسی آژانس انرژی اتمی تصریح کرد: در مدل پروتکل الحاقی بازرسی‌ها سرزده و در هر زمان و هر مکانی می‌توان صورت بگیرد بنابراین اینکه آقایان به طور غلیظ این بند را تلفظ می‌کنند زیاد چیز خارق‌العاده‌ای نیست و قبلا هم در NPT وجود داشته است.

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ادامه داد: آنچه که امروز مورد بحث بین طرفین قرار دارد حوزه دسترسی برای بازرسی است و غرب به خوبی می‌داند که بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی کاملا ممنوع است و جمهوری اسلامی در مذاکرات لوزان در ژنو این بازدیدها را از PMD (مطالعات ادعایی) به PTI (چیزی که ما تشخیص دهیم) تغییر داده و طرف مقابل نیز پذیرفته است.

یاری تأکید کرد: آنچه که امروز در مورد بازدید از مراکز نظامی و دیگر موضوعاتی که از سوی آنان مطرح می‌شود بیشتر خوراک داخلی دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها