کد خبر: ۳۱۶۴۱۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
نوع تغذیه، کودهای شیمیایی به کار برده شده در محصولات کشاورزی و استفاده از مواد آرایشی و شبه استروژنها بی تاثیر در ایجاد نازایی و ناباروری نیست اما نکته مهم، انتظار از سبک زندگی است.

به گزارش پایگاه 598 عضو مؤسس گروه نازایی اصفهان گفت: یکی از علل نازایی در جامعه امروزی افزایش سن ازدواج است.

سید اسدالله کلانتری در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری بهتر از هزاران درمان است، اظهار داشت: در بحث درمان نازایی ها نیز بالطبع این امر صدق کرده و می توان از ناباروری بسیاری از زوج ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از علل عمده نازایی و ناباروری، افزایش سن ازدواج است که این موضوع در خانم ها بیشتر ایجاد مشکل می کند چرا که تخلیه تخمدانها تا سن معینی انجام می شود.

این پزشک متخصص افزود: پیشگیری از ناباروری، امری است که از دوران جنینی و حتی زمانی که جنین در رحم مادر است می توان به آن پرداخت که نه تنها در این دوران بلکه باید در سن بلوغ و حتی زمان ازدواج به آن توجه ویژه داشت.

وی اضافه کرد: زوج های جوان که تازه ازدواج کرده اند حتما یک مشاوره داشته باشند تا ببینند که می توانند سالها از بارداری جلوگیری کنند.

کلانتری با اشاره به سبک زندگی ایرانیان تصریح کرد: سبک جدید زندگی نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا مورد قابل پیشگیری در ناباروری نیست.

وی ادامه داد: نوع تغذیه، کودهای شیمیایی به کار برده شده در محصولات کشاورزی و استفاده از مواد آرایشی و شبه استروژنها بی تاثیر در ایجاد نازایی و ناباروری نیست اما نکته مهم، انتظار از سبک زندگی است.

این متخصص درمان نازایی و ناباروری تاکید کرد: همواره به یاد داشته باشیم که جهان، مکان داد و ستد است و چنانچه جوانها به دنبال کسب تحصیلات بالاتر و درآمد بیشتر و ایجاد زندگی ایده آل تر باشند موفقیت های بسیاری را به دست می آورند اما ممکن است در قبال آن بهای سنگینتری مانند بچه دار نشدن را پرداخت کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها