کد خبر: ۳۱۸۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۰۳ دی ۱۳۹۰
دستور استانداری کرمان:
منظور ما این بوده است که با بانوان شاغل به کار همکاری بیشتری صورت بگیرد و این ها مجبور نباشند تا ۱۰ شب به دور از خانه و خانواده باشند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان در یک اقدام عجیب و غیرکارشناسانه طرحی را به زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است مبنی بر عدم استفاده از منشی های زن برای مدیران مرد به منظور پاسداشت عفاف و حجاب! البته یکی از برنامه‌های پیشنهادی استانداری در زمینه بحث حجاب و عفاف عدم استفاده از منشی زن در دستگاه‌های اجرایی استان کرمان است.
 
به گزارش 598 به نقل از صراط؛ حسین شمس‌الدینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف جامعه اسلامی را از سایر جوامع متمایز می‌کند، اظهار داشت: مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال 84 ابلاغ شد، طی دو سال گذشته به صورت جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته است.
ایشان در جواب سوالات متعدد خبرنگاران در مورد این که اصل طرح عدم اختلاط زن و مرد به واسطه این دستور عجولانه و بدون توجیه فرهنگی، زیر سوال رفته است گفتند: منظور ما این بوده است که با بانوان شاغل همکاری بیشتری صورت گیرد و این ها مجبور نباشند تا ۱۰ شب به دور از خانه و خانواده باشند.

البته شمس الدینی توضیح ندادند کدام اداره دولتی تا ساعات انتهایی شب فعالیت می کند و اصولا چه لزومی به حضور منشی با ساعات کاری نامحدود وجود دارد!

وی افزود: ما تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروز مشکلات و وقوع منکر در ادارات استان نداشته ایم اما حتما این بخش نامه موجب خواهد شد از وقوع منکرات بعدی جلوگیری شود.

در همین رابطه خبرنگاران در مورد تحقیقات انجام شده در این زمینه جویای نظرات آقای استاندار شدند که وی گفت: هیچ گونه کار کارشناسی یا تحقیقی در این زمینه انجام نشده است و ما بنا نداریم کارمندان موجود زن را اخراج کنیم اما به مدیران توصیه شده است با مسئولینی که بر اجرای این پیشنهاد نظارت می کنند همکاری شود.

گفتنی است دولت به شدت با طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه مخالفت کرده و حتی اجرای طرح عفاف و حجاب را با عنوان ضرورت پرهیز از درگیری و لزوم فرهنگ سازی موکول به آینده ای نامعلوم کرده است. پیش از این استفاده از منشی خانم برای مدیران بوشهری نیز ممنوع شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۸
۱۱
اين اقدام درست است
پاسخ
فریاد عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۲
۲
مشابه همین تصمیم حدود سه هفته پیش در استان بوشهر توسط استاندار بوشهر گرفته شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۱
۱
آخه اینم کارشناسی میخواد؟ هه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۰
۵
۳
کجای اینکار عجیب وغیر کارشناسانه است لابد ناموس مردم تا بوق سگ توی خیابان ولو باشند کارشناسانه است .
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۱۱
۵
ایران10سال آینده......روزهای زوج مردها بیان بیرون....روزهای فرد زنها
پاسخ
ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۰
حالا منظور؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
منظورش اينه كه بسوي افكار طالباني پيش نرويم
زن کرمانی
UNITED KINGDOM
۰۶:۵۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۴
۵
این تصمیم بخوره تو سرشون....اینا به همه چی شک دارن..زن پاش از خونه بزاره بیرون فکر میکنن رفته دوست پسر بازی..بابا مردم محتاجن گرفتارن..کار نیست مجبورن کار کنن....شما با این کارتون دید جامعه را نسبت به خانمای مهربان بد میکنید دارین به جامه تلقین میکنید که زن اگه یه لحظه دور از چشم باشه عفتش را زیر سوال....
پاسخ
مهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۴
۷
بسيار عالي است
پاسخ
باران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۰
۱
۲
بیکاران هرروز یه کار جدید میکنن حتما دوروز دیگه مردهاهم اید چادربپوشن
پاسخ
محمد ذوالفقاري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۰
۰
۰
كار بدي ايست به شرط انكه وضع معيشتي مردم اصلاح شود كه مردم نگران وضع زندگي خود نباشند و يا از خانمها در جايهاي بهتري استفاده شود.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۰
۰
۰
لطفا رجوع کنید به استفتائات رهبری لابد ایشان هم کارشناس نیستند؟!
پاسخ
هانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۰
۰
۰
این پیشنهاد خوبی است اما نه در ادارات دولتی که خود دارای حراست است و اگر حراست هم نبود خود کارمندان مواظب همدیگرند و خوب زیر آب هم را می زنند (که این جنبه مثبتش است) اما در شرکت های خصوصی واقعا این طرح کارساز خواهد شد چون رئیس های مربوطه که شرکت مال خودشان است هر کاری که دلشان می خواهد می کنند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها