کد خبر: ۳۱۹۴۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
هشداری برای مراقبت از راه امام؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان روز14خرداد خود، نسبت به خطر تحریف شخصیت امام(ره) هشدار دادند و نخبگان و مردم را به مراقبت از راه امام(ره) توصیه کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا،‌ بیانات مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) ابعادمختلفی داشت. که شاید یکی از مهمترین آنها اشاره به تحریف شخصیت امام(ره) بود.

 

رهبر معظم انقلاب  فرمودند: اگر ملّت ایران بخواهد به آن هدفها برسد، بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام بزرگوار را درست بشناسد، اصول او را درست بشناسد، نگذارد شخصیّت امام را تحریف کنند، که تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است.

 

در این نوشتار کوتاه بر اساس تحذیر ایشان نسبت به تحریف شخصیت امام(ره) به نکاتی موجز اشاره می شود.

 

تحریف معنوی


1- تحریف شخصیت امام احتمال دارد از بعد معنوی باشد یعنی عده ای بخواهند دانسته یا ندانسته برداشت های اشتباه از شخصیت وبیان ایشان را مطرح کنند.


برخی می خواهند شخصیتی که از دهه20 شمسی قهرمان مبارزه با استکبار جهانی و استثمار ملتها بود و در نوشته های اولیه مانند کتاب "کشف الاسرار" و گفته های ایشان در ادوار مختلف ظهور و بروز داشت و مصداق اشداء علی الکفار بود را به شخصیتی غیر از این تنزل دهند.

 

امام که علاوه بر رهبری مردم ایران در پیروزی علیه طاغوت و سپس مقاومت در برابر ظالمان، در عرصه جهانی، مدیریت قلوب ملت های آزاده، مسلمان و مبارز را نیز به دست گرفت و میلیون ها انسان از راهبردها، اندیشه و فکر آن بزرگوار استفاده کردند، باید با توان معرفی شاگردان ایشان ، علما و دانشگاهیان به ارائه دهنده الگوی تشکیل تمدن جدید جهانی بر اساس اصول اسلامی تبدیل شود و زلال اندیشه اش برای همگان روشن گردد.

 

رقیق کردن ابعاد شخصیت مبارزاتی


2- کم رنگ نشان دادن شخصیت مبارز امام با رقیق کردن آن با استفاده از برخی کلمات مبهم و یا تمسک به برخی کنایه ها و دریافت ها و در نظر نگرفتن کلمات و بیانات مستمر و مستحکم نیز نوع دیگری از تحریف معنوی است چرا که باید متشابهات کلام ایشان را با محکمات بیانات مستمر تاویل کرد.


برخی معاندان نظام اسلامی در سالهای گذشته تلاش کرده اند با نسبت دادن برخی جملات به امام راحل و حذف برخی کلمات کلیدی اهداف نادرست خود را دنبال کنند.

 

تحریف عملی


4-گاهی نیز برخی افراد مصادیق جعلی و ناروایی برای سخنان امام راحل طرح کرده اند که باز شعبه ای از تحریف است که در عمل اتفاق افتاده است و یا عملی مخالف دیدگاه امام را عادی جلوه داده اند.
 

5- رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدار مهمی را بیان کردند که نشان می دهد هم علما ، دانشگاهیان و پژوهشگران وظیفه مهمی در بیان، تبیین و تفسیر دقیق شخصیت امام بر عهده دارند و هم نهادهای مسؤول در این خصوص باید وظایف خود را به خوبی ایفا نمایند و مانع راهیابی انواع تحریف در شخصیت آن بزرگوار شوند.


البته عموم جامعه باید ضمن مطالعه آثار امام(ره) ناظر بر رفتار مسؤولان نظام باشند و بویژه کسانی که از طریق انتخابات مردمی برگزیده می‎شوند را به خوبی بشناسند تا هدف، راه، اندیشه و مسلک و مرام آن ابر مرد تاریخ مستمر و زلال باقی باشد و راهنمای ملت قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها