کد خبر: ۳۱۹۷۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
ظاهراً بانک مرکزي به تازگي تغييري در فهرست بدهکاران کلان بانکي ايجاد و آن را به قوه قضائيه ارسال کرده است که براساس فهرست جديد بدهکاران بانکي به 217 نفر کاهش يافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، طي ماه هاي اخير بانک مرکزي فهرستي را از بدهکاران کلان بانکي به قوه قضائيه ارسال کرد که در آن از نام و مشخصات 575 بدهکار دانه درشت بانکي رونمايي کرده بود.

هدف از ارسال فهرست 575 بدهکار بزرگ نظام بانکي به قوه قضائيه البته اين بود که رسماً بانک مرکزي و بانک‌ها دست ياري به سوي دستگاه قضا دراز کرده و خواهان تسريع در فرايند وصول مطالبات‌شان شده بودند.

هرچند بعد ها مقامات قضايي از نقص فهرست ارسالي گله کرده و از بانک مرکزي و بانک‌ها خواسته بودند بعد از رفع نواقص فهرست جديدي را به قوه قضائيه ارائه دهند.

در عين حال ولي الله سيف رئيس کل بانک مرکزي در گفت‌وگويي که با خبرنگار تسنيم داشت رسماً اعلام کرد که يک سوم معوقات نظام بانکي در اختيار اين 575 نفر است! بنابراين از 90 هزار ميليارد تومان معوقه بانکي (طبق اعلام بانک مرکزي) 30 هزار ميليارد تومان در اختيار بدهکاران دانه درشت بانکي است.

آنطور که بانکدارها و مقامات بانک مرکزي اعلام کرده بودند اولويت اصلي نظام بانکي تعيين تکليف معوقات بانکي است و برهمين اساس هر بانکي مامور رسيدگي به پرونده بدهکاران کلان و کاهش ميزان معوقات خود شده است.

در همين ايام که بانک‌ها از تلاش براي کاهش معوقات بانکي سخن مي گفتند و بانک مرکزي هم رسماً در جديدتري آمار خود آنرا اينگونه تاييد کرده که 2.4 درصد از معوقات غيرجاري نسبت به تسهيلات نظام بانکي کاهش يافته است؛ خبر آمد که فهرست بدهکاران دانه درشت بانکي آب رفته است!

اين خبري بود که سخنگوي دستگاه قضا روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام و تاکيد کرد: "در ارتباط با معوقات بانکي، بانک مرکزي ليستي را شامل 575 بدهکار بانکي به دستگاه قضايي ارسال کرد. بعد از ارسال اين ليست نامه‌نگاري‌هاي زيادي بين قوه قضائيه و بانک مرکزي صورت گرفت و از آنها خواستيم مشخص کنند که از اين ليست چه تعداد بر اساس ضوابط وام گرفته‌اند و چه تعداد خارج از ضوابط موفق به دريافت وام شده‌اند. بالاخره بعد از رايزني‌هاي فراوان اخيرا بانک مرکزي نامه‌اي را به دادستاني تهران ارسال کرده و تعداد بدهکاران بانکي از 575 نفر به 217 نفر کاهش يافته است".

بنابراين طبق نامه اي که بانک مرکزي به دادستان تهران ارسال کرده فهرست 575 نفره بدهکاران بانکي به 217 نفر کاهش يافته و اين تغيير در فهرست را مي توان به تعيين تکليف پرونده 358 بدهکار دانه درشت بانکي تعبير کرد.

اميد مي رود در واقعيت نيز نظام بانکي موفق به تعيين تکليف پرونده بدهکاران دانه درشت نظام بانکي و وصول معوقات از آن شده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها