کد خبر: ۳۲۲۵۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۰۴ تير ۱۳۹۴
استاد دانشگاه تهران افزود: در شرایطی که حتی ضعیف‌ترین کشورهای جهان نیز محدودیت‌های بلندمدت هسته‌ای را نمی‌پذیرند ما هم زیربار چنین محدودیت‌هایی نمی‌رویم.
به گزارش پایگاه 598 ، محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، با بیان اینکه الان مذاکرات به سمتی می‌رودکه همه طرف‌ها در حال انجام تمام تلاش سیاسی خود برای کسب بیشترین امتیاز از مذاکرات هستند گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز باید از تمام توان خود در این جهت استفاده کند تا بتواند از مذاکرات موفق خارج شود.

کوشکی خاطر نشان کرد: هرچند تیم‌های مذاکره کننده بخش از وظیفه رایزنی‌های هسته‌ای را برعهده دارند اما شاهد هستیم که در طرف آمریکایی رهبران این کشور نیز به منظور حمایت و اعلام مواضع هسته‌ای اظهار نظرهایی را دارند و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در اعلام دوباره خطوط قرمز هسته‌ای نیز در همین راستا قابل توجه است.

وی در تشریح اظهارات مقام معظم رهبری درخصوص همکاری ایران با آژانش بین اللملی انرژی اتمی اظهار داشت: ما به دنبال همکاری با آژانس در همان حدی هستیم که دیگر کشورها انجام می‌دهند که شامل یک همکاری عادی است و به همین دلیل شرایط استنثنائی را نمی‌پذیریم و آن را خلاف قانون می‌دانیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه توافق خوب از نظر ما توافقی است که تمام حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد گفت: این همان توافقی است که آمریکایی ها زیربار آن نخواهند رفت چون اگر آنها به دنبال پذیرفتن حقوق هسته‌ای ما بودند نیازی به این بحران سازی هسته ای نداشتند و می توانستند این مشکل خود ساخته را به راحتی حل کنند.

وی در خصوص دلیل عدم پذیرش محدودیت های بلند مدت هسته‌ای که رهبری در فرمایشات خود اشاره داشتند اظهار داشت: نه تنها ما بلکه هیچ کشوری چنین محدودیت هایی را نمی‌پذیرد و در شرایطی که حتی ضعیف‌ترین کشورهای جهان نیز حاضر نیستند این محدودیت‌های بلند مدت را بپذیرند طبیعی است که ما هم زیربار چنین محدودیت‌هایی نمی‌رویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها