کد خبر: ۳۲۲۹۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۰۵ دی ۱۳۹۰
بولتن نیوز: درست یک هفته بعد از توافق شرکت ملی نفت ایران با شرکت نفت تات متعلق به تاتارستان روسیه، دومین قرار داد بزرگ نفتی بین ایران و اکراین به امضا رسید.
 
کمپانی نفتی اکراینی – ایرانی "اینتر نفت گاز پروم پارس کمپانی" یک قرارداد نفتی به میزان یک میلیارد دلار با شرکت توسعه و مهندسی نفت  شرکت ملی نفت ایران برای بهره برداری از سه میدان نفتی بنام های کوه مند، بوشگان و کوه کاکی به امضاء رسانده است.

بر اساس توسعه همه جانبه طرح این میادین نفتی، قراراست روزانه بین 10 تا 12 هزار بشکه نفت در فاز اول از این میدان های نفتی نفت خام تولید کنند که این مقدار تولید نفت خام  درفاز دوم طرح توسعه حدوداً به 25 هزار بشکه نفت خام خواهد رسید.

بر اساس آخرین بر آوردهای کمپانی نفتی بریتیش پترولیوم، کل ذخایر "نفت درجا" ایران به میزان 560 میلیارد بشکه بر آورد شده است که در حدود 140 میلیارد بشکه از این "نفت درجا" قابل استحصال می باشد.

در همین حال میزان نفت سنگین و نفت فوق سنگین ایران حدود 70  تا 100 میلیارد بشکه بر آورد شده است.

اکنون نزدیک به 18 میدان نفت سنگین و فوق سنگین در ایران کشف شده است که بزرگترین این میدان های نفتی به میدان نفتی فردوسی در خلیج فارس تعلق دارد که برآورد می گردد ذخائر این میدان نفتی فوق سنگین بالغ بر 31 میلیارد بشکه نفت خام باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها