کد خبر: ۳۲۴۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۰۶ دی ۱۳۹۰
رجانیوز/ قطار همایش‌های استانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی که از مشهد الرضا علیه السلام آغاز شده بود، به استان اردبیل رسید. در این همایش که با شعار "عقلانيت، معنويت و بصيرت، حول محور ولایت" و با استقبال فعالان فرهنگی و سیاسی اردبیلی‌ها همراه شد، دبير و تعدادی از اعضای موسس جبهه پايداري انقلاب اسلامی سخنراني كردند و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفتند.

در وادی سیاست هم باید بندگی کرد

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی سخنران اصلی این همایش بود که سخنان خود را با نکاتی اخلاقی شروع کرد و در بررسی عوامل اصلی انحراف گفت: ریشه انحراف، بندگی نکردن خدای متعال است و فتنه‌گران اگر بنده بودند، دست به آشوب و بلوا نمي‌زدند، آنها آزاد بودند كه به اين كارها دست زدند.

دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه متاسفانه بندگي که باید اصل زندگی ما باشد، امروزه موضوع فرعی زندگي برخي شده است، تصریح کرد: زماني ما بنده خدا هستيم كه اصل كار و نيت ما درست باشد و اين كف كار ماست، اگر كسي خواهان سقف باشد، بايد در تمام امورات زندگي فقط خدا و خواست خدا را لحاظ كند، نه هيچ چيز ديگر را؛ چرا كه منافق هرگز به هدف نخواهد رسيد.

رییس مجمع نمایندگان تهران در مجلس با تاکید بر اينكه سياست، وقتي سياست است كه ركن ركين آن، مقام عظماي ولايت باشد، گفت: ما بايد سفت و سخت در مقابل انحراف بايستيم و پشتيبان ولايت باشيم، بنابراين، در وادي سياست هم سخت بايد بنده بود و نسبت به رأي دادن نيز بي‌تفاوت نبود و ما بايد بدانيم كه به چه كسي رأي مي‌دهيم.

آقاتهراني با یادآوری نقش عبادت و بندگی در پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس تصريح كرد: در زمان جنگ، عبادت، متن زندگي مردم بود، در حالي كه 160 كشور با ما درگير بودند و ما چيزي نداشتيم ولي با بندگي و پاي‎مردي در برابر دشمن ايستاديم و به پيروزي رسيديم.

به گفته دبیر کل جبهه پایداری، امريكا با لفظ اسلام و ظواهر مخالف نيست؛ بلكه از آن هراس دارد كه اسلام متن و اصل ويژگي مردم شود.

مقام و شهرت براي غیر خدا، انسان را يزیدی می‌کند

به گزارش خبرگزاري دانشجو،‌ آقاتهراني تاکید کرد که مقام، شهرت، سياست و همه همه بايد براي خدا باشد، که در غير این صورت، مثل اهل كوفه جزو لشكر يزيد خواهيم بود.

این مربی اخلاق با بیان اینکه اگر در هر استان 10 بنده خدا وجود داشته باشد، زمينه ظهور امام زمان فراهم خواهد شد، گفت: ما بايد تمرين بندگي را از خود، خانه و خانواده‌‌‌مان شروع كنيم و با اصلاح خود در راستاي اصلاح جامعه بكوشيم.

در 9 دی، شاخ استکبار شکست

دبیر کل جبهه پایداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه ملت ایران در 9 دی سال 88 گفت: 9 دی حادثه تاریخی بود که در آن مردم ایران با خروش معنوی خود شاخ استکبار جهانی را شکستند.

آقاتهرانی اظهار داشت: مردم ایران در این روز رکن رکین سیاست در اسلام را که حول محور ولایت است، مورد حمایت قاطع قرار داده و با تاخت به سمت دشمن، آنها را از معرکه جسارت در حق ملت ایران دور کردند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران بیش از 33 سال است که در سایه ولایت توانسته است استحکام بی‌نظیر خود را پیدا کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بر پایه معنویت، ارزشمداری و روشن‌گری بوده، به گونه‌ای که در طول تاریخ به ویژه در حماسه 9 دی پیوند ملت با ولایت و طرد جریان فتنه و کشورهای ظلم‌ستیز، نمودی آشکار و واقعی داشته است.

قدرت نرمی که 9 دی تولید کرد

آقاتهرانی با یادآوری این‌که دشمن بعد از حادثه 9 دی درک کرد مدل انقلاب مخملی در ایران و برخی حرکت‌های احساسی جواب‌گو نیست، خاطرنشان کرد: سرمایه‌های اجتماعی، ارزش‌های معنوی و اتحاد و انسجام قدرت نرمی را در 9 دی تولید کرد که همچنان مردم سرشار و سرمست از این حماسه غرورآفرین هستند، که در آن نفس دشمن به شماره افتاد.

نماینده مردم تهران در مجلس، تدبیر مقام معظم رهبری را در هشت ماه فتنه‌طلبی دشمنان داخلی و خارجی با هدف آگاه‌سازی مردم یادآور شد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در تمام توصیه‌ها و تذکرهای خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 خواستار بینش، آگاهی و بصیرت ملت ایران شدند و تنها راه نجات از این فتنه‌طلبی‌ها را توسل به همین ابزارها توصیف کردند.

وی ادامه داد: با گذشت دو سال از این حادثه تاریخی ملت ایران به دشمنان داخلی و خارجی خود اجازه کوچک‌ترین تعدی را نداده است، بلکه با تکیه بر قدرت مردمی توانسته درعرصه‌های مختلف سنگین‌ترین ضربه را به دشمن وارد کند.

آقاتهرانی از ولایت به عنوان ستون خیمه جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: در شرایطی که امور برخلاف منافع ما باشد، همه ما در دفاع از حقیقت و حقانیت نظام اسلامی به میدان می‌آییم و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین تأخیر و تعللی به وجود آید.

9 دی فرصت تاریخی ملت ایران در برائت از منافقین بود

نماینده مردم تهران افزود: مجلس، دانشگاه، بازار، سیاست، متن و حاشیه جامعه ما در حوادث غم‎بار هشت ماهه بعد از انتخابات سال 88 متأثر از برخی جوسازی‌های کاذبی بود که دشمن سعی می‌کرد، آن را ترویج دهد، در حالی که ملت ایران در یک فرصت تاریخی پشت سر مقام معظم رهبری از منافقان برائت جسته و از مسیر حقانیت اسلام و ارزش‌ها دفاع کردند.

عضوجبهه پایداری همچنین با يادآوري انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دشمن صحنه انتخابات پیش‌رو را با اهداف آلوده و ناپاک خود رصد می‌کند تا شاید بتواند ضربه کاری به انقلاب اسلامی وارد کند اما حاشا که ملت ایران اجازه پیاده شدن چنین نیرنگی را بدهد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمایندگان نماینده مردم در مجلس هستند، تصریح کرد: نماینده باید بتواند این نمایندگی خود را حفظ کند؛ این فرد که به اعتبار مردم به مجلس آمده، فقط باید به‌دنبال این باشد که مصالح مردم را در نظر گرفته و به مردم خدمت کند و از این حالت نمایندگی خارج نشود و نماینده قشر و گروهی خاص نشود.

وی بیان داشت: اگر کسی در این جهات صلاحیت نداشته باشد و به مجلس راه یابد و با یک رأی، قانونی را به‌هم بریزد یا خواسته‎های حزبی و گروهی یا نفسانیات خود را دخیل در تصمیم‌گیری کند، بدون توجه به اسلام ضررهای بسیاری خواهد زد و اسلام، دیگر به عنوان الگو مطرح نمی‌شود و ما با دست خود، خودمان را زمین‌گیر می‌کنیم.

آقاتهرانی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: انتخابات 12 اسفند با شور و شعور واقعی ملت ایران حماسه 9 دی را کامل می‌کند و بر تداوم دفاع از اسلام، ولایت و ارزش‌های آن تاکید می‌کند.

نباید مجلس نهم در تبعیت از ولی‌فقیه دچار تردید شود

مسئول کمیته استان‌های جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز در این همایش تاکید کرد: مجلس نهم، باید مجلسی باشد که افراد حاضر در آن با شناخت آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام توانایی تحقق آن را داشته و در تبعیت از ولی فقیه زمان دچار تردید و ابهام نشوند.

علی اصغر زارعی ماموریت اصلی جبهه پایداریرا تبیین و توسعه گفتمان امام(ره) و رهبری برشمرد و گفت: اگر ما ولایت مدار باشیم، بسیاری از تهدیدات از کشور دور و برکات الهی ساری و جاری می شود.
 
وی اظهار داشت: وظیفه آحاد ملت این است که بداند رهبر معظم انقلاب در مسائل داخلی و خارجی فرهنگ، اقتصاد و سیاست چه مطالبه ای دارد و در اين راستا دست به دست هم دهند و آن را محقق کنند.

عضو موسس جبهه پایداری با بیان اینکه جبهه پایداری بر اصول منشور اصول‌گرایی که مورد نظر جبهه متحد اصولگریان است و به تایید حضرات آیات یزدی و مهدوی کنی هم رسیده، پافشاری می‌کند، تصریح کرد: همه ما بر این اصول تاکید داریم و در اینکه ما اصول را بدانیم و پای آن بایستیم با جبهه متحد اصول‌گرایان مشترک خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به طور قطع مجلس نهم باید مجلسی باشد که نمایندگانش بتوانند همان آرمان‌ها را خوب بشناسند و توانایی تحقق آن را داشته و در تبعیت از ولی فقیه زمان دچار تردید و ابهام نشوند ما نيز در جبهه پایداری چنین وظیفه ای برای خود قائل هستیم.

آمریکا نگران افزایش بیداری اسلامی با برگزاری انتخابات پرشور در ایران است

زارعي با بیان اینکه همچون تمامي انتخابات، خصوصا در این برهه از شرایط داخلی و خارجی کشور، حضور گسترده مردم در انتخابات یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: با اطلاعات بدست آمده آمریکا و غرب در تلاش هستند تا با عناصر داخلی در کشور و با استفاده از فضای تبلیغاتی حضور حداقلی را تبلیغ کنند و برخی از تهدیدات اقتصادی و تحریم ها در همین راستاست.

 وي اظهار داشت: آمریکایی ها احساس می‌کنند اگر ملت ایران موفق به برگزاری انتخابات با حضور حداکثری شود، یک سیلی به صورت آمریکایی ها و غربی هاست و یک پیام مثبت و عمیق برای ملت‌های مسلمان در شرایط فعلی بیداری اسلامی در منطقه و حتی کشورهای در آستانه تحول است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دشمن حضور حداقلی مردم را در انتخابات شاهد شود، ممکن است به تهدیدات خود ادامه داده و مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد.

جریان انحرافی جبهه پایداری را خط قرمز خود می‌داند

زارعی در ادامه به تحلیل آرایش سیاسی کشور در آستانه انتخابات اشاره کرد و افزود: با شکل گرفتن آرایش سیاسی در کشور از جریان‌های اصلاح طلب و دوم خردادی و کسانی که در فتنه راضی به حضور دشمن در کشور برای شکست انقلاب شدند و گروه‌های انحرافی با اعلام موجودیت دنبال ایجاد موج انحرافی در کشور هستند و خط قرمز خود را اصول‌گراها، اصلاح طلبان، فتنه‌گرها و جبهه پایداری اعلام کردند، این آرایش تکلیف را بر ما روشن می کند که ما دشمن را بايد مأیوس و در راستای شکل گیری جریان اصول‌گرایی، جریانی که در ادامه تداوم گفتمان امام، رهبری و گفتمان سوم تیر است، تلاش کنیم.

جبهه پایداری حزب نیست که فردا به مشکلی از مشکلات کشور بیفزاید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جبهه پایداری یک حزب و تشکیلات نیست که فردا مشکلی بر مشکلات کشور بیفزاید؛ بلکه یک جریان فکری و گفتمان امام (ره) و رهبری است.

زارعي بیان داشت: از زمان اعلام موجودیت برخی به دلیل بحث انتخابات و اصلاح طلبان به یک نوع دیگری هجمه خود را به جبهه پایداری وارد کردند و اكنون نيز به کار خود ادامه می‌دهند، آنها اهداف جبهه و شخصیت‌های داخل جبهه را مورد هجمه قرار داده‌اند.

منتسب کردن محصولی به جریان انحرافی هدف اصلاح طلبان است

وي در پاسخ به این سوال که آیا محصولی، عضو جبهه پایداری ارتباطی با جریان انحرافی در دولت دارد یا نه؟ گفت: یقینا این‌طور نیست؛ خود این حرکت یک حرکت انحرافی و تبلیغی است، محصولی فردی اصول‌گرا، خط شناس و ولایت مدار است و از اهداف اصلاح طلبان است که این‌گونه جبهه پایداری را مورد هجمه قرار دهد.

زارعي در خصوص فساد بزرگ بانکی اخیر که مورد سوال یکی از حاضران قرار گرفته بود، خاطر نشان كرد: شعار اصلی مجلس و دولت پاک‌دستی و عدالت بوده، در دوره‌های قبلی مبارزه با فساد نهادینه نبود؛ اما در این دولت و مجلس پی گیری فساد در اولویت است این اختلاس در شان نظام جمهوری اسلامی نبوده؛ بنايراين مدیران ما باید روحیه فسادستیزی داشته و فساد را تحمل نکنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه ضمانتی برای عدم انحراف در جبهه پایداری وجود دارد، گفت: ما از همه انحرافات به خداوند متعال پناه می بریم و ادعا نکردیم که هیچ‌گاه منحرف نمی‌شویم، اما برای اینکه این احتمال را اصلاح کنیم و از لغزش‌ها در امان بمانیم کار خود را با محوریت علما آغاز کردیم.

اشتباهات دولت را گوش‌زد کردیم

در ادامه این همایش مهدی کوچک زاده عضو دیگر جبهه پایداری نیز پاسخگوی سوالات حاضران بود.

وی در پاسخ به این سوال که جبهه پایداری از یک طرف به خاطر انحراف از دولت جدا شد و از طرف دیگر بازهم طرفدار و حامی دولت معرفی می‌شود این دو نقیض را چطور جمع می کنید، گفت: دولت با حمایت مردم و جریان‌های مختلفی که علاقه‌مند به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی بودند، سرکار آمد و کارهای خوب زیادی کرده از این کارها هم در گذشته، امروز و آینده حمایت می کنیم.

کوچک زاده ادامه داد: دولت البته اشتباهات و خطاهایی داشته که هیچ وقت از این خطاها چشم‌پوشی نکردیم، شاید نحوه طرح این اشتباهات در مجامع عمومی نبوده و اگر از تریبون مجلس این خطاها را اعلام نکردیم، دلیل بر این نیست که به خود دولت این اشتباهات را گوشزد نکرده‌ایم و ما هرجایی ایرادی دیدیم، گفتیم و اگر قابل اصلاح بوده تلاش کردیم اصلاح شود.

کوچک زاده با بیان اینکه همه رمز و راز بندگی در غیبت امام معصوم در تبعیت از ولایت نهفته است، گفت: وقتی شبهه عدم تبعیت از ولایت مطرح شد، ما اعلام موجودیت کردیم و حالا اگر شما این را جدا شدن از دولت می دانید، ما به تبعیت از مقام معظم رهبری، عقل و انصاف، از هر عمل خوبی که هر مرجع قانونی و رئیس جمهور انجام دهد، حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا با اصول‌گرایان به وحدت می رسید، گفت: مگر ما غیر اصول‌گرا هستیم، مرشد و بزرگتر ما در جبهه پایداری آیت الله مصباح است و ما با ارشادات و راهنمایی‌های وی رفتار می‌کنیم و اختلاف عمیقی با جبهه متحد اصول‌گرایان نداریم.

نفوذ دانشگاه آزاد میان نمایندگان مجلس

در ادامه یکی از حضار سوال خود را این گونه طرح کرد که سیاست کلی دانشگاه آزاد برای پیش‎برد اهداف خود نفوذ در میان برخی نمایندگان مجلس است و اختیارات بیش از حدی را برای برخی نمایندگان قائل می‌شود، به طوری که مخصوصا در شهرستان‌های کوچک‎تر وقتی نماینده‌ای عوض می‌شود، تمام اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با نظر نماینده جدید تغییر می‌کند، فارغ از نحوه عملکرد خود اعضای هیئت علمی نیز برای حفظ شغل و موقعیت خود به جای تحقیقات علمی به سیاسی کاری روی می‌آورند، در چنین وضعی ضربه اصلی به کشور و جوانان دانشجو وارد می شود، چرا مجلس در این مورد بسیار مهم، کاری انجام نمی‌دهد و برنامه جبهه پایداری در این باره چیست؟

کوچک زاده در پاسخ گفت: قصد عموم نمایندگان از استفاده از اختیاراتی که دانشگاه آزاد به آنها می‌دهد، خدمت به موکلان خودشان است، اما دانشگاه آزاد نیت خیر ندارد و نمی‌خواهد راه بهتری را پیش بگیرد.

وي ادامه داد: اگر انتقال یک دانشجو از یک شهر دور به شهر خود خلاف قانون است پس چرا دانشگاه آزاد با نامه نماینده این کار را انجام می‌دهد، اگر دانشگاه آزاد می‌تواند این کار را بکند پس چرا یک نماینده را وادار می‌کند، چرا می‌گوید از فلان نماینده نامه بیاورید؟ چرا مردم را با درخواست و سوال کردن از یک نماینده تحقیر می کند.

کوچک زاده داشت: دانشگاه آزاد با این هدف از دانشجویان نامه‌ای از طرف نماینده می‌خواهد که بگوید فلان نماینده شما از ما یک درخواستی داشته ما قبول کردیم؛ لذا اگر زمانی مجلس خواست از ما (دانشگاه آزاد) بازخواست کند، شما باید واسطه شوید، دانشگاه آزاد با این هدف دانشجویان را وادار به دریافت نامه از نمایندگان می کند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: نمایندگان از قدرت خود در راه درست استفاده کنند، این طور نباشد که برای حفظ ارتباط با رأی دهندگان، مردم را خوار کنند.

در ابتدای این همایش رئیس حوزه علمیه استان اردبیل در سخنانی با بیان اینکه برقراری عدالت دغدغه همه بشریت است، اظهار داشت: همه اندیشمندان و صاحبان قدرت تلاش خود را در تحقق این مهم صرف کرده اند، ولی نتیجه معکوس گرفته اند.

حجت الاسلام مهدی نوروزی گفت: هرچه بشریت متمدن‌تر شده است، نه تنها نتوانسته عدالت را برقرار کند بلکه حضور آن را در جامعه کمرنگ تر کرده است.

وی ادامه داد: اگر قرار است در جامعه ای عدالت مستقر شود باید حاکمیت خدا در آن سرزمین مستقر شود و وظیفه ما این است که پیرو خط ولایت بوده و وحدت خود را حفظ کنیم.

رئیس حوزه علمیه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: دشمنان ما با بهانه‌های واهی و تحریک برخی از عوامل داخلی بعد از حضور ملت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 در یک میدان‌داری هشت ماهه سعی کردند تا بخشی از ناکامی‌های تاریخی خود را در این کشور جبران کنند اما این ملت در 9 دی ماه همان سال بعد از حادثه تلخ عاشورا جلوه‌های زیبایی از عشق و وفاداری خود را به انقلاب، اسلام، ولایت و آرمان‌های ارزشمند آن نشان دادند و ثابت کردند که این انقلاب از پشتوانه عظیم و تاریخی ملت ایران برخوردار است.

نوروزی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی تحرکات دشمنان در مناسبت‌های ملی و مذهبی در هشت ماه ایام سپری شده از انتخابات به نحوه مختلف تصریح کرد: آنها با هر وسیله‌ای متوجه شدند که در ایران با به راه انداختن اغتشاش و تحرکات خیابانی سعی کردند اهداف شوم خود را در این کشور الهی به نمایش بگذارند اما حضور هوشمندانه ملت ولایتمدار، مؤمن و با بصیرت و با غیرت ایران برگ پایانی بر تمام این فتنه‌طلبی‌ها بود که برای همیشه کتاب افسانه آنها را به تاراج برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها