کد خبر: ۳۲۵۵۱۷
زمان انتشار: ۱۶:۱۰     ۱۸ تير ۱۳۹۴
ایزدی: هیچ عاقلی قبول نمی‌کند تهدید نظامی شود و نه هسته‌ای داشته باشد و نه سلاح‌های متعارف/ این اتفاق درسی است تا متوجه شویم هسته‌ای بهانه‌ای برای تسلیحات دفاعی ما بود

به گزارش پایگاه 598 ، فواد ایزدی استاد دانشگاه در گفتگو با «نسیم» در خصوص لزوم لغو تحریم‌های تسلیحاتی در مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورها 1+5 با بیان اینکه تحریم های تسلیحاتی شامل دو بخش اصلی هستند گفت: یکی از موضوعات مربوط به خرید و فروش سلاح های متعارف است و دیگری مربوط به فعالیتهای حوزه موشکهای بالستیک که هر دو در قطعنامه 1929 مطرح و مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

ایزدی افزود: قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل تنها به دلیلی بحث هسته ای کشور مطرح و تصویب شده بود و الان که پرونده هسته ای ایران در حال حل شدن است پس طبیعتا این تحریم های آمده دراین قطعنامه نیز باید طبق توافق ژنو و طبق توافق لوزان برداشته شوند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از اینرو باید توجه داشت که نمی شود غربیها خواهان این باشند که هم در حوزه هسته ای امتیاز بگیرند و هم در تحریم ها کوتاه نیایند، البته عاقلانه هم نیست که ایران دوبار هم در هسته ای و هم در تحریم ها امتیاز بدهد. لذا کاملا روشن است که طرف مقابل در این حوزه در حال زیاده خواهی است و از همین این بابت هم هست که چند روزی است مذاکرات به درازا کشیده است. اما با توجه به این مساله نباید فراموش کنیم که این اتفاق این اتفاق درسی برای ایران است تا متوجه شویم هسته‌ای بهانه بود بلکه انها به دنبال تسلیحات دفاعی ما هستند، چرا که غربی ها تا الان مطرح می کردند که ممکن است ایران بمب اتم بسازد اما امروز در مورد سلاح های متعارف که جنبه دفاعی دارند هم فشار وارد می کنند.

فواد ایزدی افزود: این کار آمریکا نشان می دهد که مشکل طرف مقابل با قدرت دفاعی ایران است و سلاح هسته ای هم بهانه ای بوده تا به اینجا برسد. لذا با این واقعه فرصتی به ما داده شده تا ما ماهیت طرف مقابل را درک کنیم و اهداف واقعی آنها را بشناسیم. دقت کنیم که آمریکایی ها حاضر نیستند که تضمین بدهند که ایران را تهدید نظامی نخواهند کرد لذا هیچ آدم عاقلی قبول نمی کند که هر روز تهدید نظامی شود و در مقابل هم نه هسته ای داشته باشد و نه سلاح های متعارف نظامی و نه موشک های دفاعی. این مساله دقیقا همان نظر امام خمینی (ره) است که می گوید اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب برویم دشمن دهها قدم جلو می آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها