کد خبر: ۳۲۵۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۷ دی ۱۳۹۰
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: 36 درصد زنان غربی در محل کار در معرض آزار جنسی همکاران مرد خود هستند، زنان در کشورهای اروپایی از حاشیه امنیت به مراتب پایین‌تری در مقایسه با کشورهای اسلامی قرار دارند.
لاله افتخاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص زنان و امنیت اخلاقی در ایران و غرب اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان ملل که در‌خصوص وضعیت امنیت زنان در جهان منتشر شده است شاهد تفاوت فاحش میان امنیت زنان در ایران و اروپا هستیم.

وی افزود: زنان در اروپا و آمریکا در ساعات انتهایی شب برای حضور در خیابان‌ها امنیت کافی ندارند همچنین زنان کشورهای اروپایی در خانواده‌ نیز امنیت کافی ندارند چون  آمار خشونت علیه زنان و کودکان در این کشورها به شدت رو به افزایش است.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه براساس آمار مجامع بین المللی غرب و اروپا، 36 درصد زنان در محل کار در معرض آزار و اذیت جنسی مردان همکار خود هستند، گفت: زنان در کشورهای اروپایی از حاشیه امنیت به مراتب پایین تری در مقایسه با کشورهای اسلامی برخوردار هستند.

افتخاری بیان کرد: خشونت در خانه، آزار و تجاوز جنسی در محیط کار تهدیدی برای امنیت زنان در غرب است، آمار خشونت و تعرض نسبت به زنان و کودکان غربی گواهی بر وضعیت نامناسب امنیت و بالابودن خشونت در این کشورهاست . به طور مثال طبق آمار 25 تا 30 درصد زنان آمریکایی مورد آ‌زار جسمی شوهران خود قرار می‌گیرند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در ایران زنان نسبت به سایر کشورها از امنیت بیشتری برخوردار هستند اما بازهم باید تلاش کنیم تا از برخی ناامنی‌های موجود پیشگیری کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها