کد خبر: ۳۲۶۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۰۷ دی ۱۳۹۰
رییس رژیم صهیونیستی ابهام در فعالیتهای هسته ای دیمونا را ابزاری برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شکبه العالم، "شیمون پرز" در کنفرانس سالانه سفرای رژیم اشغالگر در قدس بر عملکرد این رژیم در ابهام درباره فعالیتهای هسته ای خود تأکید کرد.

شیمون پرز مدعی شد، ابهام در فعالیتهای هسته ای اسرائیل "ابزاری فعال برای بازدارندگی در برابر ایران است".

رژیم اشغالگر تا کنون هیچگاه حاضر به امضای توافقنامه منع گسترش سلاح های هسته ای نشده است. 

باوجود سکوت رژیم اشغالگر و عدم تأیید یا رد امتلاک سلاح هسته ای، به عقیده کارشناسان این رژیم درنتیجه فعالیتهای تأسیسات دیمونا، حدود 200 تا 300 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

دیمونا بیش از 40 سال قبل در صحرای نقب (جنوب اراضی اشغالی) با این ادعا که یک مرکز تحقیقاتی است ساخته شد.

پرز گفت: " توانایی های بازدارندگی اسرائیل واقعی یا غیر واقعی است. هیچ کس قطعا نمی داند که در دیمونا چه می گذرد؛ ولی باید بگویم که تفکرات و شک کشورهای خاورمیانه در این رابطه قدرت بازدارندگی بزرگی به اسرائیل می دهد".

وی تصمیم رژیم صهیونیستی برای پیگیری سیاست ابهام در باره دیمونا را هوشمندانه دانست.

 

اظهارات پرز درحالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا تحت فشار کشورهای غربی و بویژه آمریکا، با انتشار گزارشی  براساس اتهامات ادعاهایی آمریکا، درباره فعالیتهای مسالمت آمیز هسته ای ایران اظهار نگرانی کرد.

این گزارش درحالی منتشر شد که فعالیتهای هسته ای ایران همواره بصورت 24 ساعته زیر نظر بازرسان آژانس قرار داشته، و بازرسان همیشه در گزارشهای خود بر مسالمت آمیز بودن این فعالیتها تأکید کرده اند.

با این حال سکوت غرب دربرابر فعالیتهای محرمانه و مبهم هسته ای رژیم صهیونیستی با وجود انتشار گزارشهایی درخصوص وجود 200 تا 300 کلاهک هسته ای در اراضی اشغالی که امنیت و وجود کل منطقه خاورمیانه را تهدید می کند، بیانگر سیاست یک بام و دوهوای سازمان ها و مجامع بین المللی در قبال مسائل منطقه ای است؛ بصورتیکه همه قوانین و معاهده ها در برابر رژیم اشغالگر غیرعملی و ناکارآمد می شوند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها