کد خبر: ۳۲۶۵۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۴ تير ۱۳۹۴
وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز بخشی از عامه مردم فکر می‌کنند که قیمت خودروهای داخلی هم پس از توافق کاهش خواهد یافت؟ گفت: مردم ما یک تجربه قطعنامه 598 را به یاد دارند و تصور می‌کنند که پس از توافق هسته ای هم وضعیت قیمت‌ها مثل آن زمان خواهد بود. در حالی که شرایط فعلی مانند زمان قطعنامه 598 نخواهد بود که همه قیمت‌ها کاهش یابد.
به گزارش پایگاه 598 ، آفتاب یزد نوشت: محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتگو با آفتاب یزد درباره قیمت خودرو گفته است: در خصوص خودرو‌های داخلی باید گفت که این خودروها نه تنها ارزان نمی‌شود بلکه احتمالا مقداری گران هم خواهد شد و دلیل این گرانی احتمالی، تورم و قیمت تمام شده است زیرا اکنون خودروسازان داخلی محصولات خود را با زیان می‌فروشند.

وی افزود: در مورد خودروهای خارجی نیز آن دسته از خودروهای خارجی که قیمت متوسط دارند قیمت آنها تغییر زیادی نخواهد کرد زیرا دولت سیاستی مبنی بر پایین آوردن قیمت ارز ندارد. اکنون قیمت ارز رسمی 2950 تومان است و در حال نزدیک شدن به ارز بازار است و در آینده ارز تک نرخی را شاهد خواهیم بود.

 نجفی منش در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید افزایش قیمت خودروهای داخلی چه میزان خواهد بود؟گفت: مشکلی که ما داریم این است که خودروسازان برای تعیین قیمت باید به شورای رقابت مراجعه کنند و این شورا تا مردادماه جلسه ای نخواهد داشت.

 البته به نظر من قیمت گذاری توسط شورای رقابت غلط است. وی افزود: البته آن دسته از خودروهای خارجی که قیمت خیلی بالایی دارند مثلا بالای 200 میلیون تومان هستند چون در قیمت فعلی آنها سود خیلی زیادی نهفته است و بازار هم کشش این قیمت‌ها را ندارد شاهد کاهش قیمت خودروهای خارجی بالای 200 میلیون تومان خواهیم بود.

کما اینکه این کاهش هم شروع شده است. وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز بخشی از عامه مردم فکر می‌کنند که قیمت خودروهای داخلی هم پس از توافق کاهش خواهد یافت؟ گفت: مردم ما یک تجربه قطعنامه 598 را به یاد دارند و تصور می‌کنند که پس از توافق هسته ای هم وضعیت قیمت‌ها مثل آن زمان خواهد بود. در حالی که شرایط فعلی مانند زمان قطعنامه 598 نخواهد بود که همه قیمت‌ها کاهش یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها