کد خبر: ۳۲۶۷۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۲۴ تير ۱۳۹۴
رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده در خصوص چگونگی اجرا نشدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب گفت: علت اجرایی نشدن قوانین عفاف و حجاب، ضعف مدیریت دستگاه‌های اجرایی کشور است.
به گزارش پایگاه 598 ،کبری خزعلی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در رابطه با بحث فرهنگ عفاف و حجاب قانون‌های فراوانی داریم، اما این قوانین اجرا نشده و در اجرا نیز بودجه‌ای برای آن تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: در مدیریت نیز ساختار مناسبی برای عفاف و حجاب در نظر گرفته نشده است. پس از ساختار مناسب آنچه که مورد نیاز است، عزم جزم مدیران و مسئولان بوده که ما آن را نداشته‌ایم و بسیار با مطلوب فاصله داریم.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده خاطرنشان کرد: قوانین و مصوبات عفاف و حجاب هیچ نقصی نداشته و کاملاً قابلیت اجرایی شدن را دارند و مجلس شورای اسلامی نیز هیچ بودجه‌ای برای آن تخصیص نداشته است.

خزعلی اظهار داشت: ۲۶ دستگاه در اجرای طرح عفاف و حجاب مسئول هستند، اما به صورت جدی کاری انجام نشده است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک دستگاه نظاره‌گر به صورت مرتب با دستگاه‌های مرتبط که قوانین را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کند و از خدمات خوب نیز تقدیر به عمل می‌آورد، اما علت اجرایی نشدن قوانین عفاف و حجاب، ضعف مدیریت دستگاه‌های اجرایی کشور است.

خزعلی ادامه داد: رئیس‌جمهور چهار خواسته درباره عفاف و حجاب از دستگاه‌هایی اجرایی داشته که خواسته مراجع نیز همین بوده است، اما متأسفانه این خواسته‌ها هنوز اجرایی نشده است.

رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان افزود: کار فرهنگی و آموزشی و الگوسازی، دو خواسته رئیس‌جمهور بود، همچنین وی خواسته بود که بازار را از محصولات ایرانی پر کنید و خانواده دولت را دریابید که متأسفانه این موارد اجرایی نشده است.

خزعلی تصریح کرد: کتاب‌ها، همایش‌ها، مدل‌های لباس، ابتکارات طراحان و آلبوم‌های لباس‌های موجود در دانشگاه‌ها همه می‌خواهند به نیاز جوان و رعایت عفاف و حجاب پاسخ دهند، اما من قبول دارم که برخی مدیریت میانی در این امر ضعف‌هایی نشان دادند و مسئولیت‌هایی داشتند که آنها را به درستی انجام نداده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها