کد خبر: ۳۲۷۸۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه ٩٤ در بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران پهلو می‌گیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: کشتی کانتینری ANDROMEDA با طول ٣٦٣ متر و ١٥,٥ متر آبخور، گنجایش ١١,٥ هزار TEUکانتینر را دارد.

وی ادامه داد: این خط کشتیرانی به کشور فرانسه تعلق دارد و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.

ایدنی اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی قرار است کشتی مذکور که به سرویس CIMEX تعلق دارد، در پایانه شماره ٢ کانتینری بندر شهید رجایی پهلو بگیرد و ٩٠٠ TEU کانتینر را تخلیه و بارگیری کند.

ایدنی گفت: کشتی بزرگ کانتینری خط CMA CGM که از مبدأ خاور دور عازم آب‌های ‌‌خلیج فارس شده است 10 بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده که بندر شهید رجایی به علت داشتن استاندارهای بین المللی یکی از این گزینه‌ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بندر شهید رجایی در فهرست بنادر مهم بین المللی دنیا که امکان پهلوگیری کشتی‌های نسل هفتم را دارا هستند، قرار دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
ای خدا اون کشتیها یک ما و بیشتر زمان بارگیری دارد که بارگیری شده که اواسط مرداد در بندر رجایی پهلو میگیره در هر حال خوب است و به نفع مردم است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها