کد خبر: ۳۲۸۴۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
صنایع ریلانس، بزرگ‌ترین مجری تاسیسات پالایش نفت خام در جهان است که تلاش می‌کند روابط تجاری با ایران را به محض برداشته شدن تحریم‌ها از سر بگیرد و صادرات بنزین به کشور را پس از ۶ سال وقفه از سر بگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شرکت‌های بزرگ جهان به ویژه شرکت‌های مرتبط با صنایع نفت و گاز پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای آشکارا تلاش می‌کنند تا هر کدام سهم بیشتری از بازار دست‌نخورده ایران برای خود فراهم کنند.

یکی از این نمونه‌ها، به نوشته بلومبرگ، صنایع ریلانس، بزرگ‌ترین مجری تاسیسات پالایش نفت خام در جهان است که تلاش می‌کند تا روابط تجاری با ایران را به محض برداشته شدن تحریم‌ها ازسربگیرد.

البته ایران پس از تشدید تحریم‌ها در تولید بنزین با منشا پتروشیمی خودکفا شد و توانست به این وسیله یکی از راه‌های افزایش فشار از سوی غرب بر خود را ببندد. راهی که به اتهام آلاینده بودن این نوع بنزین اکنون بسته شده و کشور به واردات بنزین با منشا غیر پالایشگاهی که شناسنامه‌ای ندارد، روی آورده است.

در عین حال، بسیاری از پروژه‌های پالایشگاهی بلاتکلیف مانده و مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرند. درصورتی‌که واردات از این شرکت از سر گرفته شود هرچند به خودکفایی در بنزین ضربه‌ای وارد می‌کند اما حداقل می‌توان امیدوار بود به جای بنزین‌های فاقد شناسنامه و دارای استاندارد پائین فعلی، بنزینی با منشا پالایشگاهی وارد کشور شود.

بلومبرگ در ادامه آورده است، وی اسریکانث یکی از مدیران این شرکت گفت: «آشکارا، فرصت‌هایی در هر دو زمینه منابع و تولیدات گشوده شده است... همچنین ما در تلاشیم تا نحوه چگونگی مشارکت (در ایران) را بیابیم.»

از طرفی، برداشته شدن تحریم‌ها به این شرکت اجازه خواهد داد تا فروش بنزین در ایران را پس از یک شکاف 6 ساله از سر بگیرد. هچنین، دسترسی به بازار ایران، هزینه‌های حمل و نقل به بازارهای دوری نظیر اروپا و آمریکا را برای این شرکت کاهش خواهد داد.

توشار تارون بانسال مشاور ارشد نفتی در اف جی‌ای در این‌باره گفته است، ریلانس پیش از تشدید تحریم‌های ایران، تامین‌کننده بزرگ بنزین به ایران بوده است و نامزد بدیهی افزایش صادرات بنزین به ایران به محض برداشته شدن تحریم‌ها خواهد بود.

ریلانس یکی از چند پالایشگاه دنیا است که توانایی پالایش نفت با گرید پایین به محصولات با کیفیت بالا را داراست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها