کد خبر: ۳۳۰۶۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
ويتامين C به کاهش چين و چروک‌ها و لکه‌هاي پوست کمک مي‌کند.
به گزارش پایگاه 598، براساس فلسفه اوروديک، انتخاب‌هايي که برطبق برنامه روزانه‌تان مي‌کنيد، يا مقاومت شما را در برابر بيماري‌ها بالا مي‌برد يا آن را به طور کل از بين مي‌برد.
آيورودا از ما دعوت مي‌کند تا با متمرکز شدن بر آداب صبحگاهي که بدن را با ريتم طبيعت هم‌تراز مي‌کند، زندگي خود را تعادل بخشيده و اعتماد‌به‌نفس را درکنار نظم شخصي در خود تقويت کنيم

 

روزتان را با نوشيدن يک ليوان آب گرم با يک نصف ليمو تازه شروع کنيد.

کار آساني است و اينقدر فايده دارد که واقعاً نمي‌توان از آنها گذشت.

 


1. سيستم‌ايمني بدن را تقويت مي‌کند.

ليمو سرشار از ويتامين C و پتاسيم است. ويتامين C براي مقابله با سرماخوردگي خوب است و پتاسيم عملکرد مغز و اعصاب را تقويت کرده و به کنترل فشارخون کمک مي‌کند.

 


2. pH را تنظيم مي‌کند.

ليمو يک ماده‌غذايي شديداً قليايي است. بله، اسيدي هم هست اما وقتي وارد بدن مي‌شود قليايي مي‌شود (اسيد سيتريک وقتي گوارش مي‌شود، خاصيت اسيدي توليد نمي‌کند). يک بدن قليايي يکي از رمزهاي داشتن بدني سالم است.

 


3. به کاهش وزن کمک مي‌کند.

ليمو سرشار از فيبر پکتين است که به مقابله با ولع خوردن کمک مي‌کند. همچنين مشخص شده است که افراديکه يک رژيم‌غذايي قليايي دارند، سريعتر وزن کم مي‌کنند.

 


4. به گوارش کمک مي‌کند.

آب گرم دستگاه گوارش و حرکات حلقوي آن --موج انقباضات عضلاني در ديواره‌هاي روده-- را تحريک مي‌کند. ليمو همچنين سرشار از موادمعدني و ويتامين‌هاست ، به دفع سموم در دستگاه گوارش کمک مي‌کند.

 


5. يک ادرارآور ملايم و طبيعي است.

آب ليمو به بيرون کردن مواد ناخواسته از بدن کمک مي‌کند زيرا ليمو ادرار را افزايش مي‌دهد. درنتيجه سموم با سرعت بيشتري از بدن خارج مي‌شوند و دستگاه ادراري شما سالم مي‌ماند.

 


6. پوست را صاف مي‌کند.

ويتامين C به کاهش چين و چروک‌ها و لکه‌هاي پوست کمک مي‌کند. آب ليمو سموم را از خون بيرون مي‌کند و اين باعث مي‌شود پوست صاف و شفاف شود.
يک ليوان آب گرم و ليمو، مايعات لازم براي بدنتان را از همان ابتداي روز به آن مي‌رساند و از بروز کم‌آبي بدن و خستگي آدرنال جلوگيري مي‌کند.

 

وقتي بدنتان کم‌آب مي‌شود، نمي‌تواند کليه عملکردهاي خود را به خوبي انجام دهد و اين موجب ايجاد سموم در بدن، استرس، يبوست و مشکلات ديگر مي‌شود. آدرنال دو غده کوچک در بالاي کليه‌ها هستند و در کنار تيروئيد به ساخت انرژي بدن کمک مي‌کند. همچنين هورمون‌هاي مهمي ازجمله آلدوسترون ترشح مي‌کند.

 

آلدوسترون هورموني است که سطح آب و غلظت موادمعدني مثل سديم را بدنتان تنظيم مي‌کند و کمک مي‌کند مايعات بدن هميشه در حد تعادل باشد. آدرنال همچنين مسئول تنظيم واکنش استرس بدن نيز هستند. مطمئناً دوست نداريد با کم‌آب شدن بدن خودتان را دچار مشکل کنيد!


مي‌توانيد با ايجاد عادت نوشيدن يک ليوان آب گرم و ليمو در صبح براي يک ماه، تفاوتي که در زندگيتان ايجاد خواهد کرد را مشاهده کنيد.
درست کردن آن هم واقعاً راحت است -- يک ليوان آب گرم (نه داغ) و آب يک نصفه ليموي تازه.

 

آریا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها