کد خبر: ۳۳۱۱۶۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
غربی‌ها در چارچوب یک سناریوی از قبل طراحی شده، تلاش می‌کنند کند‌شدن و در نهایت توقف حرکت انقلاب اسلامی را از پیامدهای مذاکره و توافق هسته‌ای اعلام نمایند و به نوعی برای پایان یافتن انقلاب اسلامی و توقف اقدامات انقلابی جمهوری اسلامی گفتمان‌سازی کنند.
به گزارش پایگاه 598، « یدالله جوانی» در روزنامه «جوان» نوشت:

در صورتی که متن جمع بندی شده در وین با عنوان برجام در دو کشور ایران و امریکا مراحل تصویب و پذیرش را طی نماید و توافق هسته‌ای حاصل گردد، به طور قطع این توافق یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خواهد بود. سؤال این است که در صورت حصول توافق، حرکت انقلاب در دوره پساتوافق چگونه خواهد بود؟ آیا از سرعت و شتاب حرکت انقلاب برای نیل به آرمان‌ها و اهداف کاسته خواهد شد یا اینکه این حرکت شتاب پیدا می‌کند؟

غربی‌ها در چارچوب یک سناریوی از قبل طراحی شده، تلاش می‌کنند کند‌شدن و در نهایت توقف حرکت انقلاب اسلامی را از پیامدهای مذاکره و توافق هسته‌ای اعلام نمایند و به نوعی برای پایان یافتن انقلاب اسلامی و توقف اقدامات انقلابی جمهوری اسلامی گفتمان‌سازی کنند. در داخل کشور نیز کسانی هستند که اینگونه فکر و تصور می‌کنند توافق هسته‌ای، نقطه آغازی برای پایان انقلاب و حرکت‌های انقلابی خواهد بود.

غربی‌ها و همفکران آنان اینچنین القا می‌کنند که در دوره پساتوافق، با کند شدن و در نهایت توقف حرکت انقلاب در ایران، گزاره‌های زیر رخ می‌نماید و در نتیجه شرایط در ایران و منطقه بسیار متفاوت از حال خواهد بود.

1- در داخل ایران شعار‌های انقلابی رنگ خواهد باخت و کم کم شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا فراموش خواهد شد.

2- مطالبه عمومی برای برقراری رابطه ایران با امریکا شکل گرفته و مردم ایران مسئولان جمهوری اسلامی را برای برقراری چنین رابطه‌ای تحت فشار قرار می‌دهند.

3- ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه ایران کم رنگ و ارزش‌های غربی جایگزین آنها می‌شود.
4- سیاست و رفتار جمهوری اسلامی در قبال موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی تغییر کرده و آرمان رهایی قدس به فراموشی سپرده می‌شود.
5- سیاست و رفتار جمهوری اسلامی در منطقه تغییر کرده و جمهوری اسلامی بر اساس سیاست جدید همگرایی با غرب، حاضر خواهد شد بر سر همپیمانان خود در لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن، با امریکا معامله کند و از منافع این معامله بهره ببرد.

گزاره‌هایی از این دست فراوان است و رسانه‌های استکباری و صهیونیستی طی روزهای گذشته، به صورت مستقیم و غیرمستقیم هر از چندی به طرح این مباحث پرداخته‌اند. عوامل منطقه‌ای غرب در برخی از کشور‌ها نیز بی‌کار ننشسته و سعی کرده‌اند با دامن زدن به شایعاتی چون: «ایران بر سر حزب‌الله لبنان معامله خواهد کرد» و «ایران بشار اسد را تنها خواهد گذاشت»، در پیاده‌سازی سناریوی گفتمانی غرب برای دوره‌پساتوافق ایفای نقش کنند.

آیا واقعاً اینچنین خواهد شدو انقلاب اسلامی از حرکت خواهد افتاد؟ نگارنده با اطمینان خاطر بر این باور است که آنچه مطرح می‌شود و نمونه‌هایی از آن ذکر شد، تماماً شبیه آرزوهای کودکانه است و تحقق آن هزاران هزار کیلومتر با واقعیت‌های کشورمان فاصله دارد. ریشه این نوع پندارها و آرزوها، نه در شناخت از ملت ایران، بلکه در جهل و عدم شناخت صحیح از مردم ایران است. کسانی که اینگونه در مورد ملت مسلمان و انقلابی ایران قضاوت می‌کنند، با این نوع قضاوت‌های خود نشان می‌دهند که با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی، هنوز در شناخت مردم ایران با مشکل روبه‌رو بوده‌‌اند. خداوند بر درجات حضرت امام (ره) بیفزاید، هرگاه امریکایی‌ها با صرف هزینه‌های سنگین توطئه را علیه جمهوری اسلامی طراحی و اجرا می‌کردند و با شکست مواجه می‌گشت، ایشان در یک جمله کوتاه می‌فرمودند: «اینها هنوز ملت ما را نشناخته‌اند.» آری واقعیت داستان همین است. چند سال پیش وزیر امور خارجه امریکا با صراحت اعلام داشت باید بررسی شود که چرا تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های امریکا در قبال جمهوری اسلامی به ناکامی و شکست منتهی می‌شود! باید گفت، اگر پروژه‌های سنگین میلیاردی با کارشناسان برجسته برای رسیدن به این پرسش انجام دهید، قطعاً پاسخ این خواهد بود که علت شکست سیاست‌ها و برنامه‌های ضدایرانی ایالات متحده، شکل‌گیری این سیاست‌ها و برنامه‌ها بر اساس توهمات و واقعیت‌پنداری‌ها بوده و هیچ تناسبی با واقعیات مرتبط با انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و مردم ایران ندارد. چندی پیش آقای اوباما، شعار مرگ بر امریکا در ایران را، شعار یک گروه اندک تندرو پنداشته و اعلام کرده است آیا واقعیت اینچنین است؟ اگر آقای اوباما، می‌توانست در مناسبت‌هایی به ایران سفر کند، آنگاه در می‌یافت که تصوراتش از جامعه ایران با واقعیت‌های موجود چقدر فاصله دارد. آیا میلیون‌ها نفر که در مساجد و حسینیه‌ها و مناسبت‌های مذهبی در سراسر کشور، شعار مرگ بر امریکا سر می‌دهند، اینها یک گروه اندک تندرو هستند؟ آقای اوباما منتظر باشد، چنانچه توافقی صورت پذیرفت، 22 بهمن سال 94 در راه است و این اولین 22 بهمن در دوره پساتوافق خواهد بود. به طور قطع شعار‌های مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل رساتر، با صلابت‌تر و با شور و نشاط انقلابی بیشتری سرداده خواهد شد.

بنابراین باید گفت، این سناریوی غربی‌ها و خصوصاً امریکایی‌ها برای گفتمان‌سازی با هدف متوقف ساختن حرکت انقلاب اسلامی در دوره پساتوافق، همانند سناریوها و نقشه‌های پیشین با شکست مواجه خواهد شد.

متن جمع‌بندی شده وین چه تصویب شود و چه نشود، سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال امریکا، رژیم صهیونیستی و مسائل منطقه‌، هیچ تغییری نخواهد کرد. این سیاست‌ها، بر اساس مبانی و اصول قرآنی و اعتقادی شکل گرفته و تغییرناپذیر است. مردم ایران طی 36 سال گذشته بارها ثابت کرده‌اند که به حرکت در مسیر انقلاب اسلامی با همان مختصات ترسیم شده از سوی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پایبند هستند و تحت هیچ شرایطی حاضر به دست کشیدن ازآرمان‌های انقلاب نخواهند بود.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، همانند حضرت امام (ره)، با شناخت عمیق و دقیق از ملت ایران، مختصات دوره پساتوافق را اینگونه بیان می‌دارند:

1- مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان و در پاسخ به سؤالی مبنی بر تکلیف مبارزه با استکبار پس از توافق فرمودند: مگر مبارزه با استکبار، تعطیل‌پذیر است؟ مبارزه با استکبار، مبارزه با نظام سلطه تعطیل پذیر نیست. ... این جزو کارهای ما است، جزو کارهای اساسی است. جزو مبانی انقلاب است، یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد، ما اصلاً تابع قرآن نیستیم. مبارزه با استکبار که تمام نمی‌شود. در مورد مصادیق استکبار امریکا اتم مصادیق استکبار است.

2- مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که پس از جمع‌بندی متن وین بود، در خصوص تداوم حرکت انقلاب بر اساس اصول و مبانی، نکات ارزشمندی را بیان فرمودند و از آن جمله:

1-2 «چه این متن تصویب بشود و چه نشود، به حول و قوه الهی اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از آن داده نخواهد شد؛ اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد.»
2-2- «چه این متن تصویب بشود و چه نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید؛ از ملت مظلوم فلسطین، از ملت مظلوم یمن، از ملت و دولت سوریه، از ملت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین؛ [اینها] همواره مورد حمایت ما خواهند بود.»

3-2 «با این مذاکرات و متنی که تهیه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر امریکا هیچ تغییری نخواهد کرد.»، «سیاست‌های امریکا در منطقه با سیاست‌های جمهوری اسلامی 180 درجه اختلاف دارد.»

بنابر این در کلام آخر باید گفت اگر توافقی حاصل شود، به طور قطع مسئولان جمهوری اسلامی و خصوصاً رهبر حکیم و دور اندیش انقلاب اسلامی توافق را به فرصتی برای شتاب بخشیدن به حرکت انقلاب اسلامی به سوی آرمان و اهداف والای آن تبدیل خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها