کد خبر: ۳۳۱۳۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
شبکه تلویزیونی CNN از وقوع تیراندازی در شهر فرگوسن آمریکا، محل برگزاری مراسم سالگرد کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست یک افسر پلیس، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، خبرنگار شبکه CNN در حال مصاحبه با رئیس پلیس جدید فرگوسن بود، که اعلام کرد صدای چند شلیک پیاپی شنیده می شود و نیروهای پلیس به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

این درحالیست که صدها نیروی امنیتی و پلیس برای متفرق کردن افرادی که به مناسبت سالگرد این حادثه دراین شهر تجمع مسالمت آمیز برپا کرده اند، حضور دارند.

CNN در ادامه گفت: هنوز مشخص نیست در این تیراندازی فردی مورد هدف قرار گرفته باشد.



'مایکل براون' نوجوان 18ساله سیاه پوست آمریکایی نهم اوت 2014 (19 مرداد 93) در حالیکه دست های خود را بالای سر برده بود، با شلیک شش گلوله 'دارون ویلسون' پلیس سفید پوست آمریکایی کشته شد.

این امر ناآرامی های گسترده ای را در فرگوسن و دیگر نقاط آمریکا به دنبال داشت تا جایی که گارد ملی آمریکا برای سرکوب این ناآرامی ها در سال گذشته، به فرگوسن اعزام شد.

در مراسم سالگرد کشته شدن این نوجوان آمریکایی که با حضور گسترده نیروهای امنیتی و پلیس همراه است، شرکت کنندگان به مدت 4.5 دقیقه به یاد براون که در زمان اصابت گلوله توسط پلیس سفید پوست حدود 4.5 ساعت جسد وی بر روی زمین افتاده بود، سکوت اختیار کردند.

پس از حادثه فرگوسن، جامعه آمریکا طی سال گذشته تا به امروز بارها شاهد رفتار خشن و نژاد پرستانه نیروهای پلیس این کشور علیه شهروندان سیاه پوست بود.



'فردی گری' 25 ساله در آوریل در شهر بالتیمور، 'والتر اسکات' 50 ساله در اوایل آوریل 2015و 'اریک هریس' 44 ساله اوایل آوریل 2015 در 'اوکلاهما' از دیگر آفریقایی-آمریکایی های کشته شده به دست ماموران پلیس هستند.

فجایع مرگبار که پلیس آمریکا علیه شهروندان رنگین پوست این کشور صورت می دهد، نظام قضایی این کشور را واداشته تا افسران پلیس مجبور کند علاوه بر دوربینی بر روی داشبورد خودرو پلیس، دوربین دیگری بر روی یونیفورمشان نصب کنند تا رفتار خشونت آمیز آنها در مواجهه با شهروندان این کشور بدرستی بررسی شود.












































نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها