کد خبر: ۳۳۱۶۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
مدیرعامل یک شرکت فعال ساخت و ساز با بیان این‌که پیشرفت خود را مدیون تحریم‌ها هستیم از بنگاه‌داری بانک‌ها انتقاد کرد وگفت:به دلیل توانمندی‌های حاصل ازدوران تحریم، خارجی‌ها به شرکت‌های ایرانی به‌عنوان شریک نگاه می‌کنند تا مصرف‌کننده.


به گزارش پایگاه 598،به نقل از  خبرگزاری تسنیم، احمد کرمی راد در نشست خبری اظهار کرد: در  2 سال اخیر به دلیل رکود کمرشکن اکثر شرکت‌های فعال تولیدی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند، البته خوشبختانه شماری شرکت‌ها از جمله شرکت متبوع بنده به دلیل در پیش‌ گرفتن سیاست و مدل اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی و مدیریت استراتژی با وجود رکود رشد کرده‌اند.

وی با بیان این‌که بدون استفاده از منابع مالی بانکی توانسته‌ایم وضعیت خود را در دو سال اخیر بهبود ببخشیم، تصریح کرد: در این مدت یک ریال از تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌ایم، البته بانک‌ها به‌خصوص خصوصی‌ها الان بنگاه‌داری می‌کنند تا این‌که تسهیلات خود را در اختیار بخش تولید قرار دهند.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن، بیان کرد: رکود وحشتناک مسکن خیلی از صنایع مرتبط با این بخش را دچار مشکل کرده است، صنایع مختلفی از جمله در و پنجره، شیشه، مبلمان، سیمان، آهن‌آلات و... در رکود به سر می‌برند.

مدیرعامل گروه صنعتی آراد در ادامه با بیان این‌که دولت باید در راستای حل بحران موجود و اشتغالزایی بودجه‌های عمرانی را به صنعت ساختمان تخصیص دهد، یادآور شد:‌ در گذشته با شرکت‌های آلمانی همکاری می‌کردیم و آنها به ما صرفا به‌عنوان مصرف‌کننده نگاه می‌کردند، اما 10 سال تحریم کشور شرایطی را به‌وجود آورده که کشورهای اروپایی از جمله آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها به تازگی پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک در ایران را به شرکت‌های ایرانی داده‌اند.

کرمی‌راد با تاکید بر این‌که نگاه شرکت‌های خارجی به سمت ایران تغییر کرده است، گفت: به واسطه 10 سال تحریم کشور و اتکا به پتانسیل‌های داخلی در بسیاری از زیرساخت‌ها پیشرفت کرده‌ایم، این مسئله باعث شده تا خارحی‌ها به ایران به‌عنوان یک شریک نگاه می‌کنند تا مصرف‌کننده صرف.

وی با بیان این‌که دولت باید به بخش خصوصی در راستای مشارکت با شرکت‌های خارجی کمک کند، افزود: با این کار دیگر کالای ساخته شده به ایران حمل نمی‌شود، بلکه زمینه تولیدات در کشور فراهم شده که این موضوع باعث کاهش هزینه‌ها و اشتغالزایی می‌شود.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی،‌ تصریح کرد: بانک‌های خصوصی بزرگترین رقیب بخش خصوصی هستند و با توجه به این‌که نقدینگی قابل توجهی دارند نمی‌توانیم با آنها رقابت کنیم.

وی ادامه داد: بانک‌های خصوصی به جای اعطای تسهیلات به بخش تولید، بنگاه‌داری می‌کنند و پروژه‌های فراوان ساختمانی را در دست اجرا دارند.

این فعال بخش ساخت و ساز همچنین با اشاره به تحقیقات کشورهای چین و آمریکا برای جایگزین کردن انرژی‌های نو با انرژی‌های فسیلی، اظهار کرد: تا 30 سال آینده تنها تعداد معدودی کشور ذخایر نفت خواهند داشت، از این رو باید در این مدت صادرات -نفت- را به سمتی ببریم که از آن به‌عنوان محرک اقتصادی استفاده کنیم. در واقع باید حداکثر استخراج را از ذخایر نفتی داشته باشیم و صنایع را به سمت پتروشیمی و پایلاش ببریم.

کرمی‌راد تاکید کرد: باید تا جائیکه می تـوانیم نفت استخراج و پول را برای توسعه‌ اقتصادی وارد کشور کنیم.

وی در پایان با اشاره به این‌که در دوران تحریم واقعا پیشرفت کردیم، افزود: تمام پیشرفت‌های خود را مدیون تحریم‌های 10 سال اخیر هستیم، البته لغو تحریم‌ها باعث تسریع در پیشرفت خواهد شد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها