امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۱۹۳۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
یک سناتور آمریکایی تهدید کرده در صورتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسناد مربوط به توافق محرمانه خود با ایران را به کنگره آمریکا تحویل ندهد، برای قطع کمک‌های مالی کشورش به این نهاد بین‌المللی تلاش خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه در ادامه لفاظی‌های تهدیدآمیز قاتونگذاران آمریکایی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به قطع کمک‌های مالی، در صورت عدم تحویل توافقنامه محرمانه ایران و آژانس به کنگره آمریکا تهدید کرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز اعلام نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای از توافق بر سر یک «نقشه‌راه»، جهت حل و فصل مسائل مربوط به فعالیت‌های ادعایی هسته‌ای گذشته ایران خبر دارند.

کنگره آمریکا قرار است تا ماه سپتامبر در مورد توافق تیرماه 1+5 با ایران در وین - نظر بدهند.

اعضای کنگره چند هفته ای است که برای کسب جزئیات محرمانه موافقتنامه‌های اخیر ایران با آژانس اتمی سازمان ملل فشار می‌آورند.

مقام های دولت آمریکا قبلا با حضور در کنگره توضیح داده‌اند که به محتوای آن توافق‌ها دسترسی ندارند.

موافقتنامه های جانبی آژانس اتمی با ایران با هدف به نتیجه رساندن تحقیقات این سازمان در مورد موضوع ادعایی «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران امضا شده است. اما موافقتنامه‌ها براساس مقررات آژانس محرمانه است و مقامات ایران هم درباره افشای جزئیات آتها هشدار داده‌اند.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته اطلاق عنوان «ضمیمه محرمانه برجام» به توافق ایران و آژانس را رد کرد و هشدار داد که افشای ترتیبات «محرمانه» این توافق، بر اجرای آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

رضا نجفی به خبرنگاران گفت: «توافق ایران و آژانس جزئی از برجام نیست بلکه حاوی موضوعات فنی است و محرمانه بودن آن هم در مناسبات آژانس و سایر کشورها نکته جدیدی نیست».

یکی از موافقتنامه‌های جانبی، مربوط به گام‌های مشخصی است که آژانس می‌خواهد ایران برای پاسخگویی به سوالات قدیمی درباره برنامه اتمی‌اش بردارد.

موافقتنامه دیگر به چگونگی جمع آوری اطلاعات از سایت پارچین که مطابق ادعای کشورهای غربی، ایران در آن تحقیقاتی درباره سلاح‌های هسته‌ای انجام داده - مربوط است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها