کد خبر: ۳۳۲۳۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت: اولویت دادن به ورود خودروهای لوکس در زمان نیاز کشور به دارو حاکی از وجود روابط نادرست است.

به گزارش پایگاه 598،  علی علیلو درباره وجود رانت در واردات خودرو اظهار کرد: رانتی که در بحث واردات خودرو وجود دارد، موجب فساد مالی می‌شود.

 

وجود این انحصار، زمینه‌ساز ورود پول‌های کثیف است. به حامیان این روند نا بهنجار توصیه می‌کنیم که رویه بد و غلط خود را کنار بگذارند.

 

وی افزود: اولویت دادن به ورود خودروهای لوکس در زمانی که کشور نیاز مبرم به دارو دارد، مورد نقدو محل اشکال بوده و نشانه رانتی است که پشت آن روابط نادرست و نامناسب وجود دارد.

 

علیلو با تأکید بر این که بسیاری از واردات خودرو به اسم CKD و با سوء استفاده از تعرفه این روش انجام می‌شود، اعلام کرد: در واقع واردکنندگان با رانت خاص و با این اسم وتعرفه آن، خودرو وارد می‌کنند و نظارت دولت نیز در این ارتباط بسیار پایین است.

 

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس در پایان با تأکید بر این که گزارش مجلس از تحقیق و تفحص در روند واردات خودرو طی سال‌های اخیر از فساد گسترده در این جریان پرده برداشته، خاطرنشان کرد: برخی افراد در جریان تب و تاب ناشی از توافقات هسته‌ای به دنبال ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند.

 

گفتنی است واردات خودرو به روش CKD به معنای ورود قطعات بصورت جداست که در داخل به خودرو تبدیل می‌شود واردات به روش CKD با تعرفه بسیار پایین‌تر از خودروی کامل صورت می‌گیرد و نوعی دورزدن تعرفه واردات خودرو است.


منبع:خبرگزاری دانشجو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها