کد خبر: ۳۳۴۹۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه دولت مانع تبدیل‌شدن سفارت روباه پیر به مامن براندازان و دشمنان شود، گفت: بازگشایی سفارت انگلستان از سر ضعف و نیاز نیست.
به گزارش پایگاه 598، علیرضا گرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک سری اصول کلی در روابط خارجه‌اش دارد که مهم‌ترین اصل آن دفاع از مظلوم و نفی ظلم ظالم است که نحوه روابط با سایر کشورها نیز بر همین اصل منطبق است.

وی ادامه داد: زمانی تفهیم این اصل به دنیا، نیازمند این بود که سفارت ایالات‌متحده در تهران تسخیر شود و این اقدام در یک انقلاب نوپا اقدامی بجا و پسندیده به‌حساب می‌آمد. ولی در گذر زمان این‌گونه اقدامات شایسته به نظر نمی‌آید.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان تصریح کرد: اتفاق روز یکشنبه یعنی بازگشایی سفارت انگلیس را نمی‌توان خطایی از جانب دولت قلمداد کرد چراکه همان‌گونه که بیان شد اصل این تعطیلی صحیح نبوده است.

گرایی با تأکید بر لزوم توجه دولت به پیشینه خباثت آمیز انگلستان گفت: دولت لازم است به پیشینه سراسر تزویر این کشور در برخورد با کشور ما و دشمنی‌هایی که با نظام ما داشته توجه کند و هرگز اصل را بر اعتماد با این دولت نگذارد.

وی افزود: البته در جهانی که روابط بر اساس منافع است نمی‌توان در برخورد با همه دولت‌ها به قطع رابطه فکر کرد، برای همین مسئولان باید با نهایت درایت و تدبیر به سمت تثبیت و تحکیم منافع ملت بزرگ ایران گام بردارند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: با همین پیش‌فرض‌ها آقایان باید به انگلستان تفهیم کنند بازگشایی این سفارت‌خانه از سر ضعف و نیاز ما نیست، بلکه حرکتی در راستای تأمین منافع دو کشور است.

وی در پایان گفت: ضمناً انتظاری که از مسئولین می‌رود این است که با سیاست مدبرانه خود در برخورد با این روباه پیر مانع تبدیل‌ شدن این سفارت‌خانه به مامن براندازان و دشمنان و اتاق فکر معاندان شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها